søndag 19. april 2009

Strålende søndag!

I dag har det vært nettopp det!
Solen har strålt fra knallblå himmel, vi har drukket kaffe og lest søndagsavisen ute, vi har vært på sykkeltur, og vi har grillet:-)
::
Min kjære er vel egentlig av de første til å ta fram grillen for sesongen (vi kan grille på vinteren også, vi;), og i dag ble det servert marinert kyllingbryst med et strøk Jack Daniels-saus på toppen. Grillede grønnsaker ble det også til (min favoritt) selv om det bare ble løk og paprika i dag siden det var alt vi hadde:-)
::
Bustehodet minstemor og storebror har også kost seg ute hele dagen, og har lekt både i sandkassa og med små og store nabogutter:-) Vi er veldig heldige som har lekekamerater i de tre nærmeste husene, én lekeplass som nærmeste nabo, og to til innen en radius av 30 meter:-)
::
Jeg satte ut pelargoniumen også, jeg! Av en eller annen grunn så hadde den overlevd vinteren i kjelleren (uten vann), men jeg synes nå den ser litt lang og hengslete ut, og så er den litt lys i bladene... Kanskje burde jeg ha klippet den enda mer ned i fjor høst? Det er jo min første pelargonium, og jeg har egentlig ikke peiling!
::
Klematisen kommer iallfall for fullt! Det er masse blader på den, og jeg håper på like mange blomster:-)
Og på denne solsenga har jeg sittet et par timer i dag:-) Ha en flott kommende uke med mange soltimer! Klem B:-)

16 kommentarer:

home 4us sa...

Hei
Du kan fint klippe ned pelargonien og den vil komme kraftig tilbake:)
Misunner deg grilling!

Minmill sa...

Det var jammen med en tidlig grillings, men hvorfor ikke begynne allerede nå? Grillmat er godt det, så dere som har grillen og grillmaten klar, grill i vei. Det ga meg skikkelig sånn sommerferieføleslse å lese innlegget ditt i dag. Det betyr jo at vi har en virkelig god tid i vente.

Sånn peralgonie greier vet jeg litt om siden min mamma alltid vinterlagrer blomstene sine inne i huset. Jeg har skjønt såpass at pelargonier er flerårige og kan overvintre nesten uten vann, og dine klarte det jo fint uten. Jeg tror min mamma beskjærer dem av og til, og hennes er blitt så gamle at stamstilken er blitt skikkelig tykk. Jeg tror du kan beskjære dem nå for å forme dem slik du vil.

Lat som jeg er, har jeg latt alle mine planter stå ute i vinter. Så de er døde, og jeg må til innkjøp om ikke så alt for lenge til. Det er så herlig med den uteplante seansen.

Mange søndagskvelds klemmer fra Minmill

Lovise sa...

Tjo ho så herlig. Tenk at det er så stor forskjell på hvor i landet man bor... Her har det vært alt annet enn grillvær. Snø, regn og vind er det vi har kost oss med. Men vi har det jo hyggelig inne så da gjør det ikke så mye:)
Ha en fin ukestart.

Hulda sa...

Jeg kjenner vårfølelsen når jeg ser på dine flotte bilder. Det grillbildet var veldig bra tatt, syns jeg. :) Ble jo sulten. :) Flott uteplass dere har, så heldig du er som kan stelle ute nå. Her har vi hatt SNØ i helgen, huttetu!

rosa:-) sa...

Jaaaa det er vår! Du er heldig som har hatt ei solfylt helg. I min landsdel har vi hatt "vanning" til hagene våre i helga;-)
Ønsker deg også ei fin uke!!

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Flotte dager vi hadde i helgen.Her ble det også hagearbeid.Årets første nye stauder og en rosebusk.
Flott og ha lekeplass til barna så nærme.Det hadde vi også da våre var små.Pelargonien kan få en luftetur når været er over ti grader klipp dem ned til det første bladpar og sett den lyst inne.Vann med gjødsel,la den tørke nesten ut så du ikke får fluer.
Ha en fin uke!Så sees vi til lørdag.Klem fra Linda:))

Gunhild sa...

Ja, det var en herlig dag i går. Det er hun som har bloggen Duse drømmmer som inviterer til treff i Grimstad, 30. april. Hun og ei til. Hvis du blar litt nedover i hennes blogg ser du invitasjonen.
Ja, jeg har meldt meg på.

Sissy's Hus sa...

Så flott du har det ute!! :) Nydelige bilder.

Og ser jeg en gul prikkete duk?? Hvor har du funnet den da?! :)
Hihi..

Rart at vi snart 2 åringer i huset.. Nydelige små (veslevoksene) prinsesser..

Klem klem fra
Christina

Bjørkely sa...

åå.. for noen herlige vårbilder!

igi sa...

En slik helg kan man leve lenge på!
Mange koselige bilder!

Huset på toppen sa...

Høres ut som dere hadde en herlig søndag med grilling, fint vær og hage kos!!Tiden er inne for grilling allerede,her i huset må vi kjøpe my grill.Liker gass grill aller best:)
Ha en fin uke,kos dere masse i denne herlige vårtiden!!
Klem Linda

Anita sa...

Såå koselig og vårlig innlegg! S godt ut med grillmat:0) Klipp ned pellisen nå du og ta alle "avklippene" til stiklinger, så har du maange små senere i sommer! Såå fint klemtatisen din kommer, to av mine tre har dødd, men, men.... NÅ SKAL jeg sy! Kos deg du også!

Rekkehuset sa...

Åh, så deilig det ser ut på terrassen din! Våren har nok kommet enda lenger hos deg enn hos meg ser jeg. Fikk lyst til å dra fram grillen jeg nå.. Ha en finfin uke, klem Hanne.

Magny sa...

Kjære deg,- så herlig dere har det i kroken ute...
så søt lita tullemor,- jammen har ho blitt stor! deilig for henne å luske ute i våren på oppdagelser...!
ja setter du ut pelargoniaen nå..? da gjør eg det også! Det eer jo temperaturer til det,- men kjølig om natta her,- sånn ned i 2-3 grader!
mine døde i vinter,- frøs ihel!!
men de to som var i stua, har en nå laget masse avlegger av,- så det det ser lovende ut!

Takk til deg for innholdsrikt og støttende hilsen ang loppemarked!

vi er ganske prisbevisste vi bloggere, har jo holdt på med slikt nesten hele livet, vi vet hva vi prater om...
og så vil vi være snille ..! ;O)))

god klem på en fiiin vårdag!!

magny

Pene Lene sa...

Så fint, rent og ryddig du har det på uteplassen! Her er det litt mer kaos, kan du si - men grilling har vi også begynt med. Herlig!

silje-sin sa...

Den maten så nydelig ut! Ble sulten jeg nå:) Herlige bilder i det hele tatt, så ut som en flott dag! Ha en fin kveld:) klem fra silje.