søndag 28. juni 2009

Hipp hurra...

...et par dager på overtid!!!
På fredag ble nemlig storebror i huset 5 år. Torsdag var det barneselskap, og i dag har vi feiret med familien i stekende, vindstille hete:-)
.
Bordet ble pyntet etter at gjestene ankom, så det ble så som så med bilder av festbordet;-) Peonene sang på siste verset, og visnet etter bare 4 timer i vasen.

Vi pyntet med vimpler på torsdagen, og de henger oppe fortsatt, ble litt sommerfeststemning av det:-)

Når det gjelder barneselskapet, så hadde bursdagsbarnet ønsket seg Hulken-bursdag! Av alle ting!! Så da lagde jeg små porsjonskaker som liksom skulle forestille Hulken, men som ble seende ut som frosker med lakrishår... Vel, vel, 5-åringen var storfornøyd, så da ble mor det også:-)

Og siden jeg heller ikke kunne finne Hulken-utstyr, så ble 'serviset' monsterpreget papp fra Rema. (Jeg ser jo nå at det ikke ble noe særlig Hulken-aktig over selskapet i det hele tatt, men de fikk da hver sin 'goodiebag' i papir med Hulken-bilde limt utpå:-) Og inni var både såpebobler og magnetfigurer:-)
.
Gaver var det selvfølgelig ikke mangel på:-) Her poserer minstemor med to av dem. Trampolina i bakgrunnen fikk han av oss, og ringen som minstemor sitter i, fikk han av tante & onkel & kusiner. Vi har nemlig kjøpt oss båt, og da er det jo knallgøy med en sånn ring. Nå skal mannen hente båten på onsdag, så har jeg selvfølgelig to laaange vakter på torsdag og fredag, men til helgen håper vi å få dratt ut med herligheten:-)

Og her er bursdagsbarnet selv!:-) Vår stolthet og glede!! Et solskinnsbarn som ble født idet de første solstrålene kom inn vinduet på morgenkvisten:-) Bustete og varm og sååå klar for vannkrig:-) Vi er kjempeglad i deg!!
.
Nå er også skapet fra forrige innlegg malt, og bilder er tatt av stoffer jeg gjerne vil bytte vekk. Ett bytte er allerede foretatt (men ikke med disse stoffene), og jeg venter snart en skjønn bluse i posten fra Maria:-) Innlegg med disse tingene kommer så snart tiden strekker til:-)
.
Ha en super uke alle sammen! Klem B:-)

8 kommentarer:

Minmill sa...

Hei. Jeg lo godt av de kakene som skulle se ut som hulk, men som du synes lignet frosker. Bra skrevet. Her har du gjort så godt du kan for å lage en hulk bursdag, og jeg synes du har fått det greit til jeg. Er det ikke deilig å være ferdig med det og heller nyte solen og sommeren. For et vær.

Jeg var inne på Maria sin blogg i går kveld og så at du var så heldig å bytte til deg den skjønne tunikaen. Herlig. Maria hadde egentlig en bra ide med den kjøpmannsgreien, så jeg kan tenke meg at flere vil prøve seg på det.

Gleder meg også til å se resultatet av det ferdigmalte skapet ditt. Det er så gøy å se når ting er blitt ferdig. Fordelen for meg med å blogge, er at ting blir ferdig fortere enn hvis jeg ikke blogget.

OK. Nyt dagen og ha det bra. Klem Minmill

Guttemamma sa...

Blir glad av å lese innlegget ditt kjenner jeg!! Synes alt du hadde stelt i stand til bursdagen var helt topp og ungene dine er helt skjønne!!! Grattis på etterskudd:-)
Klem fra Anette

tinemor sa...

Det viktigste er jo at barna er fornøyd!!
Syns hulkenkakene dine var supre!!
Klem

Jannicke sa...

Den kaken var stilig!! Midt i blinken for en liten/stor gutt ;o)

Flotte bilder.. og liker designen på bloggen din ;o)
Den skiller seg ut i mengen,
på en absolutt positiv måte!

God mandagskveld til deg!

Klem J.

Datt sa...

Hulken, hehe, uansett så DIGGER jeg de kakene, knallkule! :D

Jill sa...

Gratulerer så mye med overstått!
Jeg husker bildene fra sjørøverbursdagen i fjor de var fantastiske, Hulkentema er jo midt i blinken for kule gutter!
Kakene var knallfine og falt sikkert i smak, du har jammen lagt litt av en jobb i dem!
Nydelig kjole småprinsessen har på seg :-)

Rekkehuset sa...

Gratulerer med bursdagsbarnet! Synes du hadde fått det fint til jeg, er ikke alltid så lett å få til det man ser for seg inni hodet:-) Det viktigste er at bursdagsbarnet er fornøyd, og da kan du også være fornøyd! Hos oss har vi feiret storesøsters 6-års dag i helgen, jeg lagde sjørøverkake som ble veldig fin men som ungene ikke likte smaken på av en eller annen grunn;-) Men, men, moro var det! Gratulerer også med båt, det blir nok flott! Fortsatt god sommer, hjertelig hilsen Hanne.

Evami sa...

GRattis på eterskudd med 5 åringen:) Synes Hulken kakene dine ble kule jeg:) Kreativt og helt midt i blinken:)

TRmpoline ja,regner med at de bor der.Det gjør mine til tider:) Ha en strålende onsdag:) Klem Eva