søndag 4. januar 2009

Tviholder på jula...

...litt til, jeg!
.

Jeg er nemlig vant til at jula varer til 20. dag i jul (minst;), og så synes jeg det er veldig koselig med all julepynten oppe:-)
Men så er jeg også oppvokst med at jula først begynner på julaften kl 1700, med sølvguttene på tv og juleheftene som hentes fram... Derfor er det uaktuelt å ta ned pynten her i huset i romjula eller 1. nyttårsdag, det er jo fortsatt jul når det er romjul!!??;-) Men jeg skjønner godt at de som pynter til jul allerede 1. desember begynner å bli lei, selv om jeg ikke helt klarer å fatte at de har inntatt vårmodus, he he;-)
.
Selv om julepynten fortsatt står framme, er den litt redusert her og der. IKKE TENN LYS UNDER JULESTJERNA, sier jeg bare!! (Men det gikk bra altså!!:-)
.
På badet står fortsatt såpesnømannen Kalle, og der får han nok stå til han er tom. Heldigvis er vi alle flinke til å vaske hendene, så han slipper forhåpentligvis å stå til påske;-)
.

Ellers så må jeg bare vise fram teppet som vi kjøpte for noen av pengene vi fikk til jul. Vi har lenge tenkt på å bytte ut det (eller de) vi har i stua, og vi ble veldig godt fornøyd. Ungene syntes også det fungerte bra som 'tjukkas':-)
.
Ellers så har det snødd her i dag, til spesielt storebrors store begeistring!!:-)
.

Da fikk han nemlig prøvd skiene som han fikk til jul...
.

...og både han og minstemor koste seg på akebrett:-)
.

Selv om det snør, så står klatrerosene fortsatt... De burde kanskje vært klippet ned for leeenge siden, eller??? Eller skal ikke klatreroser klippes ned??

Nok om det, jeg må stikke, for her har jeg en minstemor som løper i skytteltrafikk mellom kakeboksen og storebroren og seg selv;-) Ha en fin uke!Klem B:-)

21 kommentarer:

Lindas Hus.. sa...

Hei!Deilig ute i dag,fikk meg en god tur sammen med naboene.Ser at barna koste seg.Her er det kun litt
jul igjen,stjerne og tre.
Ha en flott uke!Klem L :))

Anniche ♥ sa...

Hei søta :))

Ja, den julen ....er også vant at den skal stå endel lenger - men med mange måneder jul i butikken så er jeg nå offisielt veldig ferdig med Julen :)) Og jeg er i fargene veldig vårmodus -synes det er så skjønt å se GLADFARGER igjen -

Utrolig deilig vær i dag ja , kommet faktisk masse snø her på Langenes . Var jo nesten ingenting oppe på Tangvall i forhols , og det er jo helt mot normalen ....men vi har nytt det , og barna fikk noen turer på rompeakebrett.

Ha en suuuper uke min venn - og ja, forrsten , Godt Nyttår .
Ps, hva skjer med jobben om dagen ??klem

Black Feathers sa...

Godt nytt år. Jeg vokste og opp med jula på den måten og som regel har barna mast seg til at den har fått vært i hus så lenge. Men i år går den nok før.
Jeg føler meg ferdig med julen.

Ha en fin kveld ;)

Ramme alvor sa...

Då er me einige då :) Da va kjekt å sjå at da ikkje berre var meg :)

Ynskjer deg ei fantastisk veke!
Britt

Anita sa...

Kos deg i julen du! Så får jeg kose meg i våren;0) Kanskje litt for kaldt til at det skal være vår men..... Fint teppe dere har kjøpt! Trenger ett nytt teppe vi også, men finner ikke noe jeg vil ha! KOs dere!

Himmelblaa sa...

Er så enig med deg1 Jula er ikke ferdig i romjula. Vi pynter til jul på lille julaften på kvelden, og da blir det altfor tidlig å kaste den ut etter ei uke. Juletreet står i stua enda, men jeg regner med at det går ut i løpet av uka.

LilleMus-Mei sa...

Hei og godt nytt år! Her i huset er julepynten fortsatt på plass, selv om jeg må innrømme at jeg har en hemmelig drøm om at juletreet snart skal ut.. Det drysser nemlig.. Så koselig med snø da, de små hadde det sikkert topp i snøen. Her er det bare et tynt teppe med snø, men begge mine har vært ute med akebrettet idag.
Ha en fin uke!
hilde

Jill sa...

Enig med deg at julen både begynner og slutter altfor tidlig!
Har ikke tatt ned julepynten hjemme enda, men på hytten er alt borte.
SÅ skummelt med stjernen som tok fyr!!!!!!
Det har visst vært nok branner i julen!
Godt nyttår til deg og dine :-)

Ingrid sa...

Godt at det er noen som holder på jula en stund til også.. mens vi andre har kasta den på hodet ut! Jeg synes det er så forunderlig deilig å få jula ut.. merkelig.. Blir så lyst og lett i stua.
Men det er jo fint å nyte den så lenge man kan også... Veldig koselige bilder hos deg! Her har det også vært skigåing i det siste.. Lillgutt fikk sitt første par til jul.
:)

Huset på toppen sa...

I min barndom pynte vi juletreet lillejulaften og julen varte til 13 dag jul( 6 jan.) Og det synes jeg forsatt er okey,men nå begynner jeg heller litt tidligere (butikkene sin skyld, de har jo jul hele nov og) og tar det vekk tidlig i januar:-)
Godt nytt år:-)
I morgen begynner hverdagen igjen med jobb og skole!!
Ha en fin søndagskveld.-)

Guttemamma sa...

Kos deg med jula du!! Har endel her fortsatt vi og! ha en fin uke, klem fra Anette

Sol sa...

Heia. Her hos oss varer jula, om ikke helt til påske så sikkert til 20. dag jul...Det er heller inhenting som minner om vår her jeg bor,gradestokken er i ferd med å dra seg ned mot 16 kalde grader,så vårfølelsen kan jeg bare skyte en hvit pil etter. Jeg pynter heller ikke noe særlig før lille julaften,og da blir en ikke så fort lei julestyret.

BeBe`s blogg sa...

Det var som jeg skulle sagt det selv, angående jula. Her pynter vi et par dager før julaften, og så får alt være framme til over nyttår. I kveld pakka jeg ned hele julestasen, og da er jeg tidlig ute i forhold til ellers. Jeg må innrømme at nå skal det bli godt å skifte ut duker og pynt med noe lysere. Men jeg har litt vanskelig for å henge med på dette snakket om vår. Vi er jo tross alt bare i januar, har hatt -20 gr. og masse snø her i Troms. Ha ei fin, ny uke!:)

chatrine sa...

Heihei!
Min jul begynner på lillejulaften da, sent om kvelden. Jeg har nå plukket den ned nå da, men pynten ligger faktisk på stuegulvet enda... Må vel ta meg sammen å pakke den pent vekk;)

Ser dere har snø ja, men ikke fullt så masse som jeg har;) Her er det ikke akkurat lite av den sorten. Og det laver ned kontinuelig. I år som i fjor, kommer den helt sikkert til å ligge helt til i juni, uff...

Ønsker deg en kjempefin dag!
Klem fra Chatrine:)

Anita sa...

Så bra at det ikke bare er her jula varer litt lenger, selv om den nok ryker snart her og.

Anita Kristin

Haust sa...

Eg er heller ikkje ferdig med jula enno! Juletreet får stå til neste helg, tenkjer eg. :)

Ha ei god veke!

Cathrines blogg sa...

Kos deg med julepynten så lenge du bare vil!!!

Essemia sa...

Vilka härliga bilder du visar. Ja, jag behåller julen till den 13/1. Är uppvuxen med det så det har blivit en tradition.

Så vill jag passa på och tacka dig för den fina gåvan jag fick. Jag har använt allt här i julen.

Ha det så gott.
Kram Elzie

Essemia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anka sa...

Det er litt forskjellige tradisjoner ute å går og det er koselig. Nyt julen litt til;)

Turid sa...

Nyt jula du , det gjør vi og!!heldigvis er det ikke noen andre som bestemmer når den slutter...
Klare heller ikke tenke på vår enda, hvertfall ikke her på 70 gr. nord.
Kos deg med jula!