mandag 29. desember 2008

Vårt julehus!

Av geografiske årsaker har det ikke blitt så mange juleinnlegg på denne bloggen, så det tenkte jeg å få gjort noe med nå:-)
.
Selv om jula i resten av huset er ganske tradisjonell, kjøres det fortsatt rosa/fargerikt på minstemors rom:-) Denne julestrømpekalenderen ble faktisk kjøpt på Kid nå i romjula, så her kommer pynten opp når andre tar den ned...;-)
.
Og når vi er inne på julestrømper kan jeg jo liksågodt vise strømpene jeg sydde til familien den gangen vi bare var tre:-)
.
Jeg har vært omhyggelig med å velge motiver, ser dere, og ser meg selv som husmora, eller engelen om dere vil, he he;-)
.
Mannen i huset ble nissen, og om han bare er en nisse eller en julenisse som kommer med gaver, det får være usagt;-)
.
Storebror i huset ble en pepperkakemann, og det passer nok godt med alt godteriet rundt... Han sier ikke nei takk til det, og har storkost seg i jula:-)
Minstemor var som sagt ikke født da disse strømpene ble sydd, og ikke har jeg sydd en til henne siden heller... Jeg er ikke lenger helt fortrolig med fargene jeg har brukt, selv om jeg fortsatt liker designen, som forøvrig kommer fra Art to Heart...
.
...så da ble disse strømpene, som jeg sydde i fjor, hengt opp istedenfor. De forble tomme siden vi ikke tok dem med oss til Trøndelag, men vi fikk proppet i oss nok godterier likevel:-)
.
Litt hvitt, grønt og rødt er det i stua:-)
.Disse nissene ble faktisk også kjøpt på romjulssalg:-) Duken/løperen som ligger under, har jeg fått av mamma, sammen med en del andre. Er kjempeglad i den, og synes de gammeldagse dukene er utrolig fine, og at de man finner i butikkene nå ikke kan måle seg...
.
Og denne fluesoppen har jeg fått av en kjempesnill og kreativ medbloggerinne, Karen:-) Hun hadde laget flere og solgt på markedet på skolen der døtrene går, og jeg falt fullstendig for disse. Jeg ville gjerne kjøpe noen av henne, men jeg fikk oppskriften istedenfor, og så en sopp slik at jeg har å se etter. Jeg er jo fortsatt på nybegynnerstadiet når det gjelder hekling;-)
.
Det var litt fra vårt julehus, hadde mange flere bilder jeg tenkte jeg skulle bruke, men kan bare ikke finne dem, hmmm??
Anyway, jeg må også takke for alle kommentarer på de siste innleggene som jeg dessverre ikke har fått svart på *flau*, det får kanskje bli et nyttårsforsett?? Jeg håper iallfall at alle har en fortsatt god romjul, og etter hvert et godt nytt år!! Klem B:-)

21 kommentarer:

Guttemamma sa...

Imponert over at du fått pyntet jeg!!

Hulda sa...

Koselig å se at det var noe nytt her hos deg igjen. Likte så godt julestrømpene du har sydd, både de du har applikert motiv på og de i lyse stoffer. Nydelig den fine buede kanten øverst. Fin julepynt!
God jul og godt nytt år!

OdaAnna sa...

Så fine bilder:) Det er jo så mange kupp å gjøre på salg nå! Synes både de gamle og nye strømpene var fine jeg:) Men kjenner meg igjen..jeg sydde noen for noen år siden til hele familien, men i fjor var jeg ikke like fornøyd...så da sydde jeg nye. Men da bare til barna. Ha en god natt!

Evami sa...

Det er koselig med julestrømper,og synes nå de var fine både de "gamle" og de nye jeg.. Har noe med tradisjoner å gjøre:)

Og de soppene var jo bare så kule da,så julete:)

Godt å komme hjem igjen tenker jeg etter både sydentur og Trøndelagstur:) OG få pynte og kose seg med sine egne tin:) Ha en topeprs nyttårsaften imorra:) Nyttårsklem fra Eva

Anita sa...

Der var du tilbak! Med masse fine bilder!! GODT NYTT ÅR! Klemmer fra Anita!

silje-sin sa...

Hei:) Så masse fine ting, elsket fluesoppen!! Må lære meg å hekle altså:) Og herlig liten fot i forrige innlegg! Ha et riktig godt nytt år, så "snakkes" vi mer i det neste:) stor klem fra silje.

Ragna sa...

Så søte julestrømper du har laget!

Da jeg var liten fikk jeg alltid julestrømpe om morgenen på julaften. Oppi julestrømpen var det stort sett alltid clementiner og hasselnøtter (og nøtteknekker), en eske rosiner, en marsipangris og et donaldblad. Artig med slike barndomsminner :-)

Håper du får en fin nyttårsaften!

Anette sa...

Heisann! :-)
Jeg synes de tre øverste julestrømpene var KNALLfine! Jeg likte fargene godt også! Du er flink. :-)

Ha et riktig godt nytt år. ;-)

Magny sa...

Kjære borghild...
ønsker deg alt godt for deg nye året!!
stor klem fra
magny

happy in pink sa...

nyttårsklem fra tara:)

Stine ☆ sa...

Så koselig den julestrømpekalenderen til minstemor er :)

Et riktig godt nytt år til deg også, Borghild!
Ønsker deg en fin feiring i kveld, og alt godt i det nye året!
Klem

Heidi sa...

Er innom for å ønske deg et riktig godt nytt år! Ha en koselig feiring inn i det nye året:))

:-)

Pene Lene sa...

Godt nytt år!!

Anka sa...

Så mye fin pynt. syns julestrømene du har lagd er kjempe fine:-) Riktig godt nytt år.

Lovise sa...

Heia.
Julestrømpene var nydelige, de.
Godt nyttår til deg og takk for fellesskap.

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Jeg har tittet inn til deg...koselig blogg du har.
Du er også velkommen til meg, å se bilder fra min nye bok Sjarmerende Gjenbruk som kommer ut i midten av januar.
Klem...Ellen

Hulda sa...

Heisann Borghild :) Må bare klarne opp i en misforståelse. Jeg har ikke skrevet Husfruas Memoarer på egen hånd. Det er printa ut fra dataen. Har skrevet det, slik at ingen skulle tro noe annet. Nei, slik skrift har jeg ikke. ;)

Grip dagen sa...

GODT NYTT ÅR BORGHILD

Blir det stor sopp-produksjon med merket b-design, nå...???
De var utrolig koselige.
Har du sett Patricia sin blogg shabby roses? Ho har soppdilla, ho!

Du får helt sikkert til heklinga. Jeg synes alt du legger fingrene på blir flott. Du har et eget preg over det du lager. Og det er jo det som er kjekt.

Jeg er temmelig rastløs for tiden og har lyst på noe kjekt håndarbeid. Kan nesten ikke vente på den nye Tilda-boken... Gleder meg til de flotte fargene blir å få kjøpt!
Imens syr jeg vårting til Skulehuset. Ja, du hørte riktig. Jeg klarer ikke la vær. MÅ bare kjøre et stunt til på det skolehuset...

Ha ei fortsatt fin helg.
Klem Marit

I huset ved bekken sa...

Godt Nyttår,Jeg har kost meg en lang stund inne hos deg.Så mye fint du lager.
Mvh Kate

Eli Kristin sa...

Hei - kom over bloggen din og har storkost meg her. Så mye flott og kreativt som du lager da, mye artig. De julesokken var bare knas ;)

Ønsker deg et riktig godt nytt år - og kommer til å stikke innnom bloggen din heretter, he-he!!

Mor Kari sa...

Godt nytt år til deg og dine, Borghild!
Synes de "gamle" julestrømpene er kjempefine! Gøy med noe som ikke alle andre har- og julen behøver jo ikke å være så "trendy".
Gleder meg til å følge den koselige bloggen din i 2009!