torsdag 3. desember 2009

Som julekvelden på kjerringa!

Her har vi fått snø i dag! Masse snø!!! Og den kom rimelig uventet på brøytesjefen i kommunen, kunne jeg lese på Fædrelandsvennens nettsider i dag. Egentlig litt rart, siden min kollega allerede i går kunne fortelle at det skulle snø i dag. Dessuten var det allerede begynt før jeg la meg i går kveld, ikke at det var så tidlig, men likevel...
Men ungene synes det er gøy, og jeg er jammen glad for at vi har splitter nye vinterdekk, og for at jeg nå har fri fram til tirsdag, og strengt tatt ikke ut med bilen før da:)


Men over til noe helt annet:) Kalenderposene er blitt åpnet med spenning tre dager til ende, like gøy hver morgen:) Bortskjemte som ungene våre er (he he...) så får de både pakkekalender og Playmo-kalender...


...men hadde noen fortalt meg på forhånd at Playmo-kalenderne måtte monteres først, så hadde de sannelig ikke fått noen... Vi syntes nemlig det var litt merkelig at det ikke var noen skiller bak lukene den første dagen, og enda merkeligere at det var så mange deler i posene som lå i bunnen. Hadde blitt fort tomt dersom de skulle dratt ut en ny pose hver dag, for å si det sånn, og storebror gadd ikke engang å åpne posen sin:S
Men etter at mor hadde sittet oppe og montert kalendere til den store gullmedaljen på kvelden den 1. desember, så var det myyye mer spennende, og Playmo-tyven er allerede en viktig brikke i et intikat spill...;) 


Ellers så har vi bakt pepperkaker i kveld. Ungene fikk nemlig pepperkakeformer i pakkekalenderen, og da den mer eksotiske varianten med sjiraffer, apekatter og krokodiller (fra Indiska). I morgen blir det nok pynting med melis og non-stop:) (Og jepp, vi brukte ferdig pepperkakedeig:)


Det var også noen av dere som lurte på hvordan vi lagde hjertene i forrige innlegg. Det var enkelt og greit med treperler og ståltråd, dessuten var det et kjempegreit familieprosjekt:)
Ha en hvit ukeslutt! Klem B:)

17 kommentarer:

tempo.dk sa...

Det ser ud til at de hygger sig dine børn. God idé med eksotiske peberkageforme. Nyd sneen - her er det 7 grader og regn. Ha en fin fredag. Hilsen Bente

Kamille sa...

God morgon.

Det såg koselig ut. Kjekt med Desember. Fine poser du har sydd og stilige former :)
Ønsker meg også snø, håpar at det kjem her også snart. Kan tenka meg at ungane blei glad for den.

Ha ei strålande helg!
Klem kamille

Fidus sa...

Jeg har kjøpt treperler og ståltråd- idag skal vi lage pepperkaker! Vi ligger bare litt etter deg i løypa.. Ha en strålende dag!

Fru Fjeldhammer sa...

Så koselig... ferdig kjøpt deig er lov!

Playmokalendereren er jeg en smule irritert på... *S*

Ha en fin dag... og det er lov å skjemme bort barn i desember uten å ha dårlig samvittighet for det!!

klem

FlorasFrue sa...

Så stilige pepperkakeformer :) Morsomt med annet enn damer, menner og hjerter :)
Husker den playmokalenderen et annet år, det var ikke stor suksess... Posene dine var veldig skjønne, tenkt så spennende å titte oppi hver dag!
Ønsker deg veldig fin fredag i snøen
Kjersti

Linda sa...

Hei borghild!Ja,den snøen var flott
i går.Koselig når en våknet til hvit vinterland.Men,akk så våt den er i dag.Kos å bake med barna, husker det fra barna var små.
Stilige former...
Ha en fin helg!Klem Linda :))

Nenne sa...

hei, ble i riktig julestemning her inne hos deg:-) kozli å bake og pusle med barna!!!!
savner det, mine er store nå.
Jeg har pyntet med lilla te advent i år,lenge siden sist, men er det uvanlig???
Går alle rett på julepynten/farger???? hadde vært artig å høre....... ha ei flott adventstid:-))

idyll sa...

Åååå så koselig med snø!!! Ingenting som skaper mer julestemning enn det nei:) Ser ut som dere koser dere med bakinga, gøyale figurer da!! Å ferdig pepperkakedeig er absolutt undervurdert:)

Anette Willemine sa...

Det så ut som dere koste dere masse! Legger meg til for å følge den flotte bloggen din.
Ha en god helg!
Hilsen fra Anette Willemine

Tove sa...

montering av playmokalender ja... det har fortsatt ikke blitt gjort her, så den er snart tom... Veldig dårlig merking av det på pakken altså! Men nå har Hannah gavekalender i tillegg, og det er den som er viktigst for henne så det får bare være. Og snø ja.. utrolig at det skal være så overraskende HVERT år, vi bor da tross alt i Norge:) I Boston var det noe annet, så fort det snødde litt var det hundrevis av brøytebiler ute, gjerne tre. fire som kjørte sammen og alle fortauene var nøye måkt, av hvem vet jeg ikke, så det aldri! Noen morgenfugler iallefall:) Så koslig med pepperkake baking, må nok prøve å få til det ganske snart her også. Og de hjertene dere har laget var kjempesøte!

Nei, nå må jeg komme meg på jobb...

klem

Barbros lille atelier sa...

Så koselig med snø! Heldige dere! Og koselige bilder av julepyntet hus og unger som baker pepperkaker. Her kommer man i julestemning:-)

Klem

Ingrid sa...

Så koselige kalenderposer.. og koselig med pepperkakebaking! :)
Så det var et helt arbeidsstykke å gjøre klar de Playmo-kalenderne ja.. hmm.. glad jeg ikke kjøpte det da.
Blir litt nostalgisk jeg når jeg hører du snakke om Fædrelandsvennen.. jeg studerte til journalist på Gimlekollen, og var i praksis i den avisa. Bor du i Kristiansand eller?
Ha en fin adventshelg!

silje-sin sa...

Så koselige bilder! Her har det også kommet litt snø, men ser ut til at den smelter:( Kos deg med de fine småtrollene dine i helga:) klem fra silje.

IfraLahell sa...

Så koselige bilder. Og kjempe morsomme pepperkaker, liker de litt utradisjonelle formene. Må slenge meg på rosen av de fine perlehjertene. Nydelige var de ;) Noe annet enn dorullnisser det der ;)

Ha en fin lørdag.

KLem IfraLahell

Janne sa...

Det så virkelig trivelig ut! Og så fine kaker...

God lørdag til deg!

Lovise sa...

Kalenderposene dine er kjempesøte. Har tenkt å sy noen til barnebarn etter hvert og de der er jo verdt å ha i bakhodet til da:)

Anka sa...

Er det ikke vakkert med snøen? Jeg er sååå glad for at den har kommet. Uheldigvis er det plussgrader igjen... Æsj... Men men;)