søndag 8. november 2009

Bak symaskina!

Der har jeg befunnet meg litt mer på kveldstid i det siste. Som jeg ser på mange andre blogger, så er det ikke bare jeg som har latt meg inspirere til å sy julestrømper i Boligliv-stil;) Det har blitt både en stor og noen små, og noen blir også å finne i bloggbutikken etter hvert.



Dette er litt av 'avskjæret', og jeg har brukt nye stoffer og loppestoffer om hverandre.


Og det er jo egentlig dette som er 'godteskåla' mi;) Kjøpte noen meter med bånd fra Aspegren sist jeg var i Danmark, 'bollefransene' er stort sett fra Stof og Stil, og så er det en del bånd som har ligget på vent i flere år. Og i andre esker ligger flere bånd...:)


Dessuten var jeg på loppis i dag! Jeg fant to sengesett + en juleduk (+to store putevar og nok en juleduk på bruktbutikken), og er spesielt fornøyd med julestoffene og 'libertystoffene'. Alle stoffene gikk rett i vaskemaskina, og det rosa ble brukt allerede i kveld:)


(Det rosa stoffet hadde en liten flekk som jeg ikke fikk vekk, og jeg ser nå at jeg har klart å ta bilde av akkurat den...)


En lysestake i dansk design ble også med hjem, for 10 kroner:) Den er malt, ser jeg, så det er mulig den blir malt enda en gang, men kanskje ikke før etter jul?

Jeg håper å få sydd litt til i morgen, eller strikket, eller heklet...
Jeg har opptil flere prosjekter på gang, typisk nok mangler det bare litt før de er ferdige, men så er det alltid gøyere å begynne på noe nytt enn å fullføre det gamle;) Vi får se hva det blir tid til.

Ellers må jeg bare takke deg som la igjen et anonymt tips til meg om at det (med forbehold) skal starte opp en stoffbutikk i Sørlandsparken. Jeg var innom og leste stillingsannonsen, og det lukter da Stoff og Stil lang vei? Skandinavias ledende detaljistkjede innen stoffer og sytilbehør... Det hadde bare vært sååå bra, og jeg gleder meg allerede;)

Men nå er jeg langt på overtid her. Skal straks finne senga, men ønsker alle en fortsatt fin helg! Nattaklem B:)

15 kommentarer:

SavanneTreet sa...

God morgen =) Kjenner meg igjen med mange parallelle prosjekter på en gang, veldig morro og litt irriterende fordi ting ikke blir ferdige, haha =) Så fine stoffer du har funnet!! Og koselig lysestake! Ha en god søndag hilsen M

SavanneTreet sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Janne sa...

Åhh, for en godteskål!!! Herlig-herlig;) Jeg har også siste BoligLiv liggende framme, og blir forhåpentligvis nok tid til å sy et par julestrømper etterhvert:) De var jo så fine! Jukset litt og kjøpte en til Kasper, fra Bella Vintage. I tilfelle jeg ikke klarer det selv;) Kjenner meg igjen i halvferdige prosjekter..jeg skal strikke i dag, og avstå fra fristelsen til å begynne på julestrømpene...
Ha en FIN søndag!
Klem, Janne

Velkommen til min kreative verden sa...

For noen flotte sammensetninger av stoffene. Gleder meg til å se dette ferdig: )

Min stil sa...

Så lekkre stoffer. Hærlige farger.
Ønsker deg en fin søndag.
Klæm fra Susanne

Villmarkstausa sa...

Hei

Så fine stoffer og bånd. Ingen sak å sy når man har så mye å velge mellom. Jeg syr også lapper om dagen.
God søndag!

Anita sa...

Sååå masse fine retro ting du har, har endel sånt sengetøy på hytta vi, er ikke sp betatt av det jeg, men når det skal bytttes skal jeg jammen tenke på deg :0))) Kos dere!

Ilse sa...

OOh I love the fabric with the hearts!!

cecilie-design sa...

Oi, jeg fant akkurat bloggen din - l like! Leste med stor interesse tipset om stoff og stil i Sørlandsparken - får vi det OG Ikea, skal jeg aldri vurdere å flytte herfra igjen;-)

cecilie-design sa...

Oi, jeg fant akkurat bloggen din - l like! Leste med stor interesse tipset om stoff og stil i Sørlandsparken - får vi det OG Ikea, skal jeg aldri vurdere å flytte herfra igjen;-)

Linda sa...

Hei Borghild!
Så gøyale ting du syr, det ser flott ut.
"Sukkertøyet"var jo helmaks,for en kreativ sydame.
Det hadde vært bra om vi fikk Stoff
og Stil her til byen.
Ja,julefargene kan være litt amrikansk 50-talls i år.Jeg kjøpte slike stoff hos Helene Juul i Danmark.Ha en fin kreativ søndag.
Linda :))

camillaslykke sa...

Hei, Borghild.
Skjønner godt at det er godteskåla di... For der kunne en virkelig fråtse.. he he.
Gleder meg til å se det ferdige produkt.. Blir spennende:)
Loppis, hvor var det loppis? føler det er helt slutt på det nå, og jeg har vært på altfor få denne høsten..
Ha en fin søndag, Klem C

My little footprints sa...

Hei lille Pia ;)

Så spennende å se hva du holder på med! Skal bli gøy å se resultatet! Ble jo rent glad av å se alle disse fargesprakende bildene som du har tatt!
Jeg var inne og tittet i butikken din! Så mye fint du lager, fine linjer, fasonger og farger. Ikke bare det, men praktisk også! Jeg har ingen barn enda, men jeg skal ha deg i bakhånd når det gjelder disse bleieposene dine, de synes jeg så veldig kjekke ut!
Håper at alt står bra til med deg, og at du tar den en liten pause bak symaskina innimellom til litt annet kos også ;) Men når man først har begynt på et proskjekt så er det så vanskelig å stoppe, klarer nesten ikke å ta meg pause en gang jeg.. hihi.. helt håpløs! Da har jeg liksom bare lyst til å holde på til jeg blir ferdig! Hovedsaken er jo at det er superduper gøy!!
Ønsker deg en fin søndag med mye kos ;)
Klemmer fra Beth

Haust sa...

O-la-la, for ei godteskål! Kjekt å ha mykje "godis" å velgje i når ein skal utfalde seg ved symaskina! Banda frå Aspegren har eg òg lagt min elsk på, dei er SÅ fine!

Ha ein god søndag...

ella sa...

Herlighet, det var som å komme inn i himmelen å få dukke ned i din godteskål :-)