fredag 15. mai 2009

Det var på høy tid...

... at Fanakofta til minstemor ble ferdig. Jeg tør ikke en gang tenke på når den ble påbegynt, men det er lenge nok siden til at jeg hadde tenkt at hun skulle bruke den i vinter.
.
Nå blir det en jakke for kalde sommerdager istedenfor:-)
.
Det eneste som er en smule irriterende, er at jeg strikket knapperaden litt på gefühlen, og tellet ikke maskene jeg allerede hadde strikket på den andre siden først. Med det resultat at den ene siden er litt lengre enn den andre...:-S
.
Sjarmerende, eller bare idiotisk? (Jeg heller mer mot det siste;-) Vi får se når jeg har sydd i knappene om jeg gidder å strikke den ene raden om igjen, det er jo bare sååå kjedelig å gjøre ting på nytt!!!
Da gjenstår det bare å strikke den samme trøya til storebror også, heldigvis i litt tykkere garn, hadde glemt hvor smått det er å strikke med pinne 2:-)
.
Ellers så blir det ganske travle dager framover. I morgen har mannen invitert til Grand Prix-fest, søndag er det jo en liten helligdag, og på mandag har minstemor bursdag:-) Men hennes feiring tar vi i slutten av uka:-)
.
Ønsker alle noen flotte dager! Klem B:-)

13 kommentarer:

Datt sa...

Helt klart sjarmerende... ;) Ha en fin helg... :)

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Lekker liten jakke,
kan tenke minstemor blir fin.
Det er jo iriterende når det ikke passer,men,men kanskje du finner en kreativ løsning...
Høres kos ut med fest for å heie på Alexander.
Gatulerer med snuppa og 17mai.
Klem Linda :))

Anita sa...

Fin ser den ut på bildende ihvertfall! Ha en flott 17.mai helg Borhild! Klem!

Tove sa...

Pinne nr 2 ja...
Imponerende er det helt klart, uansett en liten feil og at du har brukt "lang" tid på den. Kjempeflott strikkejakke:) hannah har en maken en som tanta til mannen min har strikket til henne ( men ikke med pinne nr 2) Den har hun brukt masse i vinter, og heldigvis tror jeg den kommer til neste år også:)

Ha en strålende helg! Kos dere masse med tog, is og alt som hører til:)

klem

Hespe sa...

Baaare sjarmerende!!

Ja, da er det snart klar for feiring av nasjonaldagen. Håper vi alle får sol og fint vær i år. Her i Oslo vil vi iallfall ikka ha reprise på i fjor, da det var beinkaldt og snø i lufta...

Ha en kjempefin 17. mai feiring - kos deg masse!!

Goklemfra Hildegunn

Huset på toppen sa...

Så flott jakken ble i rosa og hvitt:) Mine gutter hadde i lysblått og hvitt når de var små:)
ha en fin helg, heia Aleksander i kveld og ha en fin feiring av 17 mai!!
Klem Linda

Sine sa...

Så fin kofte. Hvilket garn har du strikket den i? Lekre farger.
Ha en god 17. mai.

Karen sa...

Den er da Så fin...knaphuller i ordentlig udmåling eller ej....
Godt gået.

igi sa...

Kofta ble kjempe fin! Kos dere på 17.mai!

OdaAnna sa...

Nydelig jakke:) Skal være litt skjeivt vet du, så man ser det er hjemmelaget;) Ønsker deg og dine en flott dag i morgen:)

Hege sa...

Kjempefin kofte- og en enda finere blogg!!
Hit kommer jeg tilbake snart:-)
Ha en fin 17 Mai, klem Hege,

mali-mo sa...

Kjempeflott jakke, den ble fin i rosa! Også er det alltid så flott når det er strikket på tynne pinner synes jeg ;) Nesten så jeg får lyst å strikke en selv, men bare nesten, hehe. Har holdt på med en strikkejakke til lillemalien i 2 mnd, og er IKKE ferdig ;)

Mitt og Mine sa...

Utrolig flott Fana-kofte - og en like flott blogg!

Her kommer jeg gjerne innom igjen!!

Håper du har hatt en fin 17 mai!

klem M