torsdag 21. mai 2009

Strikkepinnesak:-)

I det siste har kreativiteten min vært svært laber, for ikke å si totalt fraværende. Grunnen til det er nok blant annet et svært rotete hobbyrom, og det er dermed bekreftet at jeg må ha det relativt ryddig for å kunne lage noe.
::
I dag fikk jeg endelig ånden over meg til å starte oppryddingen! Og jeg hadde bare såvidt begynt før jeg måtte sette meg bak symaskinen:-)
Jeg fant nemlig ut at jeg måtte lage et etui til rundpinnene mine, de har nemlig 'pyntet opp' en trekasse i lengre tid nå, helt siden det gamle etuiet mitt raknet;-)
::
Det oransje Marimekko-stoffet ble på mystisk vis med meg hjem sist jeg var i 'Marimekko-butikken' (=Lyspunktet). Oransje har jo egentlig aldri vært min farge, men så var det litt kult likevel. Angrer litt på valget av stoff til baksiden, men sånn går det når det går to minutter fra beslutningen om å sy er tatt til klippingen av stoff begynner.
::
Ikke så lett å se at jeg har sydd på en lilla tittekant rundt, har en viss forkjærlighet for tittekanter, nemlig;-) Bra er det iallfall at ingen av strikkepinnene titter fram, nå er de endelig godt gjemt og samlet:-) Det eneste som gjenstår, er å finne den 'greia' til å måle størrelsen på pinnene med, den som jeg kjøpte for kort tid siden fordi jeg ikke kunne finne den gamle jeg hadde... Sukk, det gjenstår nok litt mer rydding før hele rommet er strøkent...
Ønsker alle en kreativ langhelg! Klem B:-)

15 kommentarer:

Datt sa...

Ikke værst kreativt det da! :) Fin ble den, kommer vel til å trylle fram mye fint når det er ryddig! ;)

Hulda sa...

Så stilig den veska til rundpinner ble. :) Friskt stoff du har brukt.

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Friskt og flott ble
Strikkepinneholderen.
Nå blir det nok orden i både strikkesaker og sysaker.
Var hos Merete inspirerende kveld.
Var jo mye fint nede i butikken også,hm,hm,det ble med hjem noen lekre stoffer.Håper inspirasjonen kommer.God langhelg til deg også!
Klem Linda :))

Barbara sa...

what a beautiful blog...greetings from Germany...Barbara

stjerneglass sa...

Så lurt å ha rundpinnene i ei lita veske!
Veldig fin!

marie sa...

Tøff veske. En slik burde jammen meg jeg også hatt. Mine ligger i en stor ziplockpose.

Ha en fin fredag!

Rekkehuset sa...

Etuiet ble kjempefint! Og der ga du meg en god ide - jeg har lenge tenkt at jeg måtte lage noe til rundpinnene mine, de er helt urejerlige, men jeg har liksom ikke helt kommet på hvordan det skulle være.. Nå vet jeg det! Takk skal du ha:-) Ha en riktig fin helg, hjertelig hilsen Hanne.

Anita Kristin sa...

Så friskt og fint det ble. Må lage noe til mine jeg òg. De ligger litt her og litt der. Ikke lett å finne det en trenger, når en trenger det.

Ha ei flott helg!

Huset på toppen sa...

Kjempefint etui til rundpinnene du har laget! Flott oransje Marimekko-stoff,lett å se hvor etuiet legger!!
Ha en fin helg!
Klem Linda

Black Feathers sa...

Heisann du. ;) Ja kreativiteten kommer og går gjerne litt, men ettuiet ble jo både fargerikt og kreativt. Så deilig å få sammlet pinnene dine ;)

Håper du får en fin helg ;)

in my garden sa...

For en lur idee!
Etuiet ble veldig stilig og kreativt.Ja den saken til å måle pinner med er stadig på flukt her også,he he.

OdaAnna sa...

Kjempefin var den:) her ligger pinnene å flyter, så kanskje jeg bør herme, og fått litt ordne jeg og?:) Ha en fin helg!!

Ninas Drops sa...

Ha ha..ha...
Du assa..kjøpt ny, og nå vet du ikke hvor den er heller..hiih...ikke bra...ut igjen...
Denne rundpinne "posen" ble jo så fin. OG jeg kjenner meg igjen i det at skal det skje, så må det skje nå. hihi....Herlig stoff forresten...
Uff tror det går dårlig med servietter på riflede lys...Sikkert litt kårni...(dette ordet har jeg aldri skrevet...sier det vel heller ikke så ofte...)...Jaggu mange rare ord...
Jepp, håper lørdagen er fin=)
Drops

Ninas Drops sa...

Hei hei hei...
Det er meg=)
Sjekk ut denne mannen da...er han noe for deg...*fnis***
Da mister du han kanskje ikke for han er jo så fin;
http://www.lises.net/blogg/?p=536

Detektiv Drops

Kari Anne sa...

Så mye fint du lager - takk for titten :o)

Hilsen fra Kari Anne