torsdag 29. januar 2009

Lucky me!

De siste dagene/ukene har vært hektiske. Jeg har hatt maange bestillinger på bleieposer, heklede vesker og andre ting, og det har vært kjempegøy! Tusen takk til alle som har handlet av meg!!!
.
Denne jakken har jeg også fått strikket ferdig, og dere har kanskje sett den før:-) Den gangen var det minstemor sin jeg viste fram, denne skal til Isabella i Danmark. Blir aldri lei denne type jakke, og garnet jeg har brukt, er helt fantastisk. Det er en blanding av silke og ull, og er utrolig mykt og slitesterkt. Jeg har også strikket undertrøyer av dette garnet, som minstemor bruker under pysjen på natta. Hun er nemlig en svært fingernem frøken, og bedriver tiden etter at hun er lagt til å ta av seg pysjen, det være seg åpne glidlåser eller kneppe opp knapper;-)

Forrige søndag rakk jeg også å bli et år eldre, og jeg synes slett ikke det var noe stas å komme halvveis til 70. Jeg føler meg jo slett ikke 'gammel' (heller sånn i midten av 20-årene;), men første gang jeg innså at jeg begynte å få noen år på baken, var da jeg kom fram til at jeg hadde hatt bunadsskoene mine i snart 20 år. 20 år!!! Det er lenge det!!! Tror rett og slett de må byttes ut, slik at jeg aldri kan ytre den setningen igjen!!;-)
.
(Men det finnes jo fordeler med bursdager også da, hyggelig selskap er én, en annen er alle gavene, som denne gangen bestod av mest penger. Jeg trengte sårt noen nye klær, og jeg kan gledelig fortelle at en Odd Molly-skjorte, nye dongeribuker +++ allerede ligger i klesskapet:-)
.

Ellers så fikk jeg en kommentar fra Tove i går kveld, om at jeg hadde vunnet gavekortet på 500,- som jeg kan bruke i den nye nettbutikken hennes NettPynt! Jippi!! Nå gjelder det bare å bestemme seg for hva jeg skal velge, gruble gruble... er jo sååå mye fint!!
.


Så mens jeg grubler videre på hva jeg skal bruke gavekortet på, skal jeg strikke videre på fanakoftene til ungene. Strengt tatt så har jeg jo bare begynt på den ene, men den ble lagt til side for å gjøre ferdig andre prosjekter... Jeg kommer derfor ikke til å ta så mange bestillinger akkurat nå, men vil lage ting innimellom som blir lagt ut i bloggbutikken.

Ha en fin helg alle sammen! Klem B:-)

10 kommentarer:

Sine sa...

Og jeg er en superfornøyd kunde! Lag mer, lag mer!

God helg til deg og dine.

OdaAnna sa...

Gratulerer så mye med overstått dag! Fargerikt og fint bord du hadde dekket! Deilig med penger i gave, så kan man plukke og velge det man selv vil:) Jakken er bare herlig:) Ha en fin helg!

Hulda sa...

Gratulerer med dagen som var! Flott på bordet. :) Syns selv det er veldig koselig med bursdagsfeiring, da kan man pynte og be inn til selskap. Det er kjekt å få gaver, men også fint med penger. Litt stas å gå rundt i butikkene etter bursdagen og bare velge og vrake i ro og mak. ;)

marita sa...

Så flik du er :-)
Å Gratulere med dagen som har vert !!!!

Lena sa...

Gratulerer med dagen som var, for et nydelg bord du hadde dekket! Må jo også gratulere med premien hos Pynt, der er det mye flott:-) Og den jakken du har strikker var rålekker, likte mønsteret og fargen, og de flotte knappene!! Ha en fin lørdag videre:-)

Sissy's Hus sa...

Gratulerer med dagen som var!! :) Kjempe fine servietter.. Hihi.. Elsker prikker!!

Du er så flink og strikker! :) Mamma strikka som en gal i hele fjor for å få ferdig settet til snuppa.. Hihi..
Hun kan også strikke vanskelige mønstre..

Ha en flotters helg!
Klem på deg!

Fru Langtind sa...

SÅ fantastisk jakke! Er det mulig å få oppskrift?! Hva tar du evt for en? Venter en liten tulle til sommeren og leter etter sy, strikk eller hekleprosjekter jeg kan begynne på :-) Klem

Anonym sa...

Den jakken var nydelig. Kan jeg spørre hvor du har funnet mønsteret? :-)

Elin

marie sa...

Det er rart det med alder. Jeg er et lite halvår eldre enn deg, men tar meg ofte i å tenke at jeg ikke er så mye eldre enn elevene mine som går i åttende. Det er bare dt at de er et år eldre enn eldstejenta mi. Knis.

Nydelig bord du har dekket!

Camilla sa...

Nej, sikke en fin lille trøje og sikke nogle fede Handmade mærker.
Jeg er blevet meget inspireret.
Camilla