mandag 1. februar 2010

En såpe til begjær...

...og besvær.

Hello Kitty-såpen under kjøpte jeg på salg på KappAhl etter jul, og jeg hadde tenkt å spare den til neste års julekalender. Men så var det en snikete to-åring som tilfeldigvis fant den, og som selvfølgelig erklærte seg selv som den rettmessige eier;) Og sånt blir det jo bråk av!!

For da var det jo en femåring som stod UTEN en sånn kul såpe, og det kan jo av og til være krise! Så hva gjør vi da?? Jo, da lager vi noen egne såper:)

Storebror ville da ha en Playmo-såpe, og en politimann ble ofret. Han ble mektig stolt av resultatet, og såpa har allerede vært med på visedag (show and tell) i barnehagen.

Og når storebror fikk lage såpe, så ville selvfølgelig minstemor også. Og da var det Kaptein Sa(bel)tann som måtte til pers. (Rart det der, at 'bel' skal være så vanskelig å uttale;)

Og slik ble samlingen til slutt!

Det eneste dumme nå, er at minstemor har to og storebror bare èn... Heldigvis er storebror supergrei, og synes ikke det gjør så mye.
Så nå står såpene på rekke og rad på vasken på badet og bare klisser...:S

Ha en fin mandagskveld! Klem B:)

32 kommentarer:

stjerneglass sa...

Genial løsning! Og så fine de ble! tenker det stas å vise fram i barnehagen.

Har storebror tilfeldigvis hatt Playmokalender i desember? ;)

Lena sa...

Hehe, dette fant du jo en bra løsning på! Søte såper:-)

Datt sa...

Heheee, så fantastisk kule!! :D Nå ble jeg sjalu da, jeg vil ha en med polly pockets i!! Hihi....

Scandinavian Retro sa...

Smart tenkt, resultatet ble jo knall! Bra at alle ble fornøyde til slutt:)

silje-sin sa...

Så utrolig fine de ble:) Han heter "satann" her i huset også:) Ha en fin kveld, tenker på deg hver gang jeg ser hjertet som henger på senga til Ferdinand, og det er hver dag;) klem fra silje.

Anette Willemine sa...

God idé, Borghild!

Må bare si at de bleieposen dine er geniale! Skulle gjerne hatt de for 10 år siden...

Ønsker deg en koselig mandagskveld!

Klem fra
Anette Willemine

Kvinnse sa...

Så lurt og gøy på samme tid :o).

Hulda sa...

Artige såper! Dette var jo en super ide. :)

MiaNostalgia sa...

Hi hi - kreativt funnet på :-)
Ha en fin kveld.
Klem fra MiaNostalgia

Ida sa...

Smart. er nok sikekrt ikkje alltid like lett å være heilt "rettferdig". Stilige såper vart det hvertfall.

Bo med barn sa...

Så utrolig tøft! Måtte le av Sabeltann som stod til knes i såpe;))

Janne sa...

Hihi, det var genialt!!!
Og Sabeltann eller satan...er det ikke en og samme figur??? Hihi...;)
Klem, Janne

Kamille sa...

Stilige såper!! :) Du er så kreativ!!
Ha ei flott veka!
Klemmer frå Kamille

Jill sa...

Så flink du er!!!
Sabeltann til knes i såpe :-)
Her i huset har mor en krise nå i kveld..
Var litt for kjapp med saksen i LIllemanns lugg...
Resultatet et til å gråte av!
At jeg ALDRI lærer!!!!!
Ha en finkveld du oxo!

Linda sa...

Hei Borghild!
Så søte såper,her i huset har vi laget mange sårer opp igjennom.Morro å lage flotte figursåper.Vi har brukt formene som ungene brukte i sandkassa.
Ha en fin mandagskveld. :))

HønePøne sa...

Så fine såper!
Såpelaging er stas, men det begynner å bli noen år siden sist.
Liker godt bleieposene dine, men er ferdig med bleieunger selv. Spørs om jeg skal bestille til tanteunger :)

Madeleine

g u r o sa...

Så mykje fint du syr! :) Har vore innom før, og må nok komme tilbake litt oftare. :)

Du har heldige barn, forresten, som har ei mamma som plutseleg lagar såpe og fikser kreativt med dei... Verdifullt!

Ha ei fin veke!

igi sa...

Kjempe fine! en veldg god ide!

Klem igi

Barbros lille atelier sa...

Ikke farlig når man har en smart og kreativ mamma! Rett og slett genialt - og stilig! Tenker de søte små ble svært fornøyde:-)

Klem

Christine C sa...

Oj, det var en fin og morsom løsning på en gryende konflikt, hehe. Kjempekule såper!

Tove sa...

Fantastisk kule! En kreativ løsning på en potensiell krise:)

yesheimen sa...

Morsomt innlegg, og flott såper. Sånn er barn ja...Klem:-D

Har en drøm... sa...

Fantastisk! Det må jeg si var kreativt:o))

Klem Line

huset med det rare.. sa...

Duverden så smart!!! Den kitty-såpa hadde nok blitt favoritt her i heimen også, men sabeltann er en god nr.2! Tror jammenmeg jeg skal prøve meg på noe sånt jeg!

Husmora sa...

Hei!
Det var kreativt! :-) Fine ble de også
Ha en flott dag :-)

En støvel og en sko sa...

Kjempefin blogg du har. Virkelig fin! (og jeg ELSKER julestrømpen jeg kjøpte av deg. Gler meg allrede til å pakke den ut til neste jul)

Ja, det baler på seg. Kjenner meg veldig igjen. Det skal være rettferdig :-)

Ha en fin dag!

Hilsen Sølvi

Kallemillelente sa...

Så gøy!
For en super ting å gjøre med barna. Sabeltann-uttalen er en slager. Min lille nevø sprang ned hele midtgangen i kirka og ropte Sabeltann uten bel av all sin kraft. Tihi.

Torilpia sa...

Skulle tro unger har en egen radar når det gjelder små overraskelser gjemt i huset .. :o)

Det ble i alle fall et bra resultat ..

Koselig blogg dette .. kommer innom igjen jeg :o)

Ha en flott tirsdag!

www.mammabloggene.no sa...

Så utrolig flotte såper!! :-)

Min lille verden sa...

Herlig innlegg, og søte såper! =)

Anka sa...

Herlig liten historie som endte godt:) Dette innlegget fikk meg virkelig til å smile. Håper du har hatt en fin helg, så ønsker jeg deg en god start på uka.

Briggs lekehus sa...

Så utrolig stilige!! hehe..veldig bra:-)