fredag 16. januar 2009

I've got mail!

Det er nok ingen bombe at jeg er medlem av Hobbyklubben;-)
Vanligvis blir hovedboken avbestilt (hvis jeg husker det, da;-), men av og til er det en bok jeg har lyst på. I går kom medlemsbladet nok en gang, og jeg ble skikkelig inspirert:
.
Nydelige farger, og så er jeg blitt veldig fascinert av disse jo-jo'ene. For noen dager siden var jeg innom Maris Fargerike, og falt pladask for denne puten:
.
Ikke sånn falt-pladask-jeg-vil-kjøpe-den, men sånn falt-pladask-jeg-vil-lage-en:-)
Så ett eller annet med jo-jo'er på blir det nok fra denne kanten før eller siden.
.
Før jul begynte jeg å abonnere på mønsterbladet Ottobre Design (barneutgaven), og i går kom første utgave i 2009. Jeg har en drøm om å sy flere barneklær, hittil har jeg kun sydd noen pysjamasbukser, en loppeduk-bukse og en anorakk, men jeg er helt avhengig av mønster for å få noe til, er ikke helt dreven i det gamet ennå...:-)
.
...synes dette skjørtet var kjempefint, så vi får se hva det blir til etter hvert:-)
Ha en riktig god helg alle sammen! Klem B:-)

10 kommentarer:

Ninas Drops sa...

Så spennende med disse fremtidige prosjektene dine da.. Kunne virkelig ønske jeg kunne sy ja..hm...
Får vel bare nyte dere andre her ute som er sååå flinke..

Ja husker virkelig hvordan det var å være medlem og prøve å huske å avbestille boka ja...ikke alltid like enkelt det...

natta da.
Drops

Evami sa...

Det skjørtet var skikkelig fint:) Og kjenner jeg deg rett så blir det nok en realitet snart:)

Er så kjekt å få medlemsbladet på mai,for da er det lettere å huseke på å avbestille,synes jeg da:)

HA ei super helg:) Klem Eva

Anita sa...

Ble så inspirert jeg også av den boken, har avbestilt den jeg da, men beholder medlemsbladet, for der var det mange fine bilder!! Koselig skjørt også! Jammen er vi heldige som kan sy:0) Ha en flott helg!

Lindas Hus.. sa...

Hei!Den puta var fin,appsolut noe å lage for kreative damer.
Mye fint i boka til Gerd.Jeg har jo gamle kjøkkenhånkler liggende.
Det finnes en flott mønsterbok på dansk som kom ut for ca 25 år siden.Den har enkle mønster på barneklær.Du får kanskje lånt den på biblioteket.Lykke til med søm av barneklær.Skjørtet var flott.
God helg!Klem Linda :))

Hulda sa...

Så ut til å være mye flott i boken. Likte de putene jeg også, både de med bilder på og de med jojo-er.

Har glemt å svare deg på hvordan det går med butikksalget. Det ble stor respons på det jeg hadde der før jul. Skal lage mer nå i vinter som skal selges der. :)

Tove sa...

Ja, den puta ja.. jeg kan jo ikke sy, men skulle gjerne fått tanken om at den må jeg LAGE når jeg så slike ting.. så frem til jeg blir i stand til deg ( kanskje jeg får tid når jeg blir pensjonert, hihi)
Glemme å avbestille ja, det er grunnen til at jeg ikke kan være medlem i noen bokklubb..

Og det bladet så ut til å inneholde mange fine barneklær, skal bli morro å se hva du finner på!

Klem

Guttemamma sa...

Så mye herlig da! Du får det nok til du...gleder meg til kommende innlegg!!!KLemmer

Anita sa...

Jeg også falt helt for den boka, likte spesielt godt de putene med bilder på, men har alltid hatt lyst til å prøve meg på jojoer. Kjekkt med små prosjekt som ikke krever symaskin.

Jeg har pleid å kjøpe de bladene, mye fint der. Mye kjekkere å kunne lage klær selv, blir mer personlig, også blir det ikke sånn som det er her, at alle har klær fra Cubus.

Ha ein fortsatt fin helg!
Anita Kristin

OdaAnna sa...

Det skjørtet var kjempefint. Ikke mye klær jeg har dristet meg til å sy, men kanskje med tiden. Jeg er også medlem av hobbyklubben, prøver å være flink å avbestille det meste...men det er jo så mye som ser spennende ut og da;) Puten var lekker, gleder meg til å se din variant!

Det hvite hjerte sa...

Heisann,
Skjørtet var så koselig og det skulle jeg jammen hatt til lille frøkna!
ha en fin ny uke og ikke minst mandagskveld!
Klem fra det hvite ♥