søndag 23. august 2009

Bokstavleken

Det ble visst en liten pause her... Har hatt besøk av mamma og pappa, og da ble det jo ikke så mye blogging, og etter at de dro har jeg liksom ikke hatt noe å skrive om... Ikke at jeg har det nå heller...;) (Og jeg har dessverre vært like dårlig på kommentering som på innleggsskriving:-(
.
Men med foreldre på besøk, så måtte vi jo prøve å få til en dagstur til Danmark.
For seks-syv timer i Ålborg er jo ikke å forakte;)
Det ble med noen 'faste' ting fra butikkene Tiger og Søstrene Grene (servietter og kort for eksempel), og så måtte jeg jo kjøpe med litt kakepynt. Det går i lilla der også, som det meste nå i høst;)
.
I gata der Noa Noa ligger (for de som er kjent i Ålborg), så lå det også en kjempesøt liten butikk jeg ikke har sett før, med mange billige treleker. Og med min forkjærlighet for bokstaver, så kunne jeg ikke la vær å kjøpe med 'navnerekker' til ungene.
.
Rett over 50-lappen for minstemors navn, og noen kroner ekstra for storebrors. Synes nesten det var for billig...;)
.

Storebrors navn henger over senga hans, det gjentar seg nok en gang i puta jeg har sydd til ham...

...og enda en gang i et skilt på veggen. Her er det ingen tvil om hva han heter;) (Og nei, vi har fortsatt ikke fått malt listene på rommet hans;)

Og navnene kom med hjem i denne kule avisposen. Er litt i tvil om butikken har laget den selv, det må i tilfelle ha vært litt av et arbeid, men de har iallfall malt 'logoen' på. Den er uansett for fin til å kastes;)

Ha en super uke, alle sammen! Klem B:-)

P.S. Jane, knaggene under er kjøpt på Åhlens:)

19 kommentarer:

camillaslykke sa...

Hei, Borghild.
Koselig at du er tilbake! Du, den butikken er jo helt fantastisk:) de har så mye fint der inne. Og bokstavene er nydelige. Har en venninne som har de samme! Ålborg er en koselig by, de har det en trenger. Og veldig ok at de har Søstrene Grene og Tiger( der finner jeg alltid noe lurt til jobben min) he he. Ha en fin uke.
Klem C

Christina sa...

Så utrolig fine bokstaver! :)
Jeg er i tvil om hva slags bokstaver jeg skal velge til snuppa... Men blir kanskje å male noe fra Panduro..

Ha en fin uke!
Klem fra
Christina

Anita sa...

Så fint at du er innom! Sååå fine ting du har kjøpt da, også så billig! Sånne rekker vil jeg ha også!!! Ha en flott ny uke!

Anka sa...

Man kan ikke altid være like aktiv på bloggen. Godt med en liten pause;) Foreldrebesøk er jo bare så hyggelig. Da kan man skjemmes litt bort og bli litt "liten" igjen, hehe. Søte bokstaver men det jeg bet meg merke i var den kule hjemmelagde puta. Har du et innlegg på den? Ønsker deg en god start på uka.

silje-sin sa...

Så kjempefine bokstaver! Og til den prisen da!! Moro med en svipptur til danmark. Håper dere får en fin uke, er alltid gøy med nye innlegg fra deg! klem fra silje.

Jill sa...

Likte de bokstavlenkene!
herlig med en liten avstikker i hverdagen.
Nå kommer det snart pakke til deg :-)
Ha en fin mandag!

huset med det rare.. sa...

Så billig da!
Er deilig å kunne ta noen sånne turer innimellom, jeg føler jeg har vært på ferie når jeg er kommet hjem igjen!!

Hvor har du fått fatt i de andre bokstavene i navnet til sander? De hvitmalte?

Guttemamma sa...

Virkelig fine de navnerekkene,herlige farger. Og du har skjønne navn på barna!!
klem

IfraLahell sa...

Mmmmm- nå fikk jeg lyst på muffins. Herlig farge på strøsselet! Bokstavene var kjempe fine- jeg ønsker meg noen til rommet til lille jenta her etterhvert også.

Ønsker deg en god kveld videre :)

Minmill sa...

Lilla er definitivt min farge denne høsten og vinteren. I klesveien til meg selv og ungene er det mye lilla akkurat nå. Se på bloggen min hvor jeg har lilla kaker og kakepynt. He he. Strøsset fra danmark var lekkert.

Når du først blogger noe, så er det som alltid like delikat presentert. Så flott det ble med de bokstavremsene. Sander er vel ikke i tvil om hva han heter iallefall. :))

Ha en fin dag. Klem Minmill :))

Anka sa...

Hei igjen. Takker for langt koselig svar fra deg:) Godt tips ang den veggen. Thanks girl;)

Minmill sa...

Hei igjen. Jeg tror nok du har rett ja. Jeg har kjøpt lilla sko til døtrene mine. Var ute på skobutikken både fredag og lørdag. Men hvem var du? Det er jo ikke så lett å se ansiktet ditt på bildet bak kameraet. Du kan jo minne meg om hun som hjalp meg med å finne skoene da.
Det er jo moro at noen kjenner meg igjen. Og selvfølgelig må jeg jo forvente det så lenge jeg legger ut bilder av meg selv. Vesken min var jo lett gjenkjennelig ja. Neste gang du ser meg må du love meg å ta tak i meg å si hei.

Therese Dorthea sa...

Gurimalla, for ein flott blogg du hadde! Takk for kikken! Her komme eg nok til å lesa meir i framtida og!

God onsdagskveld!

Fra Therese Dorthea

Guttemamma sa...

Hei Borghild!
Det er forskjell på kritt, de jeg har drysser ikke så mye. Men hender jo at jeg må ta filla på gulvet under...:-)

Englefryd sa...

Heldiggrisene som har så kort vei til Danmark. Synes Ålborg er en kjempe koselig by med mange søte butikker. Vi giftet oss der i fjor.

Håper dere får en flott helg.

Rakel sa...

hejsa..
Fin blog.. Jeg er vældigt interesseret i hvor du har fået den lille fine røde postkasse? Jeg har ledt LÆNGE efter sådan en til min datters legehus.. Håber på svar.. :)
kh Rakel.

Hege sa...

Det var fine bokstaver-heldige deg som kan ta en dagstur til danmark:-)
Kjekt at du er her igjen, klem Hege:-)

The Lavendar Room sa...

Så fin blogg du har!
Mye inspirasjon å hente her:)

Hilsen Julie Helen

Bea sa...

Hei

Så flotte bokstaver:o)

Synes det er like morsomt hver gang jeg ser noen som heter det samme som snuppa mi. Men jeg tror kanksje jeg har nevnt det før. :o)


Klem