onsdag 30. september 2009

Købt i Køben:)

Kunne nesten ha startet en føljetong med denne tittelen;) Noe ble det jo med hjem i kofferten fra København, det skulle jo bare mangle;)
.
Som pliktoppfyllende interiørbloggerske var jeg selvfølgelig innom både Liebe og Grønlykke på Strædet, og før besøkene var forventningene skyhøye. Derfor var det nesten litt rart å komme ut med bare et par småting i posen. Susan Liebes keramikk synes jeg er knallfin, putene de selger der likeså, men det som fristet mest lå i 2. etasje, men da jeg var på vei opp trappen, fortalte en smilende dame høflig at der var det bare et studio. Det var selvfølgelig der alle de superfine stoffene lå, og jeg ser for meg at det var på dem jeg kunne ha svidd av mest penger... men de var selvfølgelig ikke til salgs...:(
.
Grønlykke hadde jeg trodd var større, og selv om de hadde mye fint, var det eneste jeg kjøpte, et par biter med Liberty-stoff. Jeg hadde egentlig håpt å finne et sengeteppe til minstemor der (til den dagen hun får stor seng, greit å være tidlig ute;), men jeg fikk ikke samlet tankene nok til å finne et. Nå som jeg vet at det er trangt og overfyllt der, finner jeg kanskje et neste gang;)
.
Men jeg fant også et par nye butikker som jeg ikke hadde hørt om før. Notre Dame var en av dem, og det var der jeg kjøpte bollen og kjøkkenhåndklærne på bildene. Butikken seilte opp som en av favorittene, og den blir sikkert besøkt på hver eneste Københavnstur. Åh, så dumt at den ligger knappe 100 meter fra leiligheten til min kjære;)
.
Jeg tenkte jeg skulle lage et innlegg senere med alle favorittbutikkene mine. Bare sånn i tilfelle noen orker å høre om dem;) Ellers så er det fare for at det kommer flere 'Købt i Køben'-innlegg også. Jeg kom da ikke hjem med bare en bolle og tre kjøkkenhåndklær... Hallo???;)
Klem B:)

19 kommentarer:

OdaAnna sa...

hehe, så morsomt;) Klart det må komme oppfølgere!!!;) Bollen synes jeg var kjempelekker!!!

Minmill sa...

Ikke vær redd for at det skal bli kjedelig med sånne innlegg. Jeg elsker jo å lese og se på hva andre har kjøpt, og spesielt i Køben. Høres ut som du har hatt det fortreffelig. Jeg var også innom Notre Dame i sommer, og det var jammen med farger og lekre saker så langt øye kunne se. Fikk du med deg at Grønlykke har to butikker ved siden av hverandre?

Nydelige ting du har kjøpt deg Borghild. Jeg gleder meg til å se resten....

Klem Minmill

Hespe sa...

Jeg skal til Køben senere i høst, så JA lag gjerne en oversikt - kanskje finner jeg et tilskudd til butikker jeg alt kjenner til. Notre Dame er en herlig butikk, hvor man ALLTID finner et eller annet å ta med seg hjem....

Ha en flott uke videre!

Klem fra Hildegunn

et kjært hjem sa...

Så fine ting du har kjøpt, lekre farger! Jeg er veldig klar for flere køben innlegg og favorittbutikkene der nede :) Jeg burde jo ha vært der som blogger...men det har jeg altså ikke. Men det er min drøm at ferien skal ta oss med helt ned dit, og ikke stoppe i legoland :) Veldig greit å vite hvilke butikker som er verdt et besøk :) Ha en fin torsdag!

Bea sa...

Gleder meg til å lese om favorittbutikkene dine. Blir jo kjempe kjekt å lese for alle som skal til Køben. :o)

Bollen var forresten nydelig, den hadde en herlig blåfarge.

Ønsker deg og dine en riktig fin torsdag.

Klem

Den gode feen sa...

Åh, så dødsmisunneleg eg vart nå. Notre Dame er min desidert kjekkaste favorittbutikk i København, og er alltid den eg er innom oftast når eg er der nede. Kjenner at eg rett og slett MÅ ned til København snart. Aaaaaalt for lenge sidan sist... Knallfin bolle og dødsfine kjøkkenhåndklær.

Klem frå Linda

marie sa...

Notre Dame er nesten verdt hele turen til København. Der finner jeg alltid noe.

Nydelige farger på kjøkkenhåndklene. Nesten så man får lyst til å være huslig. Bare nesten. Knis.

FlorasFrue sa...

Supert med tips! Jeg skal til Køben i slutten av mnd og trenger å høre om bra butikker :) Gleder meg til å se mer av det du kjøpte!
Kjersti

Anita sa...

Vil gjerne se om dine favoritt butikker i Køben, ble selv skuffet over GrønLykke, sååå liten og såå stappet ;0) Ha en flott ukeslutt!

Hyttehuset sa...

Ja, lag så gjerne ei favorittliste over butikkar i Køben. Men fort deg, he he. For eg drar dit på mandag!

Lekre handklede og bolle.

Katarina sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Katarina sa...

Hærlige kjøkkenhåndkleder:-) Notre Dame er en herlig butikk også,men jeg har nesten sluttet å gå derhen fordi de desidert er de dyreste også.Mange andre har de samme tingene, til en helt annen pris,men sånn er det også med Grønlykke. Har blitt overrasket flere ganger nå.Var innom der for ca 3 uker siden for å kjøpe noe stilig papir som kostet 45 kr.pr ark,da jeg senere gikk 100 m bort til en annen papir butikk,som hadde det samme papiret og så at de tok 20 kr for det, ble jeg overrasket!! Jaja,men i allefall,begge butikker er herlig og man blir super inspirert av dem begge. Klem

igi sa...

Kjempe fint om du lager innlegg om faoritt butikkene dine! Jeg reiser nemlig til København i november, har aldri vært der før så jeg trenger noen tips! Klem Igi

igi sa...

Kjempe fint om du lager innlegg om faoritt butikkene dine! Jeg reiser nemlig til København i november, har aldri vært der før så jeg trenger noen tips! Klem Igi

Janne sa...

Jeg vil gjerne lese din shopping-guide i Køben:) Herlige farger du hadde med deg hjem!
Klem, Janne

Haust sa...

Nyyydelege kjøkkenhanddukar! Snopefargar! :)

God helg!

huset med det rare.. sa...

Ååå, bare kom med det du!!! Kul bolle og kult mønster i håndklene!

Ha en fin ukesslutt!

Kamille sa...

Så heldig du er!
Kjempe fin bolle og kjøkkenhåndkler!!
Eg stemmer også for ein oversikt over favorittar i Køben for eg skal snart ta meg ein tur... :)

Klemmer fra Kamille

Jill sa...

Jeg stod med en liknende bolle i hendene da jeg var i køben , men Pastillmannen sa at den ville bli ødelagt på veien hjem, og dumme Pastillen satte den lydig tilbake på plass.
Angrer!!!!
Gledermeg til å se mer av det du har kjøpt!
Ha en riktig fin helg!