mandag 20. oktober 2008

Produksjon til julemarked!

Det er det jeg holder på med for tiden. Selv om jeg slettes ikke har meldt meg på markedet ennå, og ikke er jeg sikker på om det praktisk lar seg gjøre heller, så driver jeg likevel og syr, hekler og strikker ulike ting.
.
Lavendelposer var en sikker hit på markedet i fjor, da lagde jeg sånne typiske poser med blonder på toppen, emblemer i knyttinga og strykemerker.


I år har jeg foreløpig kun laget sånne puter med strykemerker på. Det blir nok andre varianter også, i både pose- og hjerteform.

Og putene er denne gangen fylt med selvdyrket lavendel, vel, iallfall selvtørket;)

Og for å bryte helt med den franske stilen, har jeg knyttet et skikkelig fargerikt bånd rundt, he he:-)


Strykemerket har jeg laget av innpakkingen til Min Hemmelige Venn i Give-alongen. Hun hadde pakket inn gaven i hvitt papir og pyntet med lapper med gammel skrift og en etikett, og de tok jeg selvfølgelig vare på (nå kan jeg faktisk ikke finne bildene, men innlegget ligger her.) Håper det er greit Susanne, det er jo vanskelig å ikke bli inspirert av en så fin innpakking:-)

Må også takke for alle koselige kommentarer jeg har fått i det siste, og vil gjerne påpeke at jeg tegnet bare ned et flettemønster på den grå genseren altså, til maskeantall, øking og sånne ting brukte jeg en oppskrift jeg allerede hadde, for jeg er overhodet ingen oppskrift-forfatter! Og så synes jeg det var veldig vittig at Linn (anonym) som er ihuga Alias-fan, husker genseren utrolig godt fra serien;-)

Ha en fin uke! Klem B:-)

40 kommentarer:

Hulda sa...

Så flotte disse lavendelputene var! Herlige! :)

Lykkehuset sa...

Ser helt nydelige ut! Kult at du tok et fargerikt bånd rundt. Nå går vel øynene litt i kryss både her og der:o Klem Beth

Sol sa...

Så fine de er....;-}

lilla-lykke sa...

Tusen takk Borghild!! Håper jeg får tid til å besøke noen av butikkene, men drar med fly så Annas rom blir det nok desverre ikke..
Lavendelposer ja.. :) her har jeg sittet i lange tider å ønsket meg det, og tenk at noen er så flinke at de kan lage det selv! De var utrolig flotte!

H elle K sa...

Heisann, ja disse var lekre. Du får nok solgt disse. Stå på . Koz Kristn.

Anitas hus sa...

Så spennende med julemarked.
Nydelige lavendelputer og skjønner godt at du ville bruke det trykket.
Ha en fin dag!
Klem:O)

Hespe sa...

Kjempeflotte lavendelputer!! Har ikke prøvd meg på å lage strykemerker. Kan disse overføringsarkene brukes til alle typer printere??

Ha en flott dag videre!

Klem:o)

Randi sa...

Flotte lavendelputer.
'Jeg hadde håpet å få tak i noe lavendel fra min mor... men det har hun visst glemt. Må huske å spørre henne til våren...om jeg kan få noen avleggere.

Ha en fin tirsdag

Jeanette sa...

Nydelige lavendel puter!:))
ha en fortsatt fine dag:))

Ingrid sa...

Så fine puter du har laget!!! Lykke til med salget, når den tid kommer! :)

Evami sa...

Hvis du blir med på Julemarked,så kommer disse lavendel-putene til å få bein å gå på:) De var knaill stilige:) Det er så gøy å kikke inn til deg og se alt det kreative du finner på:)

Og så er det godt å lese at det er flere enn meg som har problemer med å få på barna ull-gensere:( Og den genseren du hadde lagt så mye arbeid i da. Gjør som deg jeg ,krysser fingrene for at minsten vil bruke de genserne som er lagt bort:)

Ha en fin dag:) Klem Eva

happy in pink sa...

kan kjenne lavendel-lukta...mmmmm:)

H elle K sa...

Hei så du lurt på om du kunne gjøre det til alle printere, og tar meg den fri het å svare. Tror det ,ja. jeg gjør det i hvertfall på min.
Koz kristin

Ann-Cathrin sa...

Flotte lavendelposer:) Flink er du! Det er alltid så spennede å se på siden din, det du lager er ofte litt anderledes, og superflott! Du er så kreativ!

Anette sa...

De var jammen kjempefine! Og ble julete med de båndene på!!

Miriam sa...

Så fine de putene var! Og et aboslutt vellykket brudd med den franske stilen ;)
Utrolig flott genser du har strikket til sønnen din. Fatter ikke at det går ann å bare "lage" seg et mønster. Så flink du er. Kløproblemstillingen har jeg her i hus også. Lilleklompen har fått den knallskjønn mørgrå genser fra mormor laget i Bris garn (ull og soya, mykt som fløyel så burd ikke klø) men han nekter å ta den på. Ufattelig kjedelig. Det hjelper ikke å bestikke han med godteri en gang og DA er det ille :D jaja
skal vel få den på en dag.

En god uke ønsker jeg deg

Anita sa...

De lavendelputene var skikkelig flotte. Enkle og fine.

Ha en fortsatt fin kveld.

Anita

Heidi-anitha sa...

Så vakre disse putene var... trykket var vakkert... og duften fra lavendel er uimotståelig..

Så flink du er...

Klem til deg fra White vintage.

Jill sa...

likte "strykemerket" superflotte poser!!!
Her oxo produseres det til julemarked...puh...litt av en jobb!
Jeg har en strikkegenser i bortimot samme mønster som din flotte alpakkagenser.
Fant den laaangt bak et skap da jeg ryddet :-)
Ha en flott uke!

Blomstermamma sa...

Aldeles NYDELIGE poser! Du lager så mye fint!!! :D

Ida sa...

Vad fina! De kommer säkert bli väldigt populära! Hoppas allt är bra med dig och familjen! Kram Ida

Lena sa...

Kjempeflotte lavendelputer:-)

Lykkelene sa...

Sååå fine lavendelputer...

Grip dagen sa...

Lavendelputene dine var røffe og fine. Likte godt bildet du har laget strykemerke av! Det passet godt til linstoffet.

Jeg lager også lavendelposer til Skulehuset. Selv synes jeg det er et must i skuffer og skap.
-Håper de besøkende også synes det...!
Men idag er det skilt som skal lages. Jeg har mange idèer i hodet, får se hvor mye jeg får tid å lage.

Da ønsker jeg deg ei HERLIG HELG!
Klem Marit

Miss.T sa...

For noen flotte lavendelputer !!!

Tante Mimmi sa...

åååå; dei var jo superfine! Eg likte no desse betre eg enn dei klassiske posane! sikkert for det var litt nytt!!;)
Lenge sidan eg har vore innom no, myyykje fint!!! God helg!

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Morro at du rakk innom utstillinga.Her har jeg sprett masse stoff utover og sydd en del.Vi skal ha juleutstilling på jobb.Så nå går det i hjerter,koppeunderlag,nåleputer og sminkepunger.Kanksje det blit noen engler også.Ha en fin lørdagskveld.
Klem Linda :))

Anonym sa...

Kjempefine lavendelputer!

Meget lekkert med strykelappene av gamle såpeetiketter! :)

Ha en herlig helg!

Linn

sologbolig sa...

Så flotte lavendelposer/puter. Også lavendel som lukter så godt da. Ha ein fin søndag.

Livy sa...

Så flink du er!! De kommer til å bli en favoritt på julemarkedet hvis du drar, ellers blir det fine julegaver:-)

Ha en fin søndag!
Mange klemmer fra Livy

Anita sa...

Så fine!! Håper du får laget nok ting til å være med på markedet! Må jo være moro! Men slitsomt hvis det blir for mye stress! Kos dere!
Klem!

Nr. 5 sa...

Heisann
Så hyggelig at du likte den nye kjellerstuen :)
De lavendelposene dine var veldig fine, g jeg kan tenke meg hvor godt de lukter...mmm.

Ha en fin søndagskveld

Klem fra nr. 5

LISBETH---<-@ sa...

Åhhh du lager så mye fint!!! Beundre, beundre!
Her lages det med malerpøsen i disse dager hvilket ikke er så inspirerende, men må man så må man!
Ha en fin dag.
Klem

Kardemomme sa...

Så mye fint du har laget til ditt planlagte loppemarked!!!Jeg holder også på med produksjon uten helt å vite hvordan vi skal få gjennomført dette markedet..Blir det ikke marked får jeg heller legge det ut på nettet :)
Gøy å se på alt det flotte du har produsert!
Ønsker deg en fin mandag!
klem fra kardemomme :)

Hilde sa...

Så fine lavendelputer! Kjempegod ide å lage strykemerke av lappen fra gaven!
Ha en fin kveld!

Hulda sa...

Håper du er tilbake med nytt innlegg snart, Borghild. :)

Elzie sa...

Härliga lavendelpåsar du gjort. Kul med lite annorlunda form.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Anka sa...

De ble kjempe søte. Og det beste av alt: Hjemmetørket lavendel:) det likte jeg. God helg.

Älskar sött/ Unik kollektion sa...

Vilken alldeles underbar blogg du har!! Ljuvligt att hitta hit!! =)

Ha en underbar vecka! kramar Malin

Mor Kari sa...

Koselige lavendelputer. Flere enn meg som er opptatt med produkter til julemesser, skjønner jeg. Jeg elsker lavendelduft.Har spredt div. lavendelprodukter rundt i hele huset.(til min mannns ikke helt store begeistring)