fredag 5. juni 2009

Kjoledilla!

Her en dag bestemte jeg meg for at NÅ skulle jeg prøve meg på å sy en kjole til minstemor. Jeg har lenge hatt lyst til det, men så må jeg bruke mønster, og da pleier det å ta så lang tid, for jeg må vanligvis tenke masse (!!?;) for å få alt riktig. For det kjedeligste jeg vet er å gjøre ting om igjen fordi jeg gjorde feil første gangen...
.
...Men så var det da slett ikke vanskelig:-) Mønsterdelene var like foran og bak, og stoffet ble klippet i en fei.

Mønsteret er fra boken Sy og strik børnetøj 0-3 år, og jeg har allerede klippet opp stoff til to nye kjoler.

Siden jeg hadde strykemerker med Hello Kitty, måtte også et slikt bli med på kjolen. Minstemor er sååå fornøyd og går rundt og sier 'min Ditty' hele tiden.

Hun fikk nemlig øynene opp for Kitty for kort tid siden (er det en sånn 2-års grense eller? Er det da merkevareinteressen begynner?;-), og 'Ditty' blir nevnt flere ganger om dagen:-)

Hovedpersonen selv var ikke helt med på fotoseansen denne gangen, og ville heller ta en pust i bakken:-)


Vil med dette ønske alle noen fine helgedager! Jeg har langhelg, og selvfølgelig er det meldt dårlig vær:-( Men det er kanskje sy-vær?:-)
Klem B:-)

27 kommentarer:

Nr. 21 sa...

Nydelig kjole! Så flink du er!!! Og stoffet var jo bare heeelt nydelig!!

Anita sa...

Såååå nydelig stoff og kjole! Og ikke minst tulle! Kjøpte mønster her om dagen på tunika og bukse jeg, men trenger ett stort spark bak for å komme igang, og det mønsteret er nok ikke likt både foran og bak :0} Kanskje litt dumt når det er første gangen jeg syr noe annet enn Tildaklær ;0) Ha en flott helg dere også!

Cec med barn i heimen sa...

Det var enormt koselig kjole! Du er så flink - det er jo så gøy med egenproduserte ting:)

Skulle gjerne hatt et snev av din kaliber... Skal prøve meg på en stolpute nå... Og selv det er god utfordring for meg.

God helg der i sør!

Klem Cec.

Guttemamma sa...

Alldeles nydleig det sisite bildet og kjolen er skjønn!! Flink du er:-)

Minmill sa...

For en nydelig kjole du har laget. Den så helt perfekt ut, og kunne nesten tro den var kjøpt. Du er jo den flinkeste syersken jeg vet om du. Herlig bilde av din datter som ligger på gulvet. :))
Vi bor sånn til at vi har nokså bra utsikt, og nå ser jeg det kommer mørke skyer inn over Kristiansand. Så det blir nok innevær denne helgen. Kos dere. Klem Minmill

perler på en snor sa...

Det var en kjempefin kjole, og jente :)! Fin farge og mønster på stoffet også:)

LillaLykke sa...

Så fantastisk flott den var!! Tenk at du har laget den selv, den var utrolig vakker! Og for et mønster!! :)

Lekker!

Datt sa...

Så flink du er! Nå kan du gå rundt i styggværet å være STOLT! ;) Jeg har et tantebarn som er veldig nøye på klær og veldig glad i Kitty, så min søster har slike merker å stryker pa, da blir hun så fornøyd :)

Den gode feen sa...

hellandussan så skjønt det siste bildet var!!!! Kjolen var aldeles nydeleg, men det jenta tar kaka. Du er kjempeflink :) Ha ei flott helg, klem frå Linda

Lindas Hus.. sa...

hei Borghild!For en skjønn kjole.
Herlig stoff du har funnet frem.
Kos deg i helgen!Klem Linda :))

Maja sa...

Nydelig kjole...du er jammen flink å sy du!!
Flott bilde av kjoleeieren;)
God helg fra Maja

My little footprints sa...

Hei Borghild!
Så vakker kjole du har sydd! Kjempefin! Skjønner godt at lille tulla går rund og sier Ditty jeg :)jeg synes det er så sjarmerende med kjoler til små barn som er egenprodusert! Skal jaggu kaste meg over og forsøke selv også, så kanskje jeg har lært meg det til den dagen jeg selv får barn.. hihi.. ;)
Ønsker deg og tullemor og resten av gjengen en herlig helg!
Klemmer fra Beth

Pillepalle sa...

En nydelig kjole for en nydelig pike! Kjempesøt :))
Hilsen fra Pillepalle

Kristin Helene sa...

For en nyyydelig kjole og helskjønn modell!!

Jeg har ett kjolemønster liggende ferdig utklipt, men jeg er litt pysete med å sette igang... .Det ser så fryktelig vanskelig ut, og jeg kommer sikkert til å gjøre en million feil...

Din ble ihverfall som sagt nydelig, og jeg kjenner jeg blir litt inspirert til å sette igang.

Ønsker deg ei fin helg!

Klem fra Kristin Helene

Englefryd sa...

Ååååå den ble kjempe flott. Nydelig stoff, og søtt med en liten hello kitty. Skjønner den falt i smak ja. Flink er du!!!

Håper dere får en fin helg. Her er været også heller labert, men men.

Klem

silje-sin sa...

For en nydelig liten frøken:) Og kjempeflott kjole. Du er så flink!! Ønsker deg en flott helg! klem fra silje.

Therese sa...

Hei hei til deg. Første gang jeg er inne hos deg. Kjempe flott blogg du har. Nydelig datter med skjønn kjole. Så flink du er. Drømmer om det jeg også. Sy gamle, madicken klær til døttrene mine. Ønsker deg en god helg, kommer gjerne igjen. Hilsen therese

M sa...

Tusen takk for fin kommentar.
Så aldeles NYDELIG datter du har, så heldig du er!
Og fin kjole også, så flink du er!!
Klem fra meg

Frida,s side sa...

Vamkert.barn I kitty kjole. Johanna alveramps favoritt men
Jeg( mommo) kan ikke sy. Men gleder meg over at andre kan . Vakker blogg.

Marte sa...

Så flink du er. Kjempesøt kjole på en kjempesøt jente. Moro å ha litt annet enn det man får kjøpt over alt da.

Haust sa...

Så herleg kjole! Stoffet er nydeleg, og tulla di er berre skjønn! :)

Rita sa...

Kjolen ble veldig søt og det var jammen meg den lille frøkna di også! Jeg likte veldig godt fasongen på denne kjolen. Er boka med mønsteret å få kjøpt i Norge mon tro?

Minmill sa...

Håper dere koste dere i Dyreparken i går, og været var jo helt glimerende til å være i parken. Ikke for varmt og ikke for kaldt. :)))

Anka sa...

For en kjole! Nydelig. Spennende å mixse brokadestoff (som kan være litt voksent) med Hello Kitty! Falt virkelig i smak:)

huset med det rare.. sa...

Så inspirerende blogg du har!!! Denne skal granskes mere! Nydelig kjole, hvor har du fått stoffet fra?

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Den ble jo superfin jo!!

Ha en fin uke videre :0)

Tove sa...

Så flink du er! Og for et nydelig bilde av datteren din:)