søndag 19. juli 2009

Back in business!

Sukk og dobbeltsukk...
...for nå er ferien over for denne gang for denne dama.
Synes egentlig litt synd på meg selv, og blir rent misunnelig når jeg leser om dem som akkurat har begynt ferien...
.
Jeg har da hatt to uker fri, men det er bare det at de to ukene går så altfor fort. Og jeg VET at når jeg kommer på jobb i morgen, så går det 1 time, og så er det som om jeg aldri har vært borte;-)

Men DER var sytinga over;-) Den siste uka har jeg faktisk ikke vært hjemme engang, men i deilige Danmark:-) Vi har nytt herlige, solfyllte dager (stort sett), og jeg skulle så visst ikke ha pakket etter værmeldingen, for den viste regn fire av fem dager, så jeg savnet sårt litt lettere tøy...

Vi har blant annet vært i Legoland (bombe!), og opplevd en av Danmarks fineste strender. Det ble beklageligvis ikke sååå mye shopping, da mesteparten av dagene ble brukt på fotballspilling, hoppeputehopping, bading og andre 'barnslige' aktiviteter:-) Innkjøpene ble begrenset til Bilka (de hadde jo fine gule 'mygg-lys', turkise vaser og kakepynt, så det kunne vært verre...) og så hadde vi en tur inn til det 'lokale' sentrumet i Blåvand. (Det vil si, jeg fikk i tillegg mannen til å kjøre i skytteltrafikk mellom Esbjergs gjenbruksbutikker, men utbyttet var heller slunkent. Jeg hadde trodd (håpet) at jeg skulle finne såå mange retrostoffer, men den gang ei:-(
.
I alt en super tur, selv om gårsdagens planlagte besøk i Fårup Sommerland regnet bort...:-( Ikke det at vi ikke har vært i fornøyelsesparker i regnet før, men herliga london som det regnet... Så vi havnet i badeland på Skallerup Klit før vi tok ferga hjem istedenfor, ingen dårlig erstatning:-)
Fortsatt god ferie til dere som er så heldige, og lykke til til alle dere andre som må jobbe;-)
Klem B:-)

8 kommentarer:

Minmill sa...

Hei Borghildpia, og velkommen tilbake fra Danmark og du er back in business og ferdig med ferie. Alt ble liksom ferdig på en og samme gang. Hmmm. Men sånn er det jo for oss alle, bare at min er litt forskjøvet i forhold til din ferie. Jeg prøvde meg på en toukers ferie en gang, men det fungerte dårlig, så jeg må ha tre uker uansett har jeg lært meg.

Selv om du ikke shoppet noe i Danmark, ser det ut som på innlegget foran at du har shoppet mye før ferien til Danmark. Du er heldig som er tante til Beate i Danmark. Du sparer jo vanvittig mye i frakt og gebyrer fra Nordhjem. Heldige du.... Kjenner igjen de Rice bordbrikkene. Jeg har akkurat samme. Jeg var en av de som handlet med gebyrer og alt som er, bare for å prøve en gang. Kommer nok ikke til å gjøre det samme igjen.

Neste gang skal jeg finne meg ei "Beate" eller noe sånt i Danmark. Jeg spør meg selv noen ganger hvorfor Danskene er så uendelig mye mer flinke i varehandelen enn her i Norge. Jeg synes interiørbutikker i norge er så mainstream og ensporede. Det er hvit stil, landstil og grått og beige overalt. Tror jeg fikk utdelt feil land da jeg ble født.. Hi hi.

Høres ut som dere har hatt en toppers ferie med bra aktiviteter for barna og de voksne.

Ha en fin dag på jobben i morgen, og jeg er sikker på at du kommer til å kose deg. Klem Minmill :))

Hulda sa...

Så herlig ferieturen deres ble, med bare sol. :) Du har kanskje mer ferie til gode siden du bare tok 2 uker nå? Du får glede deg til det! Fine bilder, ser ut som gutten din koser seg på stranda.

Så herlig butikk du viser bilder fra under her.

igi sa...

Ser ut som om dere har hatt en flott ferie! kos deg på jobben, før du aner det er det helg og nye fridager!

camillaslykke sa...

Hei, Borghild.
Velkommen tilbake! Min ferie er enda ikke startet, jobbet siden siste eksamen jeg. Men nå nærmer den seg.. til fredag tar jeg en uke ferie- før det er på`an igjen:) Sånn er det å være nyutannet!
Åh, Danmark frister altså, og høres ut som om dere har hatt en flott tur. Bilka er et nødvendig besøk. Ofte bare for noen planters skyld.
Kos deg på jobb, Mye mennesker der om dagen, så timene flyr:)
Snakkes!

OdaAnna sa...

Ja ferien går så alt for fort! Vi er på siste uka nå, og den skal tilbringes hjemme. og da går det enda fortere synes jeg!! Men virker som dere har hatt to flotte uker da:) Ingenting er som Danmark:)

Haust sa...

Høyrest ut til å ha vore ein herleg ferie!

Eg gler meg til å drikke kaffi av ein lyseblå prikkekopp! Kan du sende meg ein mail, så kan vi avtale detaljar? :) posidriv(a)hotmail.com

Jannicke sa...

..ja, tiden går fort når man koser seg ;O)..
Men det går jo heldigvis an å kose seg i hverdagen også ;o)

Likte så godt bilde nr 2, herlig sammensetning av farger!

Og herlig gutt også! Lys og kjekk!!

Klem J.

MonaLisa sa...

Yeah! Velkommen tilbake - har nok ventet deg!! Ser ut til at dere har kost dere da, det er fint! Sommerfereien min har vært veldig fin, og er inne i siste uka nå. I dag sto jeg opp med småfuglene og bare nyter en stille morgen:) Stikk innom bloggen min å delta i sommer konk. der - man vet aldri hva som venter bak neste sving;) Gla for å ha deg tilbake snuppis