mandag 19. januar 2009

Anny Blatt

For alle strikkegale småbarnsmødre der ute vil jeg bare tipse om noen supre oppskriftshefter.
.
Disse tre kjøpte jeg fra Anny Blatt for et par år tilbake, og de er bare stappfulle av flotte mønster og farger.
.
Denne hadde jeg lenge planer om å strikke, men det ble aldri noe av;-)
.
Samme med denne, for jeg fant aldri noe garn som lignet på det som er i jakken.
.
Dette settet, derimot, strikket jeg, men det ligger nå pakket ned blant alt annet tøy som er for smått...
Oppskriftene bød på et par utfordringer, for jeg presterte å bestille heftene på fransk istedenfor på engelsk... Heldigvis var det gode illustrasjoner, og med en liten fransk-norsk ordbok ved siden av meg gikk det da på et vis, men jeg måtte improvisere litt histen og pisten;-)
.
Og denne dressen strikket jeg faktisk etter at storebror var for stor for den, og før minstemor var påtenkt, bare fordi jeg syntes den var så fin:-)
Det som er så bra med heftene er at man kan se alle modellene før man bestiller (er såå kjedelig når forsiden ser skikkelig inspirerende ut, og så er innholdet bare tragisk), og modellene fra det ene heftet kan dere blant annet se her.
(For å se alle barneheftene til Anny Blatt kan dere gå inn på hovedsiden (link øverst), så trykke på Pattern Books og deretter Layette. Så er det bare å dobbeltklikke på heftene for å se alle modellene som er inni.)
God strikk!!:-)

18 kommentarer:

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Ja,det er inspirerende med flotte strikkemønster når barna er små.Må være fint å få hefter med så mye inspirasjon.Husker årene da mine var små da kom jeg over et par fine.Tegnet og fargela litt mønsterborder selv.Da ble det mere bare mitt.Lykke til med srtrikkeprosjekt.Ha en kreativ uke.
Klem Linda :))

Tove sa...

Fransk strikkeoppskrift, hihi Tror det skulle litt mer til en en ordbok for at jeg skulle fått til noe:)

Ha en flott tirsdag:)

klem

sol sa...

De var herlige! Fristelser, fristelser...

Fru Fjeldhammer sa...

åh, den som bare kunne strikke!!

Ha en fin dag..
klem

Rekkehuset sa...

De bladene så virkelig fristende ut! Skal jammen ta en titt på nettsidene:-) Kanskje det kan være noen fine gaver i alle fall? Mine unger synes visst mye sånt er for lite tøft, og nå er de såpass store(3,5 og 5,5) at de har sterke meninger;-) Er jo fint det da, men passer ikke alltid inn i en strikkemammas ønske..

Den fiiine pungen fra deg kom i går, den er superfin! Og den luktet veldig godt (!), har bestemt meg for at den lukter Durance:-) Tusen takk skal du ha - både for en hyggelig handel og en flott pung!
Klem fra Hanne.

Karen sa...

Har slet ikke fået kommenteret din fine svampt du SELV har hæklet.
Den er da helt lige så fin som dem jeg laver......husk på jeg har jo hæklet langt over 100 nu.
Når du får lidt øvelse går det meget meget stærkere.
Jeg hækler en 2-3 stykker hver aften for tiden mens jeg ser herre-håndbold.

Knus fra Karen

Evami sa...

Det er jo så man får lyst på liten baby igjen.. Du så lekre barne klær. Skal kikke inn der ja,o gtips svigermor,for hu er en mester strikker: )

Ha en fin dag:) Klem Eva

Anita Kristin sa...

Ja, det var det å være strikkegal småbarnsmor. Det er jo alltid noe nytt som enten trengs, eller som er for fint til å ikke lage, og da må en jo simpelthen bare lage det.

Anita Kristin

Sommerfuglen sa...

Anny Blatt har mye fint, ja.
Jeg har strikket den grønne 'gress'jakken. Kan sees i bloggen min her.http://sommerfuglensverden.blogspot.com/2007/08/blomstereng.html

Ha en fin uke

Jill sa...

Ja det var jammen mye fint, men er oppskriftene på engelsk??
Jeg har kastet meg over babyluestrikking for tiden.
En dame på jobben som samler inn luer til nyfødte og premature i malawi. Målet hennes er 1000 luer.
Jeg klarer 1,5 til 2 luer for kvelden.
Ha en fin uke!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åhhh Anny Blatt, har så mye fint til voksen og barn. Har du strikket i angoragarnet ? , ahhh, det er en drøm.
Den nest siste katalogen til voksen har bare så mye fint til voksen, har lyst å strikke alle modellene, spesielt en strikkekjole, men du vet fritiden min er jo oppbrukt for lengst , den jeg har igjen før våren og hagen kaller, tusen prosjekter
Klem

Mor Kari sa...

Her var det mye lekkert!
Skulle ønske jeg kunne lese utenlandske oppskrifter.

silje-sin sa...

Så mye fint!! Utrolig at noen klare å strikke sånt synes nå jeg:) Du er flink! klem fra silje.

Anita sa...

Så du sliter med franske knuter du også!!?? Har jeg alltid gjort, helt til Modern country la ut en link til en video om hvordan man syr franske knuter! Den ligger på 2. oktober i bloggen hennes! Se og lær!! Så masse fine strikkede ting du har laget! Koselig! Men mønster på fransk høres litt vanskelig ut;0) Ha en flott kveld! Klem!

Mariquita sa...

Masse flotte mønster :)
Blir alltid inspirert til å begynne på nytt strikketøy når våren nærmer seg.

Ha en fin kveld

Grip dagen sa...

Du går ikke tom for håndarbeids- prosjekt du heller, nei?!

I forbindelse med sykebeøk på sørlandet, måtte jeg selføgelig innom Lydia i Vennesla.
-Og jeg gikk ikke tomhendt derfra... Nå skal jeg prøve meg på lappeteppe! Gleder meg.

Det blir nok flere sykebesøk fremover - og flere turer innom Lydia... En må gjøre det beste ut av situasjonen!
Det var til Lydia farmor skulle da ho fikk slag. Ho skulle kjøpe garn for å strikke teppe. -Enda et teppe... Det er ikke få ho har laget...

Kos deg med strikking og sying.
Klem Marit

Minime sa...

Takk for godt tips på strikkeoppskrifter. Bestevennina mi skal ha barn så jeg har vært på leting etter noen fine mønster. Får ta meg en titt med en gang på den siden. Ha en fin helg.

Magny sa...

guri så mye skjønnt...
takk for hilsen ,- håper dere er friske og har det bra !
klem og fin kveld¨¨¨¨
magny