søndag 27. september 2009

Pauseinnlegg fra Køben

I skrivende stund venter jeg på at mannen skal komme hjem fra jobb. Siden han har vært borte i hele dag, og det bare er én nøkkel til leiligheten, sitter jeg oppe for å låse ham inn til gården og leiligheten når han kommer. Ikke at det er noe nytt, jeg sitter i grunnen altfor ofte seint oppe...
Vi er altså fortsatt i København, og det på tredje dagen. I morgen flyr jeg og ungene hjem igjen, mens mannen blir igjen i Danmark:( Blir nok litt tøft, det, for både store og små...
Men vi har hatt noen fine dager her. Jeg skulle som vanlig hatt maaange flere timer til rådighet til bare å gå rundt og kikke i gatene og butikkene, men de to minste i følget er ikke alltid like enige i det;) Jeg har iallfall fått vært innom interiørbutikkene jeg hadde tenkt. Hadde håpet på å utvide garderoben litt også, men det får heller bli neste gang.
.

Da jeg og ungene var på tur tidligere i dag (vi var i en park og lekte + at vi var innom et loppemarked som 'tilfeldigvis' var i nærheten av parken;), så oppdaget jeg også at Illums Bolighus holder åpent på søndager. Jeg kjøpte noen kopper som jeg har siklet på lenge, og så stod jeg lenge ved Fiducia-vasen/lysestaken over her... Synes den er nydelig fin, men hadde kanskje sett at den kostet det halve av det den egentlig koster;)
Tror den får stå til neste gang vi kommer ned, så får vi se da...;)
.
Købenklem B:)

10 kommentarer:

Linda sa...

Hei Borghild!Høres ut som en trivelig helg i Køben.
Fant du noe på loppis da?
God tur hjem!Ha det bra!
Klem Linda :))

Minmill sa...

Åååå, heldige du! Jeg er så misunnelig på deg som er i København, min favorittby nr. 1. Det er så flott der nede, og jeg kan i mitt indre øye levende se for meg byen. :))

Gleder meg vilt til å se hva du har handlet. De vasene du viser bilde av er helskjønne. Jeg har lenge siklet på dem selv. :))

Kos deg masse. Klem Minmill

Evami sa...

SÅ godt å være sammen,og så kjedelig å være fra hverandre! Men så heldig du er som får med deg et julepyntet Tivoli.. Og skype høres jo genilat ut. Vi skulle hatt det til å prate med de vi har i Usa vi! Håper dere har bedre vær enn vi har,for detta er pyton....

Villmarkstausa sa...

Får vel ta en tur jeg også snart;-)
He ei fin uke!

Christina sa...

Drømmen er Køben!! :)
Håper det ikke er altfor lang tid før din kjære er hjemme igjen!

Ha en fin uke!
Klem fra
Christina

Jill sa...

Håper du koser deg stort og at du kan dra tilbake om ikke så altfor lenge!!!
Køben er romantisk for to :-)

Janne sa...

Ååå, jeg må si det stikker litt i hjertet mitt når jeg kjenner på den følelsen dere må ha når dere skilles...men om det er noen trøst, så går tiden fort når man ser tilbake på den. Og man blir så mye sterkere! Har selv vært i den situasjonen i ett år, så kjenner meg igjen. Men håper det ikke er lenge til dere sees igjen da, og Køben er jo en fin by å besøke i ny og ne..
Klem, Janne
PS: Vasen var utrolig fin, skjønner godt du siklet;)

Anka sa...

Køben og loppis?! Heldig du. Håper du har hatt noen fine dager. Øsnker deg en god uke.

The Créme House sa...

Kos dere videre i København! Skulle gjerne vært der i høstferien, men må jobbe litt... Klem fra Gro!

Grip dagen sa...

Her var det skjedd litt av hvert siden sist jeg var innom!
København, ja... O-la-la.
Jeg har lengtet etter Køben lenge nå. Tenkte meg en liten shoppingtur. Men den får visst vente til mars, da er vi 10 jenter som drar dit. Det blir topp!

De droppet julemarkedet på Vigeland Gård når "ildsjelen" ble syk, hørte jeg på sørlandet.
Men nå er ildsjelen helt borte, så jeg håper det er andre som tar tak og arrangerer det. Farmor har nok listen med utstillere liggende et sted. Hun pleide ha orden i papirene sine!
Det var vondt når hun døde. Slikt kommer alltid brått på.
Ifjor jobbet hun jo på messa på Gården, pluss at hun strikket ting til Skolehuset mitt.

Ha det godt så lenge, Borghild!
Høstklem Marit