søndag 8. november 2009

Julestrømper!

De minste julestrømpene er ferdig! Det ble ni stykker, og jeg tror ikke det blir flere heller...


Jo mindre de er, jo mer kronglete er de å lage, så jeg tror tålmodigheten sier at ni er nok;)













Disse kommer til å bli lagt ut for salg i Bloggbutikken senere i kveld, de er ca 16 cm lange og 6 cm brede i toppen.

Og dersom ingen vil ha dem, passet de da greit her i 'treet' på minstemors rom. Hun får et julerom i hvitt og pastell/farger i år, med hvitt juletre, tenkte jeg. Storebror har et vanlig grønt tre (her snakker vi plast på begge barnerommene, altså;), og han har pynt i turkis, blå og sølv. Så får vi ta den tradisjonelle jula i resten av huset;)

Ha en fin søndagskveld! Klem B:)

43 kommentarer:

My little footprints sa...

Hei igjen!
Så fine de ble! Fargerike og "glade" julestrømper :)
Og vet du hva? Jeg synes de var skikkelig kose der de hang på dette treet! Lillemor kunne vel kanskje tenke at de hang der alle sammen fullstappet med godteri og en gave eller to? hihi..
Fortsatt god søndag til dere!
Klem fra Beth

Pillepalle sa...

Deilige strømper! Helt imponerende :)) Hilsen fra Pillepalle

Pillepalle sa...

Deilige strømper! Helt imponerende :)) Hilsen fra Pillepalle

MiaNostalgia sa...

Kjempeherlige julestrømper med farger til å bli glad av :-)
Ha en fin søndagskveld!

Ingrid sa...

Så fine og kreative! Tror ikke det er noen fare for at ingen vil ha de der!!!

SavanneTreet sa...

SÅ fiiiiiine!!! =) =)
M

Barbros lille atelier sa...

Herlighet, så fine de ble!! Så lekre farger! Imponerende!! Det blir nok rift om de:-)

Hulda sa...

Så flotte de ble! Virkelig nydelige bilder også. :) Helt skjønt på den greina. :)

Blandet loft sa...

Ni stk? Oi skal du du har vært flink! Jeg stresser bare med min ene jeg..
De var forresten helt herlige, i farger og mønster og kombinasjon.

Hilsen BlandetLOft

Ida sa...

Lekkre strømper. Fekk lyst å lage slike eg også, berrelitt større ;)

Heidi sa...

Helt nydelige!♥

Linda sa...

Ååååå skjønne,jeg falt pladask.

Fru Melgaard sa...

Gud hvor er de skønne:o)

Livet i Parkvegen sa...

Dei strømpene var bare utrolig lekre, elsker dei fargene. Og den eska di med bånd, der kunne eg sittet stille i mange timer og berre snudd og vendt og sett på...har heilt dilla på bånd og anna smått! Gleder meg til å sjå fleire ting du lager, første gang eg er innom i dag og det gav meirsmak:)
Ha ein fin kveld!

camillaslykke sa...

Hei, Borghild.
Åhr, du er altså så flink altså.. jeg blir helt imponert:) De var skikkelig skjønne, og jeg tenker nok at Kajsa (Det er det hun heter??) blir fornøyd med de på rommet:)
Snakkes, klem C

Haust sa...

Herlighet, så FINE!!! :D Og så tøft med den kvite greina på veggen!

Beate sa...

Så masse deilige farger! Herlig blogg! Jeg kommer tilbake.... du er herved lagt på bloggrullen min!

Hyttehuset sa...

Dei var knakande flotte altså. Du kreerer det eine etter det andre til mi store beundring.

Datt sa...

Søøøte! :D

Christine C sa...

Så herlige, fargerike strømper! Jeg er helt imponert :)

Janne sa...

Åååå, de var nydelige!!! Og du? Så smart med den hvitmalte greina i flagg-holder!!! Har plukket noen greiner som er klar til spraying, men har ikke funnet ut hvordan jeg skal henge de opp ennå...men nå vet jeg kanskje det;)
Klem, Janne

Jill sa...

Helledussen B!!!
De var nyyydelige!!!
Litt av et arbeid du har lagt i strømpene!!
Håper du har hatt en finfin søndag!

Kamille sa...

Utruleg flotte strømper du har laga!! :)

Moa sa...

Underbara julstrumpor.. ser helt underbara ut.. Ha det gott/MOa

Velkommen til min kreative verden sa...

Jeg mister pusten. Dette ble utrolig fint. Så flott bilder. En sann nytelse å se: )

Anka sa...

Niiiiice! Dette blir man jo rett å slett glad av! Go girl:)

Guttemamma sa...

SÅ skjønne,Borghild!! Disse blir du nok kvitt:-)

Pene Lene sa...

Knallfine!!
Du har virkelig jobbet!

Minmill sa...

Dette var nusselige og skjønne julestrømper. Tipper de vil få ben å gå på i bloggbutikken din. Likte så godt ideen med å henge dem på en hvit kvist. Smart å bruke flaggholder til å holde kvisten på plass. :))
Satt nesten kaffen i halsen her jeg sitter da jeg leste tekstilbutikk nyheten lenger nede. Tenk om det er Stoff & Stil? Lykke og jubel hvis det er det!

Ha en fin dag Borghild. Mandagsklem fra Minmill

Lycheli sa...

Wow!! Så flink du er! De ble jo bare kjempefine:)

Klem Lycheli

mali-mo sa...

For noen knallfine julestrømper! De var kjempefine på greinen der, men eg jetter på at alle blir solgt i en fei ;)

Kanskje eg må komme igang med den ene eg har tenkt å lage, plutselig er det jul ;) (husker eg fra ifjor...) God mandag!

igi sa...

Kjempe fine strømper! Imponert over deg, sy 9 strømper er ingen enkel jobb! ha en fin mandags kveld!

erry sa...

Ååååh så söta! Härliga färger o mönster!

Ylva sa...

Helt bedårande strumpor!!
/Ylva

Bente sa...

Ai-ai-aiii hvor de var FINE!!! For en godteskål av noen julestrømper! Vil ha alle! :) :) :)

OdaAnna sa...

Flotte fargerike strømper som man blir glad av å se på! Du er superflink:)

Linda sa...

Hei Borghild!Herlige julestrømper.
Hvor kjøper du lilla og turkise kroklisser?Var så fine på julestrømpene dine.
Nei,jeg er ikke med i husflidlaget.
det er alltid mye flott på messa.
Kos deg med reker i kveld.
Klem Linda :))

Minmill sa...

Takk for super hyggelig kommentar om mine julestømper. Lurer på om jeg skal selge noen etterhvert. Det er jo så gøy å sy dem og for hver som jeg syr, så går det kortere tid og lage dem.

Moro og lese at du tenkte på meg da du var i Marimekko Consept Stope. Må innrømme at jeg tenker på deg også innimellom. Når en har blogget litt sammmen underveis så er det enkelte som blir en del av underbevisstheten.

Den Blå Hal hørtes bra ut. Der fikk ikke jeg sjansen til å være under mitt København besøk. Synd det med flygingen, at du ikke følte du kunne ta med deg store ting. En gang du har god tid og anledning synes jeg du skulle bestille en pallelast til Norge. Jeg aner ikke hva jeg prater om i kostnader, men det kan jo være det er dyrt. Det er jo litt synd å la skatter være igjen der nede. Derimot, så er det jo "bare 3,5 timer å kjøre fra Hirtshals til København, i tilfelle du skulle bli hektet på noe der nede.

I dag bestilt jeg stoff fra Stoff&Stil postordre. En venninne av meg ønsket seg lilla aktig julestrømpe, men jeg hadde ikke et eneste lilla stoff. Jeg håper inderlig at det er Stoff&Stil som skal åpne i Kr.Sand. Det er jo rimeligere å handle inn, siden man slipper frakt.

Ønsker dedg en superduper helg. Kveldklem fra en fredagstrøtt Minmill. Må stupe til sengs nå. Tudelu....

Fru Melgaard sa...

Hvor er de bare skønne:-)

Marte sa...

Disse var knallfine!!

lovecountrychabbychicstyle sa...

nydelig utført arbeid! knallbra.

klem Lillan:)

Gina sa...

Wow! Dette var skikkelig flott! For en kreativ spire du er da! Kan ikkje unngå å følge bloggen din:)

"Snart-advent" hilsen fra Gina

Anonym sa...

behovet for at se:)