tirsdag 17. november 2009

Happy...

...fordi min kjære var hjemme i helga, og fordi det bare er noen få dager til vi besøker han i København igjen:)
(Og fordi det bare er en knapp måned til han er hjemme igjen for godt:)


Denne magiske 'hjerte-bønnen' ble kjøpt på danske Tiger i sommer. Jeg visste jo ikke at det var en hjerte-bønne, men det var kanskje det som var magisk?


Den vokste seg iallfall ganske stor og høy, så jeg satte den etterhvert ut på verandaen. Der stod den i påvente av at noe magisk skulle skje;)
Der ble den til slutt så lang og hengslete, at den på magisk vis forsvant i søpla.


Men det var jo gøy så lenge det varte!:)


Noe annet som gjør meg happy, er alle de hyggelige kommentarene fra julestrømpeinnlegget. Kjempegøy at det er så mange som liker det jeg lager, og i tillegg tar seg tid til å si det:)

(Og Hilde som lurte på noen julestrømper i rødfarger: -Kan du ikke sende meg en e-post på borghildm@hotmail.com så kan jeg svare deg der:)

Som sagt, så drar jeg og ungene snart ned til mannen i Køben igjen. Jeg finner stadig nye steder/butikker jeg har lyst til å besøke, men hvis det er noen der ute med gode tips til meg, så kom gjerne med dem. Jeg rekker jo aldri over alt, og selv så har jeg plukket meg ut Fiolstræde og Købmagerstræde som må inspiseres nærmere denne gangen. Var en tur opp Fiolstræde sist gang, og så et par garnbutikker, en stoffbutikk og en interiørbutikk jeg kunne tenkt meg innom. Og så er jo endelig Tivoli åpent når vi kommer ned!! Juhu!!

Ha en finfin uke! Klem B:)

19 kommentarer:

Linda sa...

Hei Borghild!Spennende bønn,stilig boks,den kan du jo plante noe spennende i til våren.
Kos deg i køben.Ps.Helene Juuls
Quiltebutikk ligger nok kanskje i en av forstedene til køben,men hvor er jeg ikke sikker.Hun har en fin butikk.Jobber du i eldreomsorgen?Husker ikke?Men om du vil så finnes det et stort hus en plass i køben,et erindringsenter
med gamle ting.Hvor sykehjem og barnehager kan låne ting,som et "Bibliotek" nærmest.Om du vil ha andre innputt.....Linda :))

Jannemor sa...

Stilig den bønne-planten da! Ha en fin-fin dag!

Minmill sa...

Det var jo en Magisk historie. Hi hi. Jeg har et spørsmål til deg, men jeg sender deg en mail istedet. Okay? Ha en flott dag.

Janne sa...

Ja, det var jammen magisk...tøft;)
Kos dere så mye i København! Jeg hadde min mann i pendleravstand Trondheim-Bodø...ikke helt samme sjarmen å gå i glasshuset, kan du si;) Så nyt iallefall at han er i Køben, og nå er det ikke lenge igjen!
Klem, Janne
PS: Tror ikke F-vasen finnes i Trondheim jeg...men takk for lånet av bidet ditt:)

Christina sa...

Hallo snuppa!!
Lekre julestrømper!!! De hadde passet perfekt på rommet til min lille datter... :)

Kos deg masse i Køben. Juleshopping? Jeg blir ferdig med gavene til helgen og det skal bli utrolig deilig. Jippi!!!

Ha en fin uke.
Klem fra
Christina

Datt sa...

Skulle gjerne hatt en mann å besøk i Køben jeg også ja! Men alt i alt trot jeg at jeg foretrekker å ha han hjemme... :P Du får heller bare nyte byen litt for meg også! ;)

silje-sin sa...

Så herlig med alle turene til køben! Tar dere fly dit? Har lyst til å reise dit snart jeg også, julemarkedet er visst en drøm?:) Godt at mannen snart kommer hjem også! Og superherlige julestrømper du har sydd, vet ikke om jeg kommenterte på det! Ha en flott dag! Klem fra silje.

Jill sa...

ER julemarkedet i Tivoli åpnet?
Jeg har bare hørt om (desverre) at det skal være vidunderlig magsik, med alle lysene, luktene, bodene og julestemningen!
Det er adventsdrømmen min, å få gå på julemarked i Tivoli :-)
Kanskje nån gong...
KOS deg masse i Metropolen, drikk kaffe på bortgjemte kaffeer, bli kald på nesen og julevarm i hjertet, og kom hjem og del det med oss!!!!
KLEM

Pillepalle sa...

Det er så spennende med denne bønnen! Jeg så en sånn i Disneyworld/Paris for ett pår år siden :)) Den var selvfølgelig litt større, hihi!
Koselig at din kjære var hjemme og at dere treffes i Kjøben snart igjen. Det er ikke så lett med et "long-distance-parforhold". Min mann er også ofte borte pga jobb, Skottland, Italia, GB osv. og vi savner han ganske mye. Ha en glad dag videre! Hilsen fra Pillepalle

Vibeke sa...

Så mye fint du har på bloggen din! Her likte jeg meg :)

Christina sa...

Utfordring til deg fra meg!
Christina:)

HønePøne sa...

stilig bønneplante =)
Likte julestrømpene dine veldig godt. Herlige farger og mønstre. Morsomt med litt utradisjonell julepynt.
God tur til Køben!
Madeleine

Hespe sa...

Nei nå er det lenge siden jeg har vært innom deg altså, og her er det jo mange herlige innlegg.. ;o)

Gleder meg utrolig til å dra til København. Selv om det bare er en svipptur, så regner jeg med å få myyye ut av morgendagen. Liste over butikker er satt opp, og det er bare å sette på turboen, så når jeg nok rundt!!!

Kjempegod tur til Køben til dere også...

Stor klem fra Hildegunn

Mina sa...

Hei!

Så koselig og magisk bønnehistorie:) Friske og fine bilder også!

Vi er visst i Boligliv sammen vi..;) Så gøy! De julesokkene dine er helt utrolig søte!! Tusen takk for inspirasjonen! Jeg har en haug med små stoffrester liggende, så nå vet jeg hva de skal brukes til:)

Tror ikke jeg har lagt deg til bloggrollen min jeg, men det skal jeg gjøre med en gang!!

Klem fra Mina:)

Tessa sa...

så fin blog du har ♥

Jill sa...

Så spennede at du kommer i Boligliv, så det på en annen blogg :-)
Gratulerer såååå mye!

cherryblossomgirl sa...

Så utrolig herlig blogg du har!
Og såååå fine julestrømper du har laget i råkule farger! I love! Herlig inspirerende!
Legger deg til blogglisten min, for her mååå jeg bare følge med videre :)

Fiiin dag til deg! :)

ELIN sa...

Så morsom plante :) Ønsker deg en riktig god helg! Klemmer fra Elin

Sylvia sa...

God tur til neste København tur, din heldiggris!! det spøker litt for vår tur pga økonomien for tiden, men København ligger jo der, så det får bli senere.......!
Så artig plante, da! Synd den havnet i søpla.
God søndag til deg.