mandag 10. november 2008

Julemarked!

Da var julemarkedet over, og det blir nok det eneste i år, vi drar jo til Sydens land midt i markeds-sesongen;-)

Jeg synes jo halve moroa ligger i innpakkingen, så jeg hadde kjøpt hvite papirposer på Binders og bundet på strimlet, rosa gavebånd og en blonde. (Aberet med de hvite posene var jo at i år hadde de kun poser i store kvanta, så nå har jeg poser for ca 5-10 år framover, he he;-)

Slik så bordet mitt ut etter en liten stund, det forsvant en del varer før jeg rakk å ta bilder;-) Markedet ble holdt på Vigeland Hovedgård, og det er flotte, gamle stuer vi sitter i, sjekk det herlige tapetet på veggene, dessuten hadde jeg en (litt for) god sofa helt for meg selv:-)

Bildene ble litt mørke, men hva annet kan man vente når regnet høljer ned utenfor veggene...

Lysposene ja... Hadde kjøpt masse lys, men da jeg skulle legge de i posene på lørdagskvelden, fant jeg ut at lysene var glemt igjen på jobb... Så da ble det lys i ulike størrelser og farger (men alle i samme pose var like, da!!:-)

Jeg var iallfall veldig fornøyd med salget:-) Det er jo alltid sånn at man kunne solgt mye mer av én spesiell ting hadde man bare hatt mange nok, og så er det ting som man aldri 'blir kvitt';-)
Dessuten traff jeg mange andre hyggelige utstillere, og tips om nye nettsteder og forum fikk jeg også;-)
Jeg fikk også en del spørsmål om jeg har butikk/nettbutikk, så vi får se om kanskje de gjenværende varene + nye etterhvert blir lagt ut for salg her på bloggen...
Ha en fin ny uke! Klem B:-)

37 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle gjerne ha vært på markedet. Jeg bor i Stavanger, men har hytte ikke langt fra Vigeland. Selger du noe ellers?

hilsen Olaug

Livet er heeerlig sa...

Så masse fint du har lagd, virkelig stått på du :)
Bare til å legge ut for salg, alltid noen som vil kjøpe flotte saker...
Ha en finfin ny uke
*Siv*

MonaLisa sa...

Så stas - kjempe gøy at du fikk en sånn respons! Gleder meg på dine vegne!! Ønsker deg en strålende mandag. Stor klem

Ann-Cathrin sa...

Så flott det så ut der! Så mye fint du har laget, skjønner godt at salget gik unna:) Alt ser jo så flott og delikat ut!

Lemi sa...

flott no glede æ meg t mi messe ;) sjøl om vareutvalget mitt e ett heilt anna da ;) markedet e ganske stort, så d kjem myyye folk. håpe æ får solgt mestparten iallefall..

happy in pink sa...

ja her var det mye fint!!! så utrolig flink du er...:)

tusen takk for veibeskrivelse:)
jeg skal ta turen neste gang jeg er vestover...gleder meg;)

ha en strålende uke...
klem tara:)

Gunhild, NO sa...

Så gøy å se alt det fine du hadde. Måtte klikke bildene større for å få med detaljer. Hvorfor tok ikke jeg turen over heia da? Nå kan jeg jo angre. Du må ha en god dag!!

Anita sa...

Så masse fint du hadde med deg!!! KJempefine ting! Men du, jeg syns du har veldig lave priser!!!! Ha en strålende og produktiv uke! Klem!

Ida sa...

Såååååå mye fint!! Så godt å høre at salget gikk bra :-)

Luuuurt med de hvite posene fra Binders - der må jeg innom en dag! Hadde lyst å bruke dem i kalenderlaging!

Lysposene var lekre - det gjør seg virkelig med blonder og medaljong altså!

God tur til varmere strøk når den tid kommer :)

Klem fra Ida

Kerstin sa...

Så utrolig masse fine ting du hadde for salg på julemarkedet. Der skulle man vært:)
Ha en fin dag!
Kerstin

Sissy's Hus sa...

Så flotte varer! :)
Synes det alltid er like gøy å titte innom bloggen din. Blir veldig innspirert.

Stor klem
C

Tove sa...

Så morro da, og den sofaen så god ut ja, hihi. Og det er nok lurt å lage bloggbutikk for det er nok vledig mange som kunne tenkt seg å kjøpe tingene du lager. I tillegg til å flotte ting, mønster og farger ser tingene du lager så "forseggjorte" ut.

Ha en flott uke!
klem

Sol sa...

Hei hei. det høres så koselig ut med slike julemarked, og etter bildene å dømme hadde du massevis av flotte ting å selge. Jeg vet jo hvor flink du er til å sy, og til å pakke inn, så det må ha vært masse fornøyde kunder....Gleder meg til å se om du skal ha et lite utsalg på bloggen din av "restene". ha en fin uke. Klem fra meg.

Anniche ♥ sa...

Hei vennen og takk for sist!

Shit , var dette i helgen altså???
Åh , så synd at jeg ikke hadde fått med meg det !!
Det er så fint der oppe , og ikke minst kos å få med seg julemessene rundtforbi .

Koslig stand du hadde !!!Klem A

Eline sa...

Så mye du hadde laget, du er jammen kreativ og fingernem. Så søte de reinsdyrene var, helt hærlige ;)
Ha en riktig fin mandag.

Anita Kehr sa...

ojojoj så masse fint borghild!:)
sku ønska eg budde på dine kantar og kunna gå på julemarked...så masse fint du har laga:)du e kjempeflink!:)eg ska nok følga med om du legg ut varer for salg her på bloggen, god idë!:)igjen. tuuusen takk for bleieposen til Mia-den er heilt perfekt, mange som er missunnelig på den...:)
klem fra anita

Gunhild, NO sa...

Enda en hilsen fra meg idag. Er innom igjen og kikker :) Skyldes litt at jeg er på utkikk etter ideer og inspirasjon til julesalg på et dagsenter.
Fikk bare så lyst til å si noe mer til deg. Noe av det du lager er jo sånne ting som mange lager og selger. For eksempel Tilda - sakene og lysposene.
Men derimot bleieposene regner jeg med er din ide og ditt design. De er så flotte!
Syns du skal satse videre på disse og selge via butikker. Kanskje designe andre smarte og unike ting også. Tøfft å bruke greengate og marimekko - stoffer, syns jeg. Lykke til!!

Guttemamma sa...

Så utrolig mye flott!! tror ikke du skal slite med å selge resten om du "smeller til" med en lien blogshop...Klem,Anette

mali-mo sa...

Så mye flott du har laget, må ha vært en fryd å være på det markedet hvis alle salgsbodene hadde like høy kvalitet!!!! Og fine gaveposer du hadde laget til , et ekstra pluss for de somhandler hos deg ;) Hqa en fin uke!

Ingrid sa...

Så mye fint du har laget! Jeg så flere ting jeg har lyst på på det bordet der... så du må absolutt si i fra hvis det blir så du legger ut noe for salg på bloggen.. :)

sologbolig sa...

Så mye fint du hadde på julemarkedet da. I mange år var eg med på julemarked, men nå er det noen år siden sist. Når eg ser slike utstillinger får eg lyst til å delta igjen. Det er jo skikkelig koselig, stemningen, forventningene osv. Ha ein fortsatt fin kveld!

Emmeline sa...

JA hadde jeg bare fulgt litt bedre med så kunne jeg jo ha sendt sørlandsfamilien til salget ditt på Vigeland. Det er jo bare noen minutter fra hytten vår....

Jeg likte så godt tingene du hadde laget. Spesielt vimplene;) Gleder meg til å se om det blir bloggebutikk for deg også.. Da får du nok en kunde i meg! God tur til syden når den tid kommer...

Hilde sa...

Heihei!
TUSEN TAKK for kjempekoselig kommentar på bloggen min! Setter veldig prist på at du liker P&P settet mitt! Så gøy at du har vært med på julemarked! Alltid spennende å se om folk liker det de ser og kjøper noe.. Ser jo ut som salget ditt gikk veldig bra- ikke rart heller så mye fint som du hadde! Har du forresten flere av vimpelrekkene igjen? Kunne godt tenkt meg en sånn!!
Ha en fin uke videre!
Klem Hilde

Karen sa...

Åh så meget fint du havde lavet .
Jeg har gjort billederne så store som muligt på computeren så jeg kunne se hvad jeg er gået glip af ved ikke at være norsk og være lige i nærheden.
Jeg glæder mig vildt til vores egen skolebasar....lidt ligesom julemarked, bare at alt hvad der kommer ind gives væk til skolen.
Og vi arbejder på sagen hver eneste dag/aften min mor og jeg.

God nat
og tak for hilsenen på min blog. Det glæder mig altid.

KAren

Bente sa...

Du og du, hvilken stand!!! Fantastisk flotte ting, der er det ikke få timer som ligger bak ... Du er bare helt utrolig dyktig :)

De heldige som var på julemarkedet må jeg si gjorde noen skikkelige varp, for det oser kvalitet av tingene du lager og du har veldig (altfor!) lave priser på dem. Syns jeg, iallfall.

Til slutt vil jeg takke for en kjempefin og inspirerende blogg, gleder meg alltid til å lese det du skriver og se hva du har bedrevet siden sist jeg var innom :)

Beste hilsen Bente

Elzie sa...

Vad kul att det gick bra på marknaden. Och vad är detta? Ska ni åka iväg mitt i marknadstiden? *s*.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Anitas hus sa...

Å dette så bare så koselig ut. Mange fine ting du har laget.
Sydentur høres heller ikke vondt ut;)
Ha en fin dag!
Klem:O)

Evami sa...

Ikke bare lager du flotte ting Borghild,men du lager nydelig innpakning til de også:) Og så spennede å å få nye tips og ideer:)

Og så godt å skulle til syden,midt på vinteren:) Godt å få litt sol og varme på frøsne norske kroppe:)

Koser meg med å se på de flotte tingene du lager:) Klem Eva

Mor Kari sa...

Så mye fint! Nettbutikk- ja, det må du få deg! Du lager jo de nydeligste ting! Enig med deg, innpakningen betyr mye. Et lite tips på bloggen min, ang. det.

Cathrine sa...

Å så masse fint du har laget,du står virkelig på i denne julestria :-)
Skulle ønsket jeg har kunnet vært der..
Å missunner deg deg å reise til varmen,kan jeg legge meg med i kofferten???,hehe...

Klem Cathrine

Støv på hjernen. sa...

Her var det jammen meg mye fint, har du nettbutikk? Mye her jeg kunne tenkt meg... Klemzi.

Eline sa...

Takk for tipset, har så vidt vært innom den siden du nevnte, men skal utforske den ordentlig. Det var i allefal MASSE der. Så noe finner jeg sikkert;) Ha en super dag

Ida sa...

Hej, jag hoppas att du fick sålt mycket, det ser helt otroligt fint ut!! Jag är så sugen på att själv stå på marknad men det får bli nästa år, hinner inte detta året.. Får man fråga vad som sålde bäst, små saker eller de fina tilda änglarna kanske?? Hoppas du startar lite försäljning här på bloggen, jag skulle gärna handla av dig! Ha en skön helg, kram Ida

Grip dagen sa...

Neimen Borghild...!!!
Er det på Vigeland du stiller ut?!? Ved Vennelsla?!?

Da har du nok truffet min kjære farmor! Mens jeg lager jul i Skulehuset, har ho organisert jul i hovedgården...
Ho står på hvert år, selv om ho nå har passert 80! Ho vurderte å trekke seg fra jobben, ho synes det var for tungt å bære bordene på plass... Da ho ble lovet hjelp til dette, sa ho ja til å fortsette.

Jeg har vært på juleutstilling der selv. Har også vært i bryllup og selskaper der. Nyyydelig gård!

Varene du lager er jo også helt flotte!
Kos deg!
Klemmer fra Marit

Raquel sa...

Oohh, it's looks very lovely! Do you have a website where you sell your self-made things?
Greetings Raquel, Olliebollies

Grip dagen sa...

Så kjekt at farmor fikk en Borghild-engel i samlingen sin...

Visst har jeg kjøpt engler til henne i inn- og utland. Men sydd Tilda-engel har hun ikke fått.
Gammel-kone-Tilda har hun. Men ullkåpe, lue, sjal og håndveske!
Ellers lesser jeg og ungene mine henne ned med hjemmelaga gaver... Og ho tar godt vare på tingene vi lager også. Det er gøy å se (selv om mine akvareller fra 80-tallet strengt tatt ikke trenger å henge oppe lenger...)

Jeg har mange gener fra farmor. Ho har alltid samla på antikviteter. Ho går enda på auksjoner!
Der får du kaffien servert i rosekopper og med blondeduk på bordet. Hagen er full av roser, boden er full av norgesglass med hjemmelaget sylt...
-Og ho har svart belte i shopping.

Ho er som oss interiørbloggere - bare 70 år eldre!!! Ho hadde nok blogget hun også, hadde hun bare forstått hvordan "det derre aperaturet" virker...

Ha ei fortsatt strålende helg!!!
Mange klemmer fra Marit

pepperkverna sa...

SÅ mye fint! Hege