søndag 17. mai 2009

Overstått!

Da var årets 17. mai overstått, og det har som alltid vært en lang men hyggelig dag. (Ekstra lang ble den kanskje av at vi satt lenge opp og så MGP i går;-)
.
Dagens antrekk for meg og de to små har vært bunad (mannen ønsker seg, han også:), men jeg måtte faktisk ty til ulljakke også utover dagen... Synes ikke det er så fryktelig fint med jakke utenpå bunaden, men i år orket jeg ikke å fryse;-)
.

Minstemor har arvet sin 'bunad', og brukte den for første gang. Det ble nok siste gang også, for den var litt i korteste laget;-) Men fin var hun, selv om toårs-trassen har satt inn for fullt, og hun gikk til byen:
-uten sølje
-med prikkete sokker utenpå strømpebuksa
-med lilla pannebånd istedenfor hvitt skaut
-med STORT Supermann-plaster på den ene hånda
-og uten å børste håret sitt først.
Sukk, gruer meg allerede til tenårene...;-)
.
Må bare si at sølja kom på etterhvert, håret ble satt i musefletter (-Hvis du vil ha sjokolade, må mamma få lage musefletter først!!), så fikk sokkene og plasteret bare være...;-)
.
Tradisjonen tro fikk vi også litt sukker i kroppen i løpet av dagen:-) Jeg syntes de glaserte eplene så så stilige ut at vi bare måtte kjøpe et. Det minnet meg veldig om eplet til Snehvit, knallrødt og skinnende blankt! Hadde derimot IKKE ventet at det skulle smake godt også, men det gjorde det faktisk!!:-)

Storebror var også kjempefin i sin bunad, og var veldig fornøyd med dagen og dagens kupp: Russekort, spaghetti-spray og 'knallerter';-)
.
Ble mest et bilderas for familien i dag, sånn er det når de bor et stykke unna:-)
Klem B:-)

7 kommentarer:

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Ja en flott dag er over.Vi har en musikkant,hun var tidlig opp og marsjerte helt til kl 14.00 ettetpå hjem å snu,kjeskift.For da var turen kommet til borgertog.
Men heldigvis så sto hun på lasteplan å kasta blomster,pluss sang.Men for en kulde og vind vi hadde.Måtte hjem å ta på lang bukse. Herlig når barna går i bunad.Ja,du har småbarntrass,her er det to tenåringer.Ha en fin uke!
Klem L:))

stjerneglass sa...

Jeg bruker silkeulltrøye under bunadsblusen på kalde dager. Kjøpt på Spar Kjøp for 149 kr, hvis jeg ikke husker feil. Den har 3/4 ermer og er kjempegod og varm under blusen. Får heller ønske meg cape til 60 årsdagen. Hehe!

Herlige bilder! Nyt toårsstrassen for plutselig er de 12 år og synes du er teitest i hele verden. :)

sexy sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anita sa...

Herlig da! Var litt sånn her også! Lillemor hadde fletter etter tvangsbørsting :0} Trøtte idag var vi, men.... Hadde planer om litt soving på formiddagen idag jeg, men blir jo aldri tid til det;0) Nå roper symaskinen som bare det!!! Kos dere!

Englefryd sa...

Så flotte bilder. Ikke alltid lett med den derre trassen nei, kjenner til det:-)
Har du trønderbunad? ligna litt det lille vo så:-)
Ha en fin uke.

klem

Evami sa...

SÅ fin bunad du har,har den røde varianten jeg:) Og er så glad i den:)

Tihi,måtte bare flire av hu bestemte førkna di:) Man bare gir etter og så tar man det etterhvert,for hvem gidder at de skal være sure resten av dagen? Men hu va nå bra søt da:)

Flotte unger som så ut til å hatt en fantastisk dag:) Her skinte sola og for engangs skyld så trengte jeg ikke underskjorte eller jakke med:)
Ha en fin uke:) Klem Eva

Sissy's Hus sa...

Så gode og nydelige barn du har!!:)

17.mai er 17.mai! ;)
Klem fra
Christina