søndag 14. juni 2009

Jeg har "ryddet"...

...blant tekstiler, bånd, esker og hobbysaker, og hele hobbyrommet mitt er blitt mye større. Det er helt utrolig hva en samler på opp gjennom årene, og mye av det kommer jeg aldri til å bruke. (Men grunnen til at jeg skriver ryddet i anførselstegn, er at det fortsatt finnes flere kasser med innhold som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med... Samle på det et par år til kanskje, og så kaste det?;-)
.
En del av det jeg vil kvitte meg med, er tekstiler. Ikke dem på bildet, for de kommer jeg til å bruke (det er iallfall planen;), men for det meste quiltestoffer. Har mange i stoffer i de fleste farger, og det jeg lurte på, var om det er noen quiltedamer som har lyst til å bytte stoffer med meg. Jeg ønsker meg helst (både gamle og nye) retrostoffer/fargerike stoffer (dere ser jo kanskje litt fra bildene hva jeg liker) i de fleste farger: lilla, gul, rosa, oransje, grønn, blå osv, men jeg kan også tenke meg japanske stoffer, og stoffer med prikker/striper...
.
Stoffene på dette bildet ble kjøpt på loppis i går, og endelig fant jeg noen gamle dynetrekk/duker/gardiner med mønster jeg likte. Det er nemlig år og dag siden sist jeg fant noen, bruktbutikkene har vært skrapa hver gang jeg har vært innom.
.
Disse to vasene ble også med hjem. Kan vel brukes som lysestaker også? Peonene som står oppi er fra hagen, der er det over 50 knopper (og det på én busk) som venter på å springe ut:-)
.
Men hvis det er noen som ønsker seg quiltestoffer, er det bare å rope ut. Da kan jeg sette sammen pakker etter tema/farge og legge ut bilder slik at man får det man har mest lyst på...
.
Ha en fin uke! Klem B:-)

14 kommentarer:

Hulda sa...

Godt å få orden i sysakene innimellom. :) Dette så fint ut! :)

camillaslykke sa...

Åj... så mange fine stoffer du har:) Vært på loppis?? I nærheten? Ikke så mye å se til deg for tiden, men sånn er det når jeg ikke jobber på senteret lengre!!
du husker at jeg bestillte den bleieposen, med lyseblått marimekko stoff?
Klem Camilla

Hege sa...

Så mye fint du har:-)
Like "stoffavhengig " som meg ser jeg, he he!
Ha en fin uke:-)
Klem Hege.

Erre54 sa...

wonderfull fabric
ciao

from italy
Mrita

Anita sa...

Jeg kjøpte sengetøy på Kid jeg, for å sy kjoler av! Lillemor har en kjole som er veldig like de du syr, og jeg har så lyst på flere av de så da må nok symaksinen til pers... Vet ikke om jeg klarer det, men har tenkt å bruke samme framgangsmåten som til Tilda sine kjoler. Har du noen tips mottas de med stooooor takk :0) Masse fint du har! Ha en flott ny uke!

Tove sa...

Jeg er alltid interessert i stoffer :) Men har dessverre ikke noe å bytte med. Du må gjerne lage stoffpakker til salgs!

igi sa...

Det er en imponerende mengde med tsoff du har! Så deilig å ha ryddet i det! Ha en herlig dag!

Sissy's Hus sa...

Jeg må først lære meg å sy skikkelig på den fordømte symaskina!! Haha.. Off.. Den er ikke min venn..
Jeg vil så gjerne, var jo en reeeeeser da jeg var tenåring! Har glemt alt og fått ti tommeltotter tror jeg..

Minmill sa...

Hei og takk for hyggelig kommentar. Jo, det er styr å holde bursdag, men det er en del av gamet. Det er mer behagelig å bli invitert bort, men av og til er det vår tur. Men vi har hatt det utrolig hyggelig. Skjønner på deg at du skal ha Hulken bursdag. Så da er det bare å pøse på med grønt ja. Jeg har jo bare to jenter jeg, så hos oss har det alltid gått i rosa, og prinsesseting. Sukk, kan jo være litt kjedelig i lengden det.

Men du, var det loppis i Kristiansand på lørdag??? Uæææ, har jeg gått glipp av noe? De stoffene du har funnet var helt rålekre, heldiggrisen. Bare vær glad for at jeg ikke var der. Da hadde det blitt dra kamp. Neida, bare tullet. Men jeg er på småjakt jeg også, etter retrostoffer, og det er en sjeldenhet å finne noe. Jeg synes det er en god ide av deg å legge ut stoffer du vil bytte/selge. Det er jo tross alt bedre å gjøre det enn å kaste det.

Okay, nok nå. Nå vil jeg videre.... Ha en fin kveld. Klem Minmill

etkjærthjem sa...

Så fine stoffer, blir spennende å se hva du syr av de :)

Kristin`s lille hjem sa...

Hei!Godt å få ryddet opp litt.Jeg syr sjeldent,men prøver å holde orden i strikkesakene (hmm,er en god amatær foreløpig på området) Hilsen Kristin

Minmill sa...

Hmmmmm. Hvilken butikk det er ja? Jeg merker jeg er så kjip med å dele og vil ikke ha konkurrenter på loppiser. Men gurimalla, nå må jeg arrestere meg selv og ikke tenke sånn. Det skulle jo bare mangle, og vi må jo hjelpe hverandre. Siden du også har oppdaget en ny butikk må det jo være den samme. Det er den på Brennåsen senter. Er det den samme du vet om?

Minmill sa...

Ha ha, nå måtte jeg le. Det er jo lov å ha hemmeligheter. Men jeg følte at siden vi har blogget og kommentert så mye hos hverandre i det siste, så synes jeg det er ok å dele. Visste du forresten om den i Brennåsen. Den i Vennesla hadde jeg aldri hørt om før, og for meg er det jo litt langt til Vennesla. Men har jeg god tid en dag, skal jeg vel klare å karre meg opp dit.

Jeg er enig med deg i at Fretex er kanondyrt, men det har hendt at jeg har hatt litt flaks der.

Kanskje vi kan kommunisere om sånne hemmeligheter på mail i ettertid, så ikke hele blogglandia valfarter alle stedene. Min mail er minmill@live.no.

Oki doki. Ha en fin jobbedag. 11 timer er leeeeenge. Klem Minmill

Randi sa...

Så mye fint som du lager, får du nok bruk for alt sammen en vakker dag :) Koselig barnerom du har ordnet også.......like ryddig hele tiden??? ;o)