torsdag 4. desember 2008

Julekalender!

Jeg kom endelig i mål med barnas julekalender. Svært så vanskelig det skal være av og til, å få satt seg ned og sydd to poser:-)
.
Noen ganger (les: ofte) tar det altså litt tid å få gjort sånne ting her i huset, men så lenge ungene likevel fikk smågavene sine (hengende i et snøre;), tror jeg ikke de bryr seg...;-)
.
Vi har to av disse 'henger-kalenderne' med tallene 1-12 på den ene siden, og 13-24 på den andre. Men siden vi har noen særdeles nyskjerrige små fingre i huset (og for å kjøpe meg selv litt tid, he he;-), valgte vi (jeg) å henge opp bare den ene, og så lage en pose til hver som fylles når de har lagt seg. Og det fungerer som bare det!! Ingen masing!! Minstemor har likevel skjønt tegninga, og går rett til kalenderen hver morgen:-)
.
Minstemors bokstav:-)
I dag fikk hun og storebror hver sin såpe på snor. Noe som var veldig fristende for minstemor under kveldsbadet, og som førte til at såpa 'mistet fargen'. Den gule gakk-gakk fargen var tydeligvis malt på, og vips så var badevannet knallgult, det var forresten munnen til minstemor også, man må jo bite litt i små gakk-gakk'er;-)
.

Storebrors bokstav, og i denne posen lå det en grønn froskesåpe i dag. Storebror badet imidlertidig ikke i kveld, så det gjenstår å se om badevannet i dette tilfellet blir grønt - tror sjansen er rimelig (ekstrem) stor!!
.
Adventslysene kom også endelig på plass, sammen med 'luktelykta' som nå har fått noen drypp med oljen Julmys fra Indiska. Den og Blue Spruce fra The Body Shop er to av mine julefavoritter (pluss appelsin/kanel).

Men nå skal jeg pakke inn maaange julegaver her!! Klem B:-)

9 kommentarer:

Hulda sa...

Veldig fine poser du har laga til ungene. :) Kjempesøt lykt også. Kos deg med julegavepakkinga. :)

Lemi sa...

så herlig... flott kalender, her klemmes d og mases og vris og snus d heile dagen på stoffposan.. men men, huske jo sjøl korsn d va så dem ska no få lov...

happy in pink sa...

koselig kalender...:)

Anita sa...

Så fine poser! Kjekt med en hver dag, ikke så masse stress og mas med det syns jeg! Fungerer veldig bra her også! LUkt lykten var velidg fin også, og tallene og.... Likte alt jeg! Så fint med ett enkelt lysfat uten for mye stasj! Nå skal lille mor og jeg rydde i lekene hennes! Er på tide! Kos dere i helgen!

MonaLisa sa...

Jammen dette ble jo staselig da! jammen flink du altså! tenker ungene er elleville når badevannet blir farget! Badebombene på Apoteket innehoder masse bobling og en søt figur! Det var stas her! og kun 20 kr a gitt :) Ønsker deg en strålende dag. klem

OdaAnna sa...

Flotte poser:) Jeg angrer litt på at jeg hang opp alle gavene her i år...Minstejenta på 1,5 år peker og vil ha "mere" ;) Ikke lett å skjønne det akkurat;)

OdaAnna sa...

Hehe, det er som å høre Anna her:) Hun ligger på gulvet og skriker og kaster ting rundt seg. Godt det er flere av de;) Ha en god tur!!

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Nydelige poser, de er virkelig forsegjorte.
Du må ha en koselig advent, og du er velkommen til å besøke min adventskalenderblogg.
Klem...Ellen

Drops sa...

Så koselige juleposer du har til dine små. Høres ut som badinga ble skikkelig spennende gitt. thi-hi!

Jo sikkert fine de pepperkakeformene på sida mi, men min lille hadde nok ikke spist de da hun kun skal ha hele og fin kaker... Ha en fortsatt fin fin helg. Hilsen meg som er Drops og som er på besøk hos mamma og pappa i Moss.