søndag 1. februar 2009

God, gammel søndag:-)

Dagens søndag har vært svært slapp og bedagelig:-)
Selv med fint vær ute, har jeg holdt meg innendørs (mannen og sønnen tok en tur ut med rattakebrettet, men det skal sies at det var svinkaldt), og hadde det ikke vært for at vi fikk besøk av svigers (som kom for å hente skittentøy til 3 vaskemaskiner, vår er til sjekk/reparasjon/søppelfyllinga??), hadde jeg gått i pysjen hele dagen.
.
På menyen har det stått både vafler og kanelboller, og i kjøleskapet i skrivende stund ligger gulrøtter og holiday-dip klar til å inntas:-) Herlig!!!!:-)
.
Ellers så føler jeg at det blir litt lenge mellom interiør-innleggene her på bloggen, en dårlig interiørblogg med andre ord. Det skyldes nok dels rot (i heimen, altså;), og dels at f.eks. stua vår har få ting å bloggifisere. Ikke har vi noen hyller der, ingen vitrineskap eller andre møbler med ting inni/oppå.
.

Det eneste vi har å pynte oppå, er den gamle kommoden min, men der havner (dessverre) også små legofigurer, Nintendo-spill og andre ting som bør holdes unna minstemors små klåfingre, selv om øverste skuff i kommoden er forbeholdt nettopp slike ting!!;)
.
Men jeg skal prøve å få laget noen flere interiør-innlegg utover. Merker at det stadig lengre dagslyset gjør at jeg får mer lyst til å ta bilder også, og ikke minst blir det lettere å ta klarere bilder!!!
.
Selvfølgelig fikk det sneket seg med en hobbyrelatert ting i dette innlegget også; En Tilda-kanin fra 'gamle dager';-) Den nye Tilda-boken er selvfølgelig kommet i hus hos oss også, men jeg har ikke laget noe fra den ennå, det kommer nok...;-)

Det er forresten flere som har spurt om oppskriften på jakken i innlegget under, og den finner dere her.

Ha en flott uke!! Klem B:-)

24 kommentarer:

Evami sa...

Koselig med slike deilige late søndager:) Her har det vært hektisk med både formiddagsbesøk og middagsgjester.NÅ nyter vi stillheten:)

Og her er det også kaldt,men sola har viste seg de siste dagene og det varmer en frossen kropp:)

Ha ei toppers uke:) Klem Eva

Hulda sa...

Så deilig søndag dere har hatt. Omtrent samme dag her, besøk hos mamma og de og spist middag, sovet litt, og sett tv. Man trenger slike dager innimellom.

Syns kommoden din så flott ut, fine ting på den også. Tildakaninen var så søt. :)

Sissy's Hus sa...

Åhhh.. Deilig søndag i deres heim! :)

Jeg er fremdeles kake så her i huset flyr gubben og dattern rundt og leker mens mor for det meste ligger under dynen.

Du blogger interiør du da, hihi, du blogger jo om dillet rundt et hjem! :) Sy/strikkeprosjekter osv! Hihi.. Synes det er kjempe kos å komme innom deg å lese i hvert fall! :)

Klem på deg
Christina

Kari ♥ sa...

For en koselig blogg du har!! Masse gøy å se på og masse inspirasjon! Tror jeg må avsted å handle den nyeste boka til Tilda. Ble så inspirert da jeg så den skjønne kaninen din!
Synd jeg ikke har bleiebarn lenger, for de posene du har sydd var bare så kjempefine og praktiske!
Titter innom igjen jeg!
Ha en kjempefin uke!
Klem fra Kari

Aina sa...

Den kaninen var sååå søt da, kan vel godt være med i interiørbloggen, sitter jo så fint på stas på den fine kommoden.
Men kjenner meg igjen her, ikke lett å blogge fine bilder og innlegg når heimen bærer preg av småbarn.
Vi kunne jo trøstet oss med at det hadde gått rett hjem hos småbarnsmødre med blogg hvis vi hadde vist kaos med leker og lignende;-D

Høres ut som en fin søndag.
Klem fra Aina.

Miss.T sa...

Flott gammel kommode du har ! En slik står på min ønskeliste til å ha på soverrommet, og den skal ikke males hvit : )
Søt Tildakanin!


Ønsker deg en flott kreativ uke.

sol sa...

Høres ut som du hadde en god søndag, man trenger noen slike sløvdager innimellom.

Jill sa...

GRATULERER med vell overstått!!!
Jeg var halvvegs til 70 ifjor...
Blir verre i år :-0
Høres ut som om dere har hatt en heeerlig søndag!!!!
Takk for oppskrift på babyjakke, den var kjempesøt!
Ha en fin uke!

Jill sa...

GRATULERER med vell overstått!!!
Jeg var halvvegs til 70 ifjor...
Blir verre i år :-0
Høres ut som om dere har hatt en heeerlig søndag!!!!
Takk for oppskrift på babyjakke, den var kjempesøt!
Ha en fin uke!

Cathrine sa...

Heisann!
Kjenner igjen vaskemaskin trøbbel..Vi trodde vår gikk ann å reparere,men vi måtte kjøpe en ny en ja..Utrolig hvor oppråd man blir uten vaskemaskin...
Sendte noen klær til mamma,kjekt å få de nypresset tilbake,kunne godt ha vent meg til det,hehe..

Ha ei fin uke

Lindas Hus.. sa...

Hei!Nydelig kommode,flott hardangersøm.Ååå,bedårende kanin.
Ha en fin uke!Linda :))

Anka sa...

Hadde også en late seg Søndag i går. det er så deilig! Vi trenger det virkelig en gang i bland. Den gamle komoden din er så koselig:) Me want 2, hehe. Ha en fin uke.

Anita sa...

Koselig den kommoden din, kjempefin! Fint når ikke alt er hvitt!! Føler også at jeg bloger alt for lite interiør om dagen, vurdere å søke perm. fra NIB eller kanskje flytte kategori! Men vi får se.... Har også fått den nye Tilda boken ihus, men kommer ikke igang med å sy fra den:0} Får bare tat tiden til hjelp så blirdet nok masse!

Mor Kari sa...

Dette høres ut som en søndag helt etter min smak. Tror vi trenger noen sånne, for å lade batteriene.
Den kanina er helt bedårende!
Har sendt deg en mail.

Grip dagen sa...

Det er ikke alltid lett å ta bloggbilder fra heimen når de minste nettopp har "ommøblert"...

Tror alle kjenner seg igjen når det gjleder akkurat det.

Imens du rydder og ordner får vi ta en grundig titt på kommoden din.... Søt kanin, forresten!

Så gøy at du får god respons på blogbutikken din!
Du skal kanskje selge noe fra den nye Tilda-boka også?
Jeg er visst en av de få som er litt skuffet over boken. Det var jo nesten ingen nyheter!
I helga skal jeg sy noen Tildadukker sammen med noen venninner. Kanskje vi blir ekstra kreative og finner på noen nytt da?

Ha det fint, Borghild!
Klem Marit

Magny sa...

så skjønnt og koselig...
ha en god gammeldags søndag nå til helgen også,- høres godt ut...
klem til deg´´´´´´

Jeanette sa...

Hei Borghild,så fint et innlegg og så flott du har d..
jeg har ikke blogget så mye den sisste uken,.dagene har flydd i fra meg! Hmm
Den strikkejakken er bare så lekker!!! Om,hvis du har tid anledning en eller annen gang,ingen hast,kunne du ha strikket en slik til prinsessen min Mia???? :) Haster ikke.,om d blir til høsten,neste vinter så går d helt fint!!:)
God helg og god morsdag!
Klem j.

Blått er flott sa...

Hei hei,

vil bare si tusen takk for handelen! Skjerfet er nydelig, og lille snuppa sitter stolt som ei høne(?) når hun får det på seg :)

Ønsker dere en god helg!!

-Veronica

Anonym sa...

Neimen, så betryggende å lese at også en og annen bloggerske lever nogenlunde som jeg. .. Det vil si, lite med plasser til å pynte på - og på den plassen som er, stables både leker, CD-er, DVD-er, aviser osv osv som nylig... eller litt mindre nylig, har vært i bruk av små eller store.
Jeg sitter egentlig her og drømmer meg bort sent på kveldene, jeg, og kikker på lekre bloggbilder som er langt fra virkeligheten hos oss. Og så tenker jeg, du verden så mye overskudd de må ha, og så flinke, ryddige og veloppdragne barn... (Jeg begynner nå å skjønne hvorfor noen i gamle dager hadde sine "bestestuer" som mest stod på stas og sjelden ble brukt utenom høytid)

silje-sin sa...

Dette var ihvertfall kjempeflotte bilder! Nydelige:) Håper denne søndagen har vært fin også, gratulerer med morsdagen! klem fra silje.

Lovise sa...

Søndager er herlige. Du koser deg hjeme hos deg selv, og det er jo deilig. Fint at du la ut oppskrift på den jakken:)

Anniche ♥ sa...

Hei vennen

Her kommer en liten hilsen fra landet ! Sjelden jeg legger inn hilsen , men du er ikke glemt!! Jeg er bare såååå treg med kommentarer om dagen ....Så hvordan går det i hjemmet ??
Håper dere alle 4 har det bra .

Klem A

Anniche ♥ sa...

og ja, glemte å si , vel overstått!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rekkehuset sa...

Så koselig det er hos deg - og den kaninen var veldig søt!
Det ligger ei høne hos meg og venter på deg - ha en riktig fin helg! Klem fra Hanne.