mandag 25. januar 2010

Om meg!

Det er visst award-tid igjen i blogglandia, og jeg har vært så heldig å få Kreativ Blogger-awarden fra hele tre stykker:) (Fra Tempo, Snillekamille og Street Faërie. Tusen takk alle tre!:) Ofte går disse awardene meg litt hus forbi, men denne var egentlig litt morsom å få, for jeg var en av de første som fikk denne awarden av Hulda da hun laget den for lenge siden... Nå har den altså vært på rundreise, og er her igjen:)
Siden den heter kreativ award, tenkte jeg at jeg måtte legge ut et bilde av noe kreativt, og siden jeg nå endelig har fått over bildene mine på den nye (=gamle) pc'en, så viser jeg et bilde fra arkivet;)


Denne genseren strikket jeg til storebror etter en lang kveld foran tv'en. Historien kan dere lese her:) Og i dette tilfellet er det ikke noe vits i å spørre om oppskrift, for jeg aaaaner ikke hvor notatene mine er, og maskeantall osv ble til mens jeg strikket. Tror faktisk ikke jeg skrev ned noe maskeantall heller, bare selve flettemønstrene.


Dessuten ser jeg at det nå også følger med 7 sannheter om deg selv med awarden. Det gjorde det ikke før;), så her kommer de:

:: Jeg er utdannet fagoversetter i engelsk
:: Begge barna våre er oppkalt etter film-personligheter. Kajsa etter Kajsa fra barneserien Gnottene, og Sander etter Xander i Triple X med Vin Diesel. (Ser vi for mye tv, eller??;)
:: Jeg er gift med en mann som lever av hobbyen sin
:: I dag har jeg tegnet medlemsskap hos en Spa-kjede. (Før i dag visste jeg ikke engang at slike kjeder hadde medlemsskap!)
:: Jeg tilbrakte et år i USA som au-pair da jeg var 19. (Pluss at jeg dro tilbake de neste to somrene og passet de samme barna - suuuuper sommerjobb:)
:: Jeg er oppvokst på bondegård (Egentlig sier vi bare gård, men det høres så idyllisk ut med bondegård;)
:: Når jeg blir gammel (som i pensjonist), så drømmer jeg om å reise på mange små og store turer med min kjære

Vel, det var litt om meg:) Jeg vil gjerne gi awarden til alle på bloggrollen min + mange fler (for rollen min er ikke oppdatert, og mangler mange gode blogger). Sender samtidig en ekstra hilsen til Hulda, det er jo gøy å se at awarden lever ennå!
Klem B:)

10 kommentarer:

tempo.dk sa...

Hej!

Det var sjovt at læse lidt om dig. Fin trøje - den er han sikkert glad for. Ha en fin dag. Hilsen Bente

Janne sa...

Hei!
Strikket på en kveld foran tv'n? Du må du være en gudinne på strikkepinnene;) Utrolig nydelig genser, jeg er målløs av beundring....

Klem, Janne

Livs Lyst sa...

Koselig å lese litt om deg personlig! Og vittig at en award sendes rundt slik i lange tider. Det vet dere som har blogget en stund noe om skjønner jeg. Artig!

Ha en fiiin dag!
Hilsen Liv

huset med det rare.. sa...

Så flink du er til å strikke! Jeg har såvidt klart å strikke en lue i løpet av en kveld, og det er med 1 farge og kun rillestrikk! Du har sikkert lengre erfaring da!
Artig å lese disse sannhetene, syns bloggen blir enda litt mer personlig!

Ha en fin tirsdag!

Lene sa...

nydelig genser på en nydelig gutt!
Gøy å lese litt om deg. Du skriver du er gift med en som lever av hobbyen sin. Så fantastisk det må være!

I dag skal jeg starte å strikke sjal til min Alma. Tusen takk for oppskriften!

klem,Lene

OdaAnna sa...

Det er så gøy når man har fulgy hverandre enn stund. Jeg husker nemlig godt den genseren:) Morsomt å lese sannhetene:) Ha en fin dag!

Janne sa...

Puhhh...det var godt å høre at du brukte LITT lengre tid;) Hihi...
Jeg synes det er så koselig å strikke, men jeg er håpløst treg med strikkepinnene... Lua er strikket med Rowan Cocoon (tror jeg det var), 80% merino og 20% kid mohair. Veldig deilig garn, men nesten umulig å få tak i her i Trondheim, ingen som forhandler det. Garnhuset hadde tatt inn et lite parti pga stor etterspørsel, men kun i en farge. Kom heller ikke til å ta inn mer pga prisen.
Lua ser kanskje passe ut på bildet, men bare jeg rører på hodet faller den ned i øynene...haha;) Har rekt den opp igjen, så skal prøve meg på ny. Må bare strikke ferdig skjerfet til minstemann først, og som sagt...ting tar tid;)

Klem, Janne

PS: Stoffbyttet var genialt! De få gangene jeg er heldig å finne noe, er det jo gjerne hele sengetøy! Sjelden jeg trenger så store stoffer, da er det jo supert å bytte! Så bare si fra om du vil bytte noen biter du også;)

Livet i Parkvegen sa...

Så morsomt at denne awarden kom i retur da:) Kjekt å bli bedre kjendt med deg! Ha ein flott dag:)

Anka sa...

Så gøy å lese litt om personene bak disse flotte bloggene også;) Koselig innlegg!

Bea sa...

Så fin en genser du har strikket.
Og så kjekt å lese litt mer om deg.

Mine barn er også "oppkalt" etter bøker/film-personligheter. Men til meg er det Astrid Lindgren som er inspirasjonskilden.

Jonas etter storebroren til Lotta i Bråkmakergata
Kajsa etter boken om Kajsa Kavat. (har ikke fått med meg at det var en Kajsa i Gnottene:o)