onsdag 5. august 2009

Å skru eller ikke skru?

Det er spørsmålet!
Jeg synes nemlig det kan være litt skummelt å lage det første skru- eller spikerhullet i et møbel eller en vegg. Derfor har jeg funnet et greit alternativ som funker for oss:)
.
Knagger med sugekopper!
Det er jo ikke like effektivt på alle flater, da, men på kjøkkenet og badet fungerer de supert!
.
Og jammen fikk jeg ikke vist fram de flotte handlenettene til Haust én gang til;) De henger på kortsiden av den ene kjøkkenbenken, så kan vi bare nappe til oss et nett (eller to) når vi skal handle:)
.
De samme knaggene har jeg også hengt opp i dusjkabinettet, og der blir de brukt til både skrubbhansker og vaskekluter. Og på innsiden av det ene baderomsskapet henger det en 'boks' festet med sugekopper, til tannbørstene:)
De 'midlertidige' knaggene gir meg til tid til å se om jeg virkelig vil lage et hull der, men jeg ser jo at det midlertidige er på vei til å bli noe permanent. Men hva gjør vel det hvis man liker det?;)
.
Ellers venter vi besøk fra Trøndelag i morgen. Mamma og pappa er på vei ned til det blide Sørland, og med seg har de et oppussingsprosjekt til meg - hurra!!:)
Ha en fortsatt fin uke! Klem B:-)

24 kommentarer:

Merete sa...

geniale knaggar som kan flyttast rundt utan å sette merker ;)
skjønne kjøkkenhåndkler du har hengande!

Lycheli sa...

De gjorde seg jo absolutt og BURDE nok vært her i heimen - hahaha - har ikke bare god hull-erfaring! Elsket handlenettene - for noen FLOTTE stoffer! Veldig mye fint på bloggen din ellers også!

Klem Lycheli

Janne sa...

Herlige farger:) Og knaggene er geniale! Har samme på badet, til å henge smykkene mine på. Men tror sannelig jeg skal kjøpe noen til kjøkkenet også! Takk for tipset:)
Klem, Janne

Hulda sa...

Dette så virkelig stilig ut! De handlenettene har jeg kommentert en gang før, men sier det igjen jeg; de er skjønne!!

Godt Isolert sa...

Så koselig blogg du har! Min første tur innom. :)
Kjempeskjønne handlenett!

Sarah sa...

Sikke en god ide... men jeg kiggede mest på de søde indkøbsnet. Har du selv lavet dem?

et kjært hjem sa...

Så lurt, og de handlenettene er veldig kule!

IfraLahell sa...

Veldig lurt- kjenner den følelsen man får når man lager nok et hull i en vegg ol. Sugekopper er et supert alternativ!

Fine nett også :)

stjerneglass sa...

Jeg har nok også lage-nye-hull-i-veggen-noia, så disse hadde vært fine her også. :)
Nettene er nydelige!

Jeanette sa...

De handla netta er kjempefine:)
Akkurat slik er det her i huset,vergrer meg for å lage hull..så på badet går det i sugekopper her også..
Ha en nydelig dag og kos deg masse med mamma og pappa :)
Klem j.

Pillepalle sa...

Ja, flott alternativ! Vi har også flere sånne.
Hilsen fra Pillepalle

Datt sa...

Hehe, jeg kjenner meg så veldig igjen!! Jeg hang faktisk opp et kart på veggen med skoletyggis nå nettopp, i dag fant jeg det kollapsa mitt oppi pynten på stuebordet... :P

Haust sa...

Så lurt! Kjøkkenbenken din liknar forresten på baderomsbenken vår! :)

Ha ei god natt...

Simon Food Favourites sa...

i can't read norwegian but they look beautiful!
http://simonfoodfavourites.blogspot.com/2009/08/original-designer-of-kreativ-blogger.html

Grip dagen sa...

Glemte du noe...?
Skriver du bare at du har et oppussingsprosjekt i vente...?
Tror du vi blir nyskjerrige nå?
-
-
-
-
-
Jepp.

Den ene handleposen du har hengt opp ligner et laken vi hadde hjemme da jeg var liten. Det var oransj og rosa. Passet jo perfekt til knallrød hjertetapet, grønt vegg-til-vegg teppe og brune gardiner...

Lykke til med besøket.
Klem Marit

OdaAnna sa...

Nei er jo ingen vits i å bytte ut det midlertidige når det funker så bra:) handlenettene er lekre!! det var forresten Guttemamma som snakket om kluter og oppvaskbørste som tips til julegaver;) Det skal jeg gjøre! Ha en fin helg videre, og så spennende med oppussingsprosjekt da!

Kvirrevitt sa...

Jeg har også litt problemer med å "hulle" ting, både på vegg og ellers! Så lenge sugekoppene sitter, er det et godt alternativ. Jeg fant noen dobbeltsidig teip-knagger som også sitter som bare det! Litt for godt, kanskje:) De handlenettene var veldig fine, ja! Og smarte ikke minst!

OdaAnna sa...

Hei:) jeg strikket de egentlig i Lerke garnet fordi det var det jeg hadde der og da. Jeg brukte Lerke til lampen, og da kjøpte jeg litt ekstra. Har ikke tenkt så langt som til vasking, men du har helt rett, at det skal vaskes på 30 grader er jo kjempedumt. Var bare opphengt i at det skulle være bomullsgarn, tenkte ikke lenger, bare komme i gang med nytt prosjekt fortest mulig;) Får håpe det tåler høyere temp. hvis ikke får jeg strikke nye:)

Huset på toppen sa...

Smart ide!! Like knaggene dine kjempegodt, og de lekre handlenettene!!
Ønsker deg en fin uke!Klem Linda

Jill sa...

Ja det er virkelig skummelt å bore hull i vegger, hva skal man gjøre med hullet hvis man ombestemmer seg...
Ønsker meg en gammel stige til å ha håndklær på til badet, slik at jeg slipper å lage hull i veggen til håndklestangen :-)
Spennende å se ditt nye oppussingsobjekt!
tirsdagsklem

Anonym sa...

Knaggene dine var kjempefine. Har sett på flere selv da vi trenger til et bad som skal pusses opp og jeg ikke har lyst til å bore i veggene, jeg har til nå ikke funnet noen jeg har likt 100 %. Kan du si hvor de er kjøpt?

Jane

Birgitte sa...

Fine farver, sikke glad man bliver
kh. Birgitte

Hanne sa...

Smarte knagger, og farger til å bli glad av.
Jeg havnet innom bloggen din ved en tilfeldighet, og her var det godt å være :-)
Pludrehanneklem

Fryd for øyet sa...

så hyggelig at smykket falt i smak! :)
Vi skal bestille masse maileg til uka:)så da blir både butikken og nettbutikken fylt opp igjen med kaniner og diverse :):)
Ha en fin helg!