mandag 21. september 2009

Jepp...:)

...mocca'en smaker faktisk bedre i denne enn i termokoppen fra Statoil!
Det er sikkert ikke alle som husker det, men for en stund siden postet jeg dette innlegget. Koppen 'som ikke er en pappkopp,' er nå kommet i hus, og den er både bedre å drikke av og bedre å se på:)
.
Ellers er jo høsten kommet for fullt, og vi har lyng utenfor ytterdøra og gresskar på kjøkkenet. Bloggeklisje, eller??;) Apropos klisje, jeg hørte på P4 i bilen her om dagen, som jeg alltid gjør, og Silje Stang og gutta hadde en innringer til 'Lyden av Norge'. Denne mannen holdt på å male i leiligheten/huset, og da spør en av programlederne: -Blir det hvitt da, eller har du ikke dame ennå?
He he, tror ikke det er så mange som ikke maler veggene hvite nå for tiden uansett, men det gjelder kanskje spesielt for damer?;)
.
Vi har også malt litt hvitt i det siste, men bare muren rundt ovnen (+ hele stuetaket, for jeg var så smart å vaske taket over muren, selv om jeg visste at det var en stooor tabbe. Jeg fikk bekreftet det jeg visste, for å si det sånn, skjolder over det hele. Men NÅ er det fint, da!!;)

Ellers har denne høsten blitt litt spesiell for vår lille famile. Min kjære fikk plutselig en forespørsel om å jobbe i Danmark fram til desember, og det valgte vi å si ja til. Så nå har jeg vært gressenke i 2 1/2 uke, og det er litt rart, men det går da greit også. Det kommer jo bare an på hva man er innstilt på! Dessuten må jeg si at Skype er helt fantastisk! Det er absolutt ikke det samme som å snakke på telefonen, men man kommer mye 'nærmere'. Dessuten er det helt supert for ungene å se pappa når de snakker med ham. Og omvendt:)

.

Og fordelen med å ha mannen i Danmark?? Jo, jeg får dra til København flere ganger før jul, jeg får besøkt et julepyntet Tivoli, saumfart loppiser og kikket innom spennende butikker på Strædet. Blant annet:)

Første gang vi drar ned, er nå til helga (eller weekenden som de sier i Danmark:), og jeg gleder meg masse. Om jeg gleder meg mest til å møte mannen igjen eller besøke Køben gjenstår å se;)

Klem B:)

12 kommentarer:

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Høres ut som du får en herlig bonus du da, med besøk og litt shopping et par ganger før jul ;) ;)

Flott kjoøe Jill har laget ! Hun er flink !

Ha en flott uke , og kos deg litt alene på hjemmebane ;)

Linda sa...

Hei Borghild!Så flott den var.
Mye bedre å drikke av et ordentlig krus.
Det er fint med ny teknologi,når familien er langt borte.
Her holder jeg på å venne meg til at eldstejenta skal dra til usa til neste år.
Phu,godt det er en stund til.
Kos dere i København alle 4.
Ha en fin uke!Klem Linda :))

SavanneTreet sa...

God Morgen!=) Jeg er også en sterk tilhenger av Skype- fungerer kjempefint når man er langt fra sin kjære. Ha en super helg i København!! Hilsen M

Haust sa...

Koppen er berre sååå fin!

God tur til Danmark. :)

Datt sa...

Knallkul kopp!! :D

Ah, ja, det finnes fordeler med å sende mannen til danmark ja skjønner jeg!! Kanskje han kan ta med min?? :P

Janne sa...

København er jo fantastisk da:)
Og skype er undervurdert! Her i huset var jeg midlertidig alenemor fra august i fjor til juni i år, så vet alt om det der! Men alt går, og man setter ekstra stor pris på å være sammen igjen etter en periode med pendlig:) Kos deg i Køben, gleder meg til å se noen av kuppene dine, regner med noe kommer på bloggen?!

Jill sa...

heldige du som skal til Køben :-)
Et tips om en nydelig antikkbutikk er i Nyhavn, med en gang du går over gaten (fra torget på andre siden) kommer du til en pub med uteservering (åff kårs) og der går det en gate inn til venstre, liksom før hele husrekken som utgjør Nyhavn. Litt Jean D'Arc litt House Dc-stil, ikke nødvendigvis merkene, men selve stilen. Litt lenger inn i samme gate var det en veldig flott interiørbutikk oxo.
Ellers likte jeg godt Companys-butikken i Strædet. Jeg syntes egentlig at Strædet var FULL av uinteressante kjipe butikker, men det er nå bare meg da...
Mye av det de hadde der kan du få hjemme oxo
Søstrene Grene ligger i strædet, men de hadde ikke sånne fine bloggklisje-vaskebørster sist helg ihvertfall ;-)
Så bra at du likte kjolen, men den så ganske stor ut :-)
Varer nok leeeeenge...fniiis :-)
Riktig god tur til helgen!!!!

Jeanette sa...

Å så kjekkt å reise til Køben :)) tenker det blir stor stas både å besøke Køben og å se mannen igjen :))) Kos deg masse iallefall:)))
GOD helg!

Nr. 21 sa...

Den termo-koppen var fiiin! Mye, mye bedre enn de harry statoil-koppene!!! Hvor har du fått tak i den, da?

OdaAnna sa...

Ikke så galt at det ikke er godt for noe, at mannen jobber utenlands nei;) og Danmark må jo være det beste da:) Håper du koser deg i helgen!

Pink Lady sa...

Så utrolig flott blogg du har! Her kan jeg kose meg lenge;)

Ha det fint i Kjøben, nydelig by!

Klem Pink Lady

Hege sa...

Herlig krus ,
- og heldige deg som skal ut å reise!
Har også sydd mange slike kjoler som du har i forrige innlegg
- veldig behagelig for ungene å ha på:-)
Ha en fin uke, klem Hege.