torsdag 29. oktober 2009

Kveld i stua!

Kveldene er blitt så mørke, og jeg gidder liksom ingenting når skumringa kommer. Vaske gulv når det er mørkt?? Nææhhh, venter til i morgen... Og sånn går no dagan...



Men i kveld fikk jeg vasket likevel, da. Like før mørket satte inn, og med fire ville barn i huset som ble henvist til tredje etasje, hvorfra jeg kunne høre Kaptein Sabeltann på full guffe sekunder etterpå:)



Så nå kan jeg nyte lavendelduften, iallfall til i morgen til galskapen igjen råder;)



Men selv om kveldene er mørke (føler jo nesten man lar ungene være ute på svarte natta klokka 1800), så er det utrolig mye kos i lyset fra peisen. Og nå har vi også nok av ved takket være min snille svigerfar:)


Nå har det også gått litt tid siden siste innlegg. Vi har igjen vært i Køben hvor vi (jeg?) igjen har shoppet litt (har begynt på kalendergaver og julegaver:), og vi har feiret bursdagen til min kjære:) Så nå er det to uker til neste gang, sukk:(
Håper alle sammen har en fin helg, her i huset begynner den ikke før i morgen kveld:) Klem B:)

21 kommentarer:

Pillepalle sa...

Så koselig! Hilsen fra Pillepalle

MiaNostalgia sa...

Koselige og stemningsfulle bilder og innlegg.
Ønsker deg en fin helg.

Nr. 21 sa...

Nydelig peis dere har! Det er jo veldig koselig å tenne i peisen og tenne levende lys da når kveldene blir mørke! Høsten har sin egen sjarm, synes jeg! Ha en fin helg!

Christine C sa...

For et koselig innlegg! Deilig med fyr på peisen og rene gulv rett før helgen setter inn :) Ha en fin dag!

Jannemor sa...

Stemningsfullt med peisen og lys.. Ha en fin høstdag!

Fire Hjerter sa...

SÅ stemningsfulle bilder. Likte godt peisen og lykten din. Skulle gjerne vært en førjuls tur til Køben selv. Kanskje jeg burde få til det.

Datt sa...

Den peisen så herlig ut!! Så slipper du å vaske under den også! :D

Jeanette sa...

Herlig stemmning i heimen din:o)
Ha en riktig fin helg!
Klem j.

Jill sa...

Koselige bilder!
ikke lett å gjøre noe annet enn kose i sofaen med te og blader når mørket kommer krypende...
Men pliktene kaller jo :-0
Tror jeg har make peis til deg :-)
Ha en riktig fin helg!!!

Anka sa...

Nye kvelden med fyr i peisen og sofakos:) Ønsker deg en god helg.

Janne sa...

Koselige bilder:) Har det på samme måte med husarbeidet...men det positive med høstmørket er at ikke hybelkaninene vises så godt;)
Håper du og småttisene dine får en koselig helg, selv uten mannen hjemme...
Klem, Janne

camillaslykke sa...

KOSELIG, Borhgild!!! Åhr, skulle ønske jeg hadde en slik utrolig fin peis. Men dengang ei... Kjenner meg igjen, dagene bare flyr, snart er det jul... JOhoo!
snakkes, klem

Kamille sa...

Nydeleg peis! Hausten er ei flott årstid. Me kan pakka oss inn i pledd, tenna levande lys og tilbringa masse tid i lag med dei me er mest glad i:)

Nå skal eg på laurdagshandel og cafè med ei venninne. Kanskje eg kan få unnagjort endå ein julegåve?

Ha ei herleg helg!
Helsing kamille

Sylvia sa...

Heisan og velkommen hjem igjen fra Køben.
Du, så lekkert dere har det da! Jeg likte peisen din, jeg.Vi bare leier, og må ha det som er her, men selv om ovnen vår er grønn og litt retro, varmer den kjempegodt, så jeg får holde ut med den. men drømmer om en sånn som snurrer rundt!!!
Nå er det helg for meg også, og det betyr husvask, samme søren om jeg har fri eller ei. Litt kjedelig, men deilig når alt er rent og ryddig, og varer sånn omterent en dag, sukk!
Her blir det feiret 15 år i helga, med god mat og blide fjes.
God helg!

Karen sa...

Super inspirerende billeder.
Ser du noget godt i København?

Karen

IfraLahell sa...

Så fine bilder fra heimen deres ;) Kjenner meg godt igjen med den husvasken altså. Er liksom ikke det som lokker mest når mørket sniker seg innpå. Er ihvertfall veldig deilig når man kan sette seg ned å slappe av etter endt vask!

Nydelig København innlegg under her. Herlig inspirasjon på morgenkvisten.
Klem

Heidi sa...

Kjenner meg igjen der ja... :) Koselig bilder fra stuen din som får meg til å lengte etter den lavendelduften, kanskje det blir i kveld her? Ha en fin dag! Hilsen fra Heidi

Janne sa...

Ja, du er egentlig trønderjente du også ja...?! Dromedar er mer enn bare god kaffe;)
Det er jeg som har overtalt min venninne til å opprette egen blogg, og da har jeg faktisk brukt din lille bloggshop som tips;)
Klem, Janne

My little footprints sa...

Hei Borghild!
Hvordan står det til? :)
Jeg er helt lik der når det gjelder å vaske gulv, da må det være lyst ute, ellers så får jeg ikke riktig dreisen på å få med meg alt av støv o.l på gulvet :) Dårlig nattsyn? hihi..
Så koselige bilder du viser, synes det var så koselig med det oliventreet i kurven på gulvet. Har ikke riktig funnet noe fint å ha oliventrea mine i. De står i helt hvite potter, noe jeg egentlig ikke ville at de skulle. Men nå er det vel snart på tide å bære de ned i kjelleren så de får overvintre der. Her blir det visst alt for varmt for dem..
Ønsker deg noen fine November-dager!
Klem Beth

marie sa...

Å vaske gulv er i det store og det hele oppskrytt.

Nyt kveldene du, når ungene endelig er i seng.

lovecountrychabbychicstyle sa...

nydelige stemningsbilder:)) elsker høst, litt vinter og mest jul;O)

ha en fin kveld


klem fra Lillan