søndag 22. februar 2009

Kjøkkenveien!

Det nærmer seg igjen frist for utsendelse av gave i Interior Give Alongen, og denne gangen er tema 'kjøkken'. Under kommer derfor litt av hvert fra vårt kjøkken her på Sørlandet:-)
.
Disse perleblomstene står ikke på kjøkkenet, men det står iallfall ofte andre blomster på kjøkkenbordet. Jeg liker godt avskårne blomster, og kjøper alt fra tulipaner i alle farger, hvite liljer, ferskengrener og ranunkler (bombe!;-).
.
Ungene har en egen liten lekekrok på kjøkkenet, og den blir for tiden flittig brukt til tegning. Storebror har blitt mye flinkere til å tegne i det siste, og liker det bedre enn før også:-) En periode krevde også minstemor å få maten sin servert ved dette bordet, selv om vi andre satt rundt spisebordet:-)
.
Plettene får stå så lenge de lever (og det er nok dessverre ikke så lenge), under blomsterpotta ligger en brød-brikke som bestemor sydde i sin tid.
.
Dessuten er det greit å vite hva klokka er før avreise barnehage/jobb etc. Selv om denne klokka alltid viser feil! Men det gjør jo ingenting så lenge man vet det!!!;-) Bildet er forresten av Per Fronth, og passet greit inn med 'hønebildet' vårt:
.
Dette fikk vi malt da jeg og min kjære var i Thailand. Proposjonene i forhold til originalen er egentlig helt feil, men det valgte vi jo selv:-S
Til venstre skimtes rotet på kjøleskapdøra. Da vi flyttet inn i dette huset var jeg så glad for at kjøleskapet var integrert - ingen stygge magneter med massevis av nyttige og unyttige papirer - trodde jeg!!! Mannen hadde andre planer, og synes det er helt topp å ha månedsplanene til barnehagen osv lett tilgjengelig...
.
Nespressoen er blitt helt uunnværlig! For de som ikke har fått det med seg ennå, er jeg en stor fan av kaffe mocca, selv om jeg drikker litt te innimellom (ganske sjelden egentlig, men jeg liker det iallfall:-)
.
Ved disse vinduene er det minstemor står og ser på brøytebilen - når den finner det for godt å vise seg da;-) Vinduene i seg selv egner seg slettes ikke for nærbilder av den enkle grunn at de ikke kan åpnes og snus. De kan åpnes, altså, men det går ikke an å snu dem for å vaske dem på utsiden, og siden det er et stykke opp fra utsiden (med skrå plen), så blir de ikke vasket hver dag for å si det sånn...
.
I samme karm står telysglass fra gjenbruksbutikken, tre for 15,-:-)

.
Fastelavnsriset har storebror i huset stått for, hele to stykk har han laget, og begge er så fine atte:-)
.
Løperen kommer også fra gjenbruksbutikken, kostet ikke akkurat skjorta den heller;-)
Som dere ser, er det litt hummer og kanari på kjøkkenet vårt for tiden. Vi har lenge hatt gjennomgående detaljer i rødt i hele huset, men nå har jeg luket dem vekk rom for rom. Har veldig lyst på både en plastmatte til gulvet og kjøkkendetaljer i spreke farger (har veeeldig sansen for Rice sine produkter), samt at jeg kunne tenkt meg å bytte ut liftgardinene.
Vi får se, jeg planlegger å få tid til å svippe innom Stof og Stil i Danmark om ikke så mange dagene, jeg må nok skrive liste for kjapt å kunne raske med meg alt det jeg har lyst på;-)
(Ellers må jeg også nevne at mannen nå er utskrevet fra sykehuset, og at alt går fint! Takk for alle 'god bedring-hilsener'!!!)
Ha en fin uke! Klem B:-)

12 kommentarer:

Karen sa...

Nespresso er også min favorit...og havde egentlig tænkt at vi skulle have sådan en maskine. Men i går stod min computer af...stendød er den, så nu skal pengene bruges til ny computer først. Så nu er jeg på lånt computer til jeg får en ny.

God tur til stof og Stil...Håber du kan lide de nye boligkatalog sager.

Knus fra
Karen

Hulda sa...

Så mye fint du viser fra kjøkkenet deres. Flotte liftgardiner, mange fine detaljer. Perleblomster kjøpte jeg også i helga.

MonaLisa sa...

Så masse fint da. Likte spes godt den skjønne brikka under blomsten! Så gøy å ha fram sånne ting i hverdagen synes jeg. Det lille bordet til ungene også ga inntrykk av at her er vi fler, men foskjellige behov og alt er tatt hensyn til! Skjønne deg! Fint at mannen din har det bedre, og at det går framover!! Klem

pippilotta sa...

Så koselig dere har det på kjøkkenet da:)

Merete sa...

Nydelege bilder frå kjøkkenet ditt :)
mange flotte detaljar som gjer prikken over ièn!

Cathrine sa...

Fine bilder..
Ha en fortsatt fin uke..

Klem

Miss.T sa...

Flotte kjøkkenbilder !

Karen sa...

God tur til "min" butik. Jeg håber du finder noget du kan bruge.
Har du tjekket hvilken Stof og Stil butik der ligger nærmest din rute til Hirtshals?

Karen

Aina sa...

Koselige bilder fra kjøkkenet ditt, og en slik kaffemaskin er nok kjekk. Jeg fikk noe lignende av herr Fagerheim for en god del år siden men vi fikk aldri til å lage god kaffe på den så den havnet i kjelleren(muligens søppla)
Så koselig med lekekrok, der koser nok de små seg godt.

Blir spennende å se hva som dukker opp i de ulike hjem fra hemmelige venner:0)
Klem A.

Jeanette sa...

Hei Borghild.
Flotte bilder fra ditt kjøkken. Mange lekre detaljer:)
Ønsker deg en fin dag videre og håper alt står bra til med din mann.

Klem j.

Karen sa...

Er det mon i morgen du kommer til Danmark?
God tur i så fald.
Skønt at høre du ligefrem kan lave en liste af noget du skal købe.

Karen

Anka sa...

Så gøy å få være med på en rundtur på kjøkkenet deres:) Syns det er så søtt med barnemøbler. smått og søtt! Kan tenke meg det var stas for jenta de å sitte der under middag, hi hi.