tirsdag 7. oktober 2008

Tilgitt;-)

Som kanskje noen av dere husker, bestilte jeg noen stoffer fra Heather Bailey Shop for en tid tilbake. Og selv om jeg syntes det tok laaang tid før jeg fikk amerikapakken min, er Heather Bailey nå tilgitt;-) For i pakken fulgte nemlig også denne oppskriften med:
.

Og en slik oppskrift kunne da ikke forbli uprøvd. På lørdag troppet jeg opp i byens hobbybutikk, stablet med meg ca 10-12 ruller med filt bort til kassa, og spurte: Eh, kan du klippe 30 av alle disse, eller???
Heldigvis har de svært hyggelig betjening i den butikken, og hun klippet gladelig 30 cm av alle rullene. (Det var nok verre med kunden som kom og stilte seg bak meg med to små malingskrukker, da hadde den hyggelige damen kun klippet i den første rullen:-S Uff, fikk litt dårlig samvittighet... Neste gang skal jeg la sånne kunder gå foran meg i køen, lover!!! (Iallfall hvis minstemor ikke er med;-)
.
Og slik ble resultatet. Det blir nok flere, for de var ganske morsomme å lage, men jeg kommer nok til å samle fargeskalaen litt mer på hver blomst neste gang, blir litt finere enn å ha tre totalt forskjellige farger på samme blomst.

Dette er stoffene jeg bestilte. De er egentlig litt atypiske for meg (spesielt de turkise), men jeg synes de er knallfine likevel.


Skal også lage noen litt mindre som jeg tenkte å feste på jakker o.l. som minstemor har arvet fra storebror. Blir litt mer jentete med mørkeblå fleecejakke, da;-)

Til slutt må jeg bare fortelle at jeg var innom byens største garnbutikk på lørdag også, og der hadde de fått inn garn fra Debbie Bliss!!!! Løp og kjøp alle Kristiansandere!:-)

Fortsatt god uke! Klem B:-)

26 kommentarer:

Hulda sa...

Så søte de blomstene var da :) Og stoffene var virkelig nydelige. Liker de fargene godt jeg også. God natt til deg. :)

Sol sa...

Åh!Så lekkert! En fryd for øyet.dette var verdt å vente på.
det ligger noen awarder til deg inne hos meg. Du behøver ikke å føle at du må gi dem videre. jeg ville bare vise at jeg setter pris på deg.

Bak en Sky sa...

De blomstene var skikkelig fine da!!Så flink du er!Skulle gjerne ha hatt en slik på strikkaskjerfet mitt!;)

Klem

♥ H@rmoni ♥ sa...

Stilig og fargerike stoff du har kjøpt!
Blomstene du har laget var skikkelig søte!
:O) Flinke du!

tinemor sa...

Tøffe blomster!

Anita sa...

Så fine blomster!!! SKikkelig søte, og anvendelge til sååå masse!! Ha en strålnde dag! Klem!

SOFIESHUS sa...

de små blomstene var bare knallsøte og de ser gøyale ut å lage. Støffene er bare lekre. Sikler selv når jeg er innom siden hennes.
Ha en fin dag!

Hespe sa...

Nyyydelige blomster, som blir fine å pynte opp en genser/jakke med...

Ha en flott dag!

Klem:o)

Ida sa...

Å så fina blommor du gjort! Kram Ida

Mor Kari sa...

De blomstene likte jeg!
Nydelige stoffer. Skulle ønske jeg var flinkere til å sy.

Anette sa...

Lekkert smekkert! Som noa noa fan, falt jeg for blomstene dine! Som ny i blogglandia kruser jeg rundt. Din blogg er så fin! HIlsen Anette

Lena sa...

Oi, de var bra fine. Artig å lage slike, og de kan jo brukes til så mangt..

*Hege*-mine små skatter sa...

Så fine blomster da!! Har aldri sett sånne jeg...
Blir sikkert veldig koselige på lillemor sine jakker:)

Ha en herlig kveld-klem!!

sortekatt sa...

Knallfine blomster,flink du er!!Heldig som har oppskriften.... Ha en fin kveld:)

Lovise sa...

Heeeei..
...det var søte blomster!
Tusen takk til deg som har laget en så vakker presang til meg:) Avsløringen kom i dag.

Klem.

Karen sa...

Fine blomster du har lavet. Og super sød ide, at de sender ekstra ideer med....det kunne vi godt lære af.
Og fedt fedt stof du har fået...
Jeg må ind og se efter noget også...

Karen

Liv Elin sa...

Søte brosjer - tipper de kan brukes til mye - super ide` å sy dem på klær til småttene !
Og nydelige stoffer du har handlet - herlig med litt farger !
Ellers har jeg lagt igjen noe til deg i bloggen min ! :)
Vil gjerne få legge deg til listen min ...(når jeg får den opp! ;)

Hilsen i natten fra Liv Elin - Husrom & Hjerterom

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så söta blommor!

Badsalt i den lilla karaffen låter så fint! Roligt att du gillade gåvorna:) Ska kika nu vem som gav mig så fina saker!
Susanne

mali-mo sa...

Kjempeflotte blomster du har laget. De stoffene var jo reine sukkertøyet, herlige!!!!

Kan jeg spørre deg om frakt og toll og sånt? Hva blir det på en sånn bestilling?

Evami sa...

SÅ utrloig søte de blomstene ble:)
Og kan tenke meg at minstemor blir bra søt i fleece jakka si med disse på:)

Knaill lekre stoff:) Gleder meg til å se hva du finnr på:) Nyt torsdagen:) Klem Eva

sologbolig sa...

Kjempefine stoff og blomstrene blei jo flotte. Ha ein fin kveld!

Tina sa...

Nusselige blomster! Ligger en liten utfordring på bloggen min til deg, 6 ting som gjør deg glad. Håper det er griet og at du tar utfordringen. Ha en fin kveld klæm Tina

tintin sa...

Kjempefine blomster og morsomme stoffer.

Tove sa...

For noen flotte blomster du har sydd, de ble kjempefine. Du er så flink til å sy altså! Og stoffene så også helt suore ut, gleder meg til å se hva du lager av dem:)

Ha en flott helg!
klem

Haust sa...

Mmmm...herlege stoff og fine blomstrar!

God laurdagskveld...

Camilla sa...

Sikke fine stoffer. Meget inspirerende. Jeg må da igang med at lave små blomster. ;-)
Camilla