mandag 25. mai 2009

Redesign!

Inspirert av en kjole som minstemor fikk til bursdagen, har jeg nå prøvd meg på redesign:-)
.
Kjolen hun fikk, satt utrolig fint på henne, og snittet så ikke ut som om det var verdens vanskeligste.
.
Dermed måtte denne skjorteblusen (som ikke har vært særlig mye brukt, men ble kjøpt fordi den kostet en slikk og ingenting:) bøte med livet.
.
Jeg klippet og sydde litt...
.
...og vips så ble det en ny kjole på minstemor. Litt videre rundt armene enn originalen, og ikke verdens fineste sømmer (har ennå ikke hatt symaskina på service:-S), men jeg tror både minstemor og jeg ble fornøyd:-)
.


Det tok faktisk ikke lange stunden heller, med tanke på at jeg aldri hadde gjort noe sånt før. Men god gjenbruk, det var det!!:-)

26 kommentarer:

Hulda sa...

Kjolen ble søt! Det er artig å lage noe selv. :) Ser at hun koser seg med den på.

Hege sa...

Kjempesøt- ser esklusiv ut jo!!
Veldig fin blogg du har :-)
Ha en fin kveld, klem Hege.

stjerneglass sa...

For ei søt lita snuppe! :)

Kjempefin kjole og herlig farge!
Så flink du er!

Datt sa...

Den ble jo knallbra!! Kjempesøt, både kjolen og blondinen! ;)

Tove sa...

Så søt kjole du har laget! Den ble fin, jenta di er kjempefin, også passet jo fargen på kjolen fint med teppet ditt:)

Klem

Minmill sa...

Oj, det så avansert ut. Prøvde å se om det var enkelt å gjøre slik, men du har jo gjort noen triks med rynker bak og greier. Du er jammen med flink til å sy. Jeg liker tanken om gjenbruk og redesign. Denne kjolen ble veldig veldig fin. Klem

sisselso sa...

kjempefin! Nyyydelig farge til en lys liten snelle :)

en-to-tre-på det fjerde skal det skje sa...

Så fin! Nå fikk jeg lyst til å finne fram alle sparte plagg som har ehhh...blitt for små.....hmm.. og lage fine klær til lillemor.

Nydelig farge på kjolen!

anitas lille lykke sa...

så fint det ble, jammen en god ide

pippilotta sa...

Såå flink du er,skulle ønske jeg var like god som deg på symaskinen!
Er du selvlært eller gått skole/kurs??

Maja sa...

Så flott kjolen ble!! Flink du!
Fant deg via Guttemaammas blogg. Her følger jeg gjerne;)
Jeg har konkurranse hos meg... velkomme skal du være;)
Klem fra Maja

Miss.T sa...

Så smart!!! kjolen ble knallflott : ) flink du er !

Kristin Helene sa...

Så flink du er!! Kjolen ble veldig søt, og eiern enda søtere :)
Ha en fin dag!

Haust sa...

Så nydeleg! Herleg med re-design! Og så passa kjolen svært godt til det fine golvteppet! ;)

Grip dagen sa...

Så lurt!
Kjolen ble kjempefin!
Kan du ikke lage en slik til meg også? He, he... Den kunne jeg også gått med! Flott fasong!

Nå skal jeg finne godstolen... Vet du hva jeg skal gjøre?!?
STRIKKE!
Jeg må begynne forsiktig. Men litt kan jeg gjøre for å myke opp håndleddet! JIPPI!!!!!

Ha det fint så lenge!
Klem fra Marit - med pinne nr 6 og hvit alpakka!

Jannicke sa...

Wow,
der ble jeg imponert!
Så fin den ble!

Og nydelig dekket bord i forrige innlegg ;o)
Klem J.

Anka sa...

Så fint innlegg! Nei, så koselig:) Så søt tulle med rosa kjole. Skjønner at hun ble glad:-D Flinka!

Cec sa...

Borghild - du er en av favorittbloggerne mine. Blir alltid så inspirert her inne hos deg. Det er kjekt med både fine bilder, og gøyal lesning...:)

Kan egentlig ikke sy noe særlig, men har lyst å prøve meg. Ikke på redesign akkurat, men pysjbukser funker bra:) Kanskje putetrekk først?!?

Bleieposen fra deg brukes flittig...dog ikke alltid til bleier. Et fint lite strikketøy er også greit å ha oppi den lille posen.

Ha en fin dag. Cecilie.

marie sa...

Så flott den ble. Og det er så deilig å bruke ting på ny. Riktig tilfredstillende.

SiriR sa...

Så søt en jente og fin kjole.

Og så fin blogg du har!!

Rekkehuset sa...

Den ble kjempesøt!! Og jenta har jo vært søt hele tiden:-) Ikke sant det er moro å lage noe av noe man ikke bruker lenger?! Og, neimen om alt man kjøper fiks ferdig har så perfekte sømmer heller.... Gratulerer med fint (re)design! Hjertelig hilsen Hanne.

Rita sa...

Kjolen ble kjempefin! Det er jo så moro å sy og redesign er ekstra gøy!

smy sa...

Wow, nydeleg! Du må fortsette med redesign! Utruleg kva som går an å trylle fram! I går var eg med på ein uhøgtidleg redesignkonkurranse i Løkkkehaven i Sandvika. Stor stas! Sjå bildeserien frå catwalken og bli inspirert:)
www.budstikka.no

Anonym sa...

Den ble veldig flott :-)
Redesign er gøy ;-)

Ps - annonym pga jeg er på lånt pc :-)

sue sa...

徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社,徵信,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社,徵信,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿

Therese sa...

aiaiai! her var det mye lekkert! Og for en nydelig kjole du redesignet! Jeg kom over bloggen din sent igårkveld, la meg til som følger, men fikk ikke tid til å kommentere før nå :D
Kom gjerne inn hos meg også, jeg har en konkurranse på gang!
Klem T.