lørdag 15. november 2008

Nostalgisk jul!

I Give-Alongen er vi blitt bedt om å hinte litt til vår hemmelige venn, og denne gangen er temaet Nostalgisk Jul.


Jeg liker jo så mangt, og har maaange ganger beslutningsvegring med tanke på farger...
Liker godt rosa og sterke farger, men akkurat til jul er det nok de 'tradisjonelle' fargene som gjelder:-)
.

Rødt er vel 'juletradisjonsfargen' over alle, og også her i huset er den sterkt nærværende i jula (og ellers også, for den del;-). Liker da godt den litt dype rødfargen:-)
.
Synes også det er veldig fint med møbler/pynt/detaljer i tre. Blir litt sånn 'amerikansk country' over det hele, og i kombinasjon med hvitt og rødt blir det bare utrolig lunt og koselig!

Ting med gammelt preg er også nydelig. Finner jeg ting på loppis eller i brukthandelen med en historie (selv om jeg slett ikke kjenner til historien;-), får de mer enn gjerne et nytt hjem hos oss;-)

Til slutt kommer jeg vel ikke unna sink! Som så mange andre er jeg stor fan av blant annet Walther & Co, og synes både lyshusene og alt annet i den stilen er kjempefint!!
::
Til jul liker jeg altså spesielt godt det tradisjonelle og nettopp nostalgiske! Og fattigmannssølvet får også lov til å stå framme:-) Foretrekker kanskje engler over nisser, men det kommer litt an på;-)
Håper min hemmelige venn ble litt klokere av dette, for selv om jeg liker det tradisjonelle, fikk storebror juletre på rommet i fjor med loppis-kuler i blå, turkis og sølv (forøvrig nyydelige;-), og så planlegger jeg hvitt juletre på minstemors rom med pynt i sølv, rosa og hvitt (og tenker å raide Åhlens for nevnte varer til halv pris rett etter jul)... Jeg, beslutningsvegring? Neida, jeg bare liker så mye forskjellig!!;-)
::
Må til slutt si tusen takk for de skjønne kommentarene fra julemarkedsinnlegget! Jeg har også bestemt meg; det blir snart utsalg på bloggen min av overskuddsvarer fra markedet:-)
Ha en fortsatt super helg alle sammen! Klem B:-)

9 kommentarer:

Hulda sa...

Koselig at du vil selge ting du lager, blir nok mye salg, du syr jo så mye fint. Mange fine bilder du viser, tror nok vi har ganske lik julesmak. ;)

Huset på toppen sa...

Kjenner meg så godt igjen i dette innlegget:-) Det er så mye fint, vanskelig å velge!
Walter og Co her en lekker julekolleksjon i år, bare må ha zink hus:-)

Ha en fin søndag!
Klem

silje-sin sa...

Hei hei:) jeg er så enig med deg, jeg også liker alt! Eller ihvertfall mye. Men rødt er ihvertfall selvskrevet:) Også blir det rosa her også, på rommet til lillemor:) ha en flott ny uke! klem

Jeanette sa...

Hei! flotte bilder - og ja zink må en ha^^,
Ha en flott uke Borghild:o)
Stor klem fra j.

home 4us sa...

Sukk, mange lekre bilder du viser. Faller rett i julestemning!

Ha ei fin uke!

Lovise sa...

Jeg er enig med deg. Heller ikke her er rosa julefargen, men litt dyp rødt sammen med naturfarger. Det er jul det:)

Klem.

Guttemamma sa...

Lik smak som deg....:-). Så mye lekkert!!

Evami sa...

Kunne tenkt meg alt det du viser her selv jeg:) Det er så mye fin julepynt at egentlig skulle man hatt flere hus å pynte.... Jul er bare så utrolig koselig synes jeg. Man får være sammen sine nære og kjære og spise og drikke godt:)

Ha en fin uke:) Klem Eva

Moderncountry sa...

Heisann!!

Hjelpes, nå var det laang tid siden sist, så kos å komme på besøk igjen! Her var det Jul og kos :))
Ble matt i knærne av ditt herlig Julemarked bord, fyllt med de vakreste tingen. Du er superdyktig!! Så delikat og fargerikt. Fristendes for både store og små.
Så moro at du skal selge litt, gratulerer. Det var virkelig på tide!
Har selv blitt ferdig med 26 produkter og føler meg 20 kg. lettere. Det bir sånt race før Jul.Men mye kos er det.

Ha det så godt!
Klem Aina