onsdag 18. mars 2009

Danskehandel!

For et par uker siden var jeg en tur i Danmark i forbindelse med jobb. Siden de andre i 'gjengen' fløy fra en annen by enn meg, tok jeg liksågodt bilen og danskebåten ned. (Man flyr da ikke til Danmark når man bor i Kristiansand, liksom..;-)
.
Dagene blir jo lange på slike jobbturer, men da de andre måtte dra til flyplassen, hadde jeg fortsatt et par timer til disposisjon før jeg måtte være i Hirtshals.
.
Og hva gjør man i to timer når man er uten mann og barn i Danmark - kjeder seg? Ikke denne dama, nei!!;-)
.
Da var det å suse rett bort til nærmeste Stof og Stil (som jeg forøvrig aldri har vært på før) med handleliste lang som et vondt år... Og HELDIGVIS hadde jeg skrevet handleliste, sier jeg bare, for da jeg kom inn dørene ble jeg rett og slett superstressa! Hvordan skulle jeg rekke dette på bare en times tid??? (Hadde jo andre 'ærender' også;-) Kun takket være den lista, fikk jeg med meg stort sett det jeg hadde sett meg ut, uten den hadde jeg nok vært der ennå...
.
Dette er litt av fangsten, ble ganske så fargerikt:-)
.

En del bånd og tråd ble det også...

...og fra danskebåten fikk jeg endelig kjøpt favorittparfymen min igjen - Romance fra Ralph Lauren. Det er den jeg alltid vender tilbake til etter enkelte sidesprang av og til;-)

Men tilbake til stoffene jeg kjøpte! Jeg har selvfølgelig begynt på et prosjekt, og her er noen av lappene sydd sammen...

...enda litt fler...
.
...og her i litt større skala. Det/den er ikke ferdig ennå, men det er nok fare for at det blir lagt ut bilder når den tid kommer:-)
Og ja, voksduken under er også kjøpt på Stof og Stil, til 19 danske kroner meteren, er det rart jeg måtte kjøpe en gulprikkete også??;-)

21 kommentarer:

Hulda sa...

Kjempeflotte stoffer du har kjøpt deg. Så herlige friske farger. Stilig måte du har tatt bildene på også.

Livs Lyst sa...

Så kuult! Digge farger og mønstre!!
God smak :O)

Hilsen Ljo :O)

Moas sa...

Men sååå mycket fint de hade på stoff o stil.. måste genast titta i katalogen när jag kommer till jobbet. Måste ha tittat för fort för så mycket fint såg jag inte.. =). Kommer att bli såå fint och läckert.. kram och ha en bra dag..MOnica

Jill sa...

Herlige friske vårfarger!
Blir spennende å se hva du lager
:-)
Ha en fin dag!

Livy sa...

Åååå her var det mye lekkert!! Jeg hadde vært så glad når jeg gikk ut av den butikken med alt det lekkre stoffet!!

Jeg bruker også Romance, den lukter nydelig!

Ønsker deg en fin dag!
Klem fra Livy

Bo med barn sa...

Så mye fint du kjøpte. Har sett leeenge på flere av dem selv. Spent på det ferdige resultatet:)

fru fryd sa...

Så masse fine stoff! Jeg sitter selv og trommer med fingrene og veeeenter på bestillingen min fra Stoff og stil. Det tar jammen tid! Hørtes mye kjekkere ut å labbe inn i butikken og handle i vei..... Kos deg med nye syprosjekter!

Tove sa...

ojoj, så mye flott du fikk med deg hjem! Herlige farger og mønstret. Og det du holder på med nå ser jo ut til å bli kjempestilig! Gleder meg til å se det ferdige resultatet:)

klem

igi sa...

Heldige du! Så mange lekre stoffer. jeg er spent på hva du holder på å lage!

Glede sa...

Hei! Så stilige stoffer du har kjøpt. Har vært på nettet og kikket på stoffene, men var jo noe helt annet å se dem satt sammen på denne artige måten! Måtte bare legge igjen en kommentar, når jeg for første gang ser noen som bruker den samme parfymen som meg. Også min favoritt! En helt nydelig duft. Ha en fin kveld. *Glede*:)

Guttemamma sa...

Snakk om fangst, så mye herlig!! Gleder meg til å se produktene av dette...:-)
Klem

Filippa sa...

Så mye lekkert du har fått tak i på stoff og stil. Tror jeg må en tur dit, men ikke i Danmark da :-)

Ville bare si at den nydelige vesken er kommet vel i hus. Den er alt i bruk. Tusen takk for handelen.

Karen sa...

Så fint du sætter det samme med de andre stoffer især de med GUL farve er jeg vild med.
Og sikke en liste du må have haft.
Og ja, de billige voksduge er jeg selv helt "stolt" af. De kommer i flere farver til efteråret.
Så ALLE kan få råd til en ny voksdug i år.

Karen

Hege sa...

SÅ mange fine stoffer du hadde plukket med deg. La inn en liten bestilling på Stoff og Stil i går jeg - håper den ikke kommer før aprilløna er på konto..*kremt*

marita sa...

Herlig med en tur for seg selv da ... selv om det er igjennom jobben ,å mange fine stoff du har der ser jeg .
Det vel ikke lenge før vi får se at du har tryllet dem om til noe lekkert.

Lindas Hus.. sa...

Hei!Herlige farger.Fangsten din var
superfin.Gleder meg til å se mere av prosjektet.God helg!Linda :))

Grip dagen sa...

Der sku en ha vøri...
Tenker det var lurt med handlelist, ja.
Jeg dumpet tilfeldigvis innom Stof 2000 i Ålborg. Ble litt tussete over alt det fine. Da er det vanskelig å tenke klart hva en trenger.
Hvilken by holder Stoff og stil til i?
Jeg søkte på det en gang, men da passet det ikke i reiseruta vår...

Nå blir det vel ikke innlegg fra deg på lenge? Du kan jo sy i ukesvis med alt det stoffet!

Lykke til - og kos deg!
Klem Marit

silje-sin sa...

Så utrolig flotte stoffer, herlig med litt farger!! Gleder meg til å se resultatet:) Ønsker deg og familien din er flott helg! klem fra silje.

Lene sa...

Så nydelige stoffer du har kjøpt! Jeg har aldri vært på stoff og stil, men det spørs om jeg ikke må innom butikken i Drammen snart. Blir så innspirert av deg og bloggen din!

Klem, Lene.

Katrine sa...

Så mange fine stoffer!

Anonym sa...

Kan se på nav.no at en ledende kjede innen stoffer og sytilbehør skal starte opp i Kristiansand. Kan det være Stoff & Stil AS?????