mandag 22. februar 2010

Bokstaver, bokstaver...

På lørdag kveld stod det tapas og jentekveld på tapetet. Seks herlige jenter trosset snøvær og vind, og troppet opp på døren med verdens beste mat. Vi hadde nemlig bestilt tapas, og det sier jeg bare: dersom noen i Kristiansandsområdet har tenkt å bestille tapas noen gang, så blir dere ikke skuffet dersom dere bruker Tapas-Tone! (Det var det det stod på fatene;)
Det var mer enn nok mat (ikke bare èn scampi, èn kjøttbolle osv til hver, men rester nok til både mannen (som ble forvist til kjellerstua) og til middag for hele familien neste dag, og selv da måtte jeg kaste endel!!)
Men ikke nok med at gjestene kom med maten, de hadde også med seg en gave!!

Det har seg nemlig sånn at i en røykepause på jobb, så hadde en av de besøkende kastet et blikk opp i en container som stod ved siden av. Og hva så hun der?? Joda, noen bokstaver en butikk hadde kastet. Og HELDIGVIS visste hun hvor begeistret jeg er for bokstaver, så hun hadde liksågodt rotet litt rundt oppi der og tatt med seg dem hun kunne få tak i:))) (Noe godt kommer det visst av røyking også!;)

De oppmerksomme har kanskje allerede gjettet at bokstavene stammer fra Åhlens:) Jeg mangler en H og en E, men jeg håper de dukker opp. Kanskje har 'noen' funnet dem i dag??? ('Noen' lovte nemlig å prøve å finne disse siste to bokstavene også;)

Ellers så har Stoff og Stil inntatt landsdelen vår. Og jeg er jo ikke akkurat lei meg for det;) De har i dag hatt åpent 4 dager, og jeg har vært der i tre av dem;) Jeg har handlet både nye stoffer og nytt sytilbehør, og jeg har også fått en etterlengtet overlock i hus!!

Jeg har hatt en liten testkjøring på den i kveld, og sydde en t-skjorte/genser til minstemor. Gleder meg til å bli litt mer kjent med maskinen, men først skal jeg få gjort unna bestillingene jeg har liggende.


Nå gjenstår det bare å spraymale bokstavene, og finne ut hvor de skal henge. Det vil si, S'en er allerede blitt plassert på storebrors rom, og den tror jeg skal få forbli rød også, men resten må finne sin plass;)

Ha en fin uke! Klem B:)

20 kommentarer:

Hyttehuset sa...

Grattis med bokstavar.
Og mest av alt - heldige deg som har fått Stoff og stil så lett tilgjengeleg. Men det er no kjekt for oss i Rogaland også, for halve Rogaland fer jo sørover i kvar ferie så eg dukkar nok også opp i denne butikken. KOs deg med syinga di. Eg er spent på kva du finn på!

Lottas Himmelrom sa...

Så morsom historie:)Elsker bokstaver:)
Ønsker deg en fin tirsdag:)
Klem Lotta

En fugl i hånden... sa...

Hej Borghild,

Ihh, hvor heldig, du har været med de smukke bogstaver! Jeg bliver da helt misundelig, men tillykke til dig ;)

Jeg har sendt dig en lille udfordring inde hos mig i dag. Håber, du har lyst til at lege med...

Hilsen Helle

erry sa...

Men wow, vilket fynd! Så lycklign du måste vara :) Hoppas du/din vän finner de två saknade bokstäverna också!

Haust sa...

Fabelaktig funn! :D

Gratulerer med overlockmaskin også, spent på å sjå kva du lagar med den!

God tysdag...

camillaslykke sa...

Hei, Borghild...
Jeg måtte le.. Det første som slo meg med S-en, var at hmm, den ligna på Åhlens sin s.. Hehe. Vittig!! En kan få mye ut av å gå å grave i containerene på senteret :) Men så heldig du er! Hvem andre kan skryte av å ha de fine bokstavene i heimen...
Vi bestilte tapas fra der ved Maxbo før jul! Utrolig godt -og billig!! Men jeg skal sjekke opp det dere også hadde bestilt fra. Tapas er jo såå godt ;)

Ser du har kjøpt deg ny maskin.. Åhr, jeg er så misunnelig. Kjøpte du den på Stoff&Stil? Er dette den dyreste av de to de hadde??

By the way, en utrolig flott butikk! Nå venter ejg bare på ny lønn:)he he
Ha en god dag, klem...

hexesøm sa...

Koselig blogg. Har veldig sans for kontainersnadder. Butikker hiver jo alt mulig, og skifter stadig innredning. der er det virkli snakk om bruk og kast. Ser at du har kjøpt ny maskin. Vi kjøpte noen av dette merket til jobben, elever i vgs, men er ikke fornøyd. Syntes de tåler lite før delene sprekker. Mye plast inni kanskje. Men de utsettes vel for en anna behandling i privat bruk, så jeg hører gjerne. Har nemlig tenkt å kjøpe ny maskin. Min gamle bernina begynner å synge på siste verset. Hilsen Helen i Hexesøm,( ny på blogg)

En støvel og en sko sa...

Så artig at du fikk disse bokstavene! Og gratulerer med ny maskin. Gler meg til å se hva du tryller frem med den.

Ha en fin uke videre.

Hilsen Sølvi

victoria (huset i byen) sa...

Så heldig du var, har en smule bokstav dilla selv....
Hørtes ut som dere hadde en deilig kveld....
klem victoria

Briggs lekehus sa...

Så fantastisk!! for en snill kollega! kjempestilige! håper jeg finner/får noen bokstaver jeg og en vakker dag... Forresten! digger roboten. hvor har du kjøpt den? har lyst på en slik nemlig!:-)

Jill sa...

Kjempegøy med bokstaver!!!
De var nå litt kule slik var da ...røde altså..gøy med litt fargeklatter i huset!
Grattis med overlock og S og S :-)
Jeg bor ca 10 minutter fra S og S her i Bergen og det er blitt en vane å stikke innom der i tid eog utide.
Man kommer for tpå fornavn med butikkdamene..
ha en fin tirsdag!

Fru Jensen's sa...

Herlig med slike venner♥Grattis med nye bokstaver!
Stoff og stil er en flott butikk, godt å ha den i nærheten!
Vært en del der i det siste jeg og =)

Ha en fortsatt fin kveld!

Pia sa...

Så kule bokstaver!
Har akkurat kommet hjem fra reise med en bleiepose fra deg - har lagt ut bilde i bloggen min. Den var ypperlig å ha med seg på reise!

Sylvia sa...

Så heldig du var med de bokstavene da!!!
Jeg jobbet med skrift og bokstaver i 4 år. hadde du kjent meg da, kunne jeg nok ordnet endel bokstaver for deg, vettu!
Ha en god helg!

G-Anette sa...

Hei og takk for hyggelig kommentar, så koselig at du titter innom meg :)
Jeg kom faktisk til å tenke på deg i går da jeg så små og store hvite bokstaver på en lokal interiør-butikk her i Tromsø :)
Ja, elefant-stoffet er nydelig, elsker fargene!
Du er heldig som har fått Stoff og Stil så nært! Regner med du allerede er stamkunde ;)

God helg!

G-Anette sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anette {foreldremanualen} sa...

Er det mulig - det synes jeg var et kanonfunn! Heldiggris! :-D

Marlene sa...

Superkule bokstaver!
Alltid gøy med saker som har en så morsom historie!

Ha en fin uke!

1 OF A KIND sa...

Er vilde med de røde bogstaver:-)

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er