søndag 30. august 2009

På en mørk og stormfull aften...

...eller en hvilken som helst annen kveld...
.
...så er det greit å kose seg inne. Iallfall når ungene er lagt og mannen er på fotballkamp, og man vet man har Mr. Ben og Mr. Jerry i frysa.

Helt siden jeg var au-pair i Chicago for ca 100 år siden, har Ben & Jerry's Chocolate Fudge Brownie vært min favorittis. Jeg er ikke noe særlig på soft-is, men liker godt kuleis-typene med store biter. Man må jo ha noe å tygge på!! Likevel er det første gangen jeg kjøper en sånn boks (eller, jeg husker jeg kjøpte en sånn liten en på Tenerife for to år siden eller noe sånt..), og godt er kanskje det, for de er ikke akkurat billige!! Men det er noe med at ting alltid smaker best i 'opprinnelseslandet'. Sangria er best i Spania, gyros er best i Hellas og Ben & Jerry's er best i USA. Heldigvis!!!;)
.
Derfor passer det godt at Mens du sov ruller over tv-skjermen i kveld (innspilt i Chicago), slik at jeg kan tusle en tur ned Memory Lane med alle sanser:) Ha en fin kveld alle sammen! Klem B:)

24 kommentarer:

Ingrid sa...

Hei!
Takk for det hyggelige innlegget hos meg! :) Ja, det er godt med gode minner fra besteforeldre. Bestemor lever ennå, men hun bor på sykehjem nå, og hadde ikke bruk for tallerkenhylla der.
Ha en herlig søndagskveld! :)

Ingrid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
silje-sin sa...

Hei hei:) Høres ut som en perfekt kveld:) Jeg liker også den isen, men min favoritt er chocolate chip cookie dough. De har den på meny, emen til en blodpris ja.. Er lov en gang iblant;) Ønsker deg en fin ny uke! klem

camillaslykke sa...

skal si du har mimrekveld, Borghild:) Hørtes virkelig koselig ut da... Jeg har jo ikke noe sted å sitte, så i dag er månedsplan til foreldre i barnehagen skrevet i senga..he he.
Ja, hadde lenge gåttå tenkt på å male gulvet. Parketten var utrolig slitt og nyvasket gulv var ikke nyvasket. Så i inspirasjon av den gode feen. Så bestemte jeg meg for å male. Pussingen som jeg trodde skulle bli det verste har gått som smurt. Nå er det bare malingen igjen. Håper den går like smurt.. he he.
Håper det var nok penger jeg la igjen til deg for bleieposen? den var så skjønn, og luktet like godt som lommeboka når den var ny:)

Ha en flott uke, Borghild.
Klem C

Anita sa...

Er sånn med sopp også, så det var ikke feil og ja, jeg kommer helt klart tilbake der! Kanskje allerede om en uke! Vokser fort den soppen ;0) Plukker kun to typer vi, og det er kantarell OG piggsopp, alt det andre har jeg ikke peiling på. Ha en flott uke!

Datt sa...

Ah, bodd i Chicago du ja, du er tøff! :D Drømmer om å flytte utenlands selv, kanskje en vakker dag.. :P

Christina sa...

Herregud! Det er jo verdens beste IS!!!!!!!!!!!!!!!!1 :) Det er min favoritt også.
Deilig med sånne høst-kvelder!

Nøff nøff fra grisebingen til Sissys Hus

Janne sa...

Så stemningsfullt! Ikke så værst med en alene-kveld med sånn stemning rundt seg:)

Jane sa...

Det hørtes koselig ut! Ha en fin dag!

Haust sa...

Det der høyrest ut som ein superkoseleg kveld! :)

The Lavendar Room sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
The Lavendar Room sa...

Yummy:) mannen min er og på fotballkamp ikveld, skulle vært bedre forberedt på kvelden og hatt Ben & Jerry's klar i kjøleskapet-fikk sikkelig lyst på det etter å lest innlegget ditt!

Kjekt med sånn noen kosekvelder:)
-Julie Helen

Grip dagen sa...

Skal si du er internasjonal idag!

Den iskremen så slett ikke verst ut... Min favoritt er Møvenpick sin maple walnut. Oooohhh, den er deilig.

Jeg feirer høsten ikveld. I stua brenner mange lys.
Straks jeg har sagt natti til ungene skal jeg finne strikketøyet. Slike kvelder er det ikke verst å være alene hjemme. Jeg nyter freden - og får styre fjernkontrollen selv (dvs IKKE valgsendinger...!!!)
Min mann er aktiv i politikken. Jeg er allergisk mot politikk...
Synes bare de maser - får lite gjort. Sånn er det!

Ha det fint!
Klem Marit

Jeanette sa...

Mmmm det er også min favoritt ... den er bare så god:))) oppdaget den først her i vår...så nå lyt eg gå lange omveier forbi 7eleven..for en kan jo ikke spise den hver dag!!! (vi har 7eleven rett nede i gata) :))))
Så skal eg skeie ut ja så blir det Ben&Jerry :))))
Jess eg er storfornøgd med mitt nye bord :)))
Syns du skal ta fram pusse maskinen eg.,det blir sikkert knallfint.,men litt av en jobb :))) men desto kjekkere når du er ferdig:)) gler meg til å følge meg å se hva du gjør :))
Ha en super duper onsdag Borghild!
Klem j.

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Mmmmm. den så helt fantastisk god ut !
Helt enig med deg, jeg er ikke noe særlig på softis heller, og det må helst være noe å tygge på inni isen.Hvis det ikke blir spist kuleis, Liker jeg veldig godt den isen med tre sjokoladelag utenpå hverandre , tror den heter magnum eller noe sånt, hvertfall i Danmark, i Norge tror jeg det er hennig Olsen og royal..mmmm
Kos deg i høstværet:0)

Cec sa...

Ha hA! DIGG:) Har også samme opplevelse fra mitt aupair-opphold i N.Y. Gikk endel i is...

I kveld gomles det chips. Var bare så saltsyk:)

Ha ei god sørlandshelg:)

Anka sa...

Så du er kompis med Ben & Jerry du også?! he, he. deilig med en stille stund for seg selv i heimen. God helg.

Lovise sa...

Høres deilig ut det der. Jeg smiler mens jeg leser om at isen var dyr på Tenerife, og det har jeg også opplevd på Gran Canaria. Plutselig skjønte vi hvorfor det var så lite is i boks å se.....

Ha en fin dag.

Titom sa...

Godt å se at det er flre som har tatt med seg de karene hjem fra USA.
Mmmmmmmmmmmmmmm

Frøken Englefjes sa...

award til deg på bloggen min;)

Grip dagen sa...

Sitter du ennå og spiser is og titter på månen..???

Klem Marit

Hulda sa...

Stilige bilder! Håper du kommer innom snart. :)

KarenSue sa...

Pretty pictures!

map79 sa...

Ah, ser vi har felles kjente! Herrene Ben og Jerry er gode venner av meg. De er titt og ofte på helgebesøk hos oss.

Ønsker deg en fin helg :)