søndag 14. februar 2010

Gul vår!

Da var vi hjemme fra Trøndelagen, og det var herlig med en ukes bondeferie. Jeg fikk strikket litt, besøkt og fått besøk av kjente og kjære, og ungene har kost seg med besteforeldre:) Bare så synd at en uke går så fort!

Vel hjemme har jeg endelig fått lagt vekk juleputene, og nye har blitt sydd.

Jeg fant fram noen stoffer fra Stoff og Stil til jobben. Nå er det jo under en uke til de åpner her, så da kan lageret mitt bare minske så fort som helst;)

Valget falt på gule stoffer denne gangen, mest inspirert av Fiducia-vasen i bakgrunnen;)

God morsdag, Valentines-dag og Fastelavn til alle!
Klem B:)

32 kommentarer:

Anka sa...

Hei. God valentines dag, mordag og fastelavensdag til deg også:) Herlig fargeglade bilder du viser.

Hyttehuset sa...

Det er alltid godt å kome heim etter ferie sjøkv om det er triveleg ute også.
Herlege puter og fargar. Eg har også ein fiduciavase som står i eit skap her heime. No blei eg så inspirert av dine bilete at eg skal ta han fram, hente inn nokre kvister utanfor og plassere stasen på bollebordet i ettermiddag. Takk for tips.

Ha ein god dag!

victoria (huset i byen) sa...

Flotte puter du har laget, og fantastiske farger....
Ha en super dag, her skinner sola og det er så deilig, kjempe vårstemning....
klem victoria

Bo med barn sa...

Velkommen tilbake! Fin-fine puter du har sydd. Skikkelig vårstemningsputer:)

Datt sa...

Ja, det er ikke så værst her i Trøndelagen vettu, selv om jeg gjerne skulla kommet meg ut av byen! :P Herlige puter, nå kan våren bare komme!! :)

Kort og Søm sa...

Det var kjempe fine puter!
Hilsen Fredrikke :o)

Anitas hus sa...

Nydelige puter du har sydd! Friske og fine farger, oser av våååår!

Håper du har en fin morsdag!
Klem, Anita:O)

Pink Lady sa...

Utrolig fine og freshe bilder!

Jeg må også få sydd noen litt friske puter til sofaen. Lei av å bare ha noen helt enkle lyse fra IKEA.. Og da blir det nok en tur på Stoff og Stil på meg også! :)

Ha en fin søndag!

Klem Pink Lady

Hulda sa...

Virkelig en vitaminsprøyte de putene dine! Så lekre de var! :) Herlige mønster på den turkise.

Minmill sa...

Hei Borghild og takk så mye for koselig hilsen. Håper inderlig du ikke har fått roser i dag. Hvis du får noen, kan du bare sende dem over til meg med en gang. Avtale? Du kunne fått kirsebær kvister av meg i retur, jeg har jo to trær ute i hagen. Jeg er ikke gått lei av roser. Det kommer helt an på farge og fasong på buketten.

Jeg gleder meg også til stoff og stil åpner. Fikk nettopp katalogen i postkassen her hjemme, så dette blir bra. Kanskje vi ses der ute mellom stoffreolene? hihi.

Nå står bolledeigen til heving, så nå skal jeg snart trille den ut. Jeg må lage boller uten rosiner i dag. Jeg skulle på butikken isted og handle, men bilbatteriet var flatt fordi jeg hadde glemt å slå av taklyset inni bilen. Usj usj. Men vi får klare oss uten rosiner i dag og heller strø på masse melis og dytte de fulle av søt krem. Nam. Nå fikk jeg vann i munnen.

Kos deg i kveld. Klem Minmill

Anemone sa...

Og ikke glem tannbørstebyttedagen! Det er også i dag. Hihi!

Herlige vårputer du hadde der. Jeg har tatt på meg et vårgrønt skjerf i dag, for en liten stund midt på dagen viste faktisk gradestokken 0 grader!

Lene sa...

Heisann!

Ja det er alltid
så hyggelig å være
i trøndelag. Jeg har
akkurat sendt mannen til
Trondheim og skulle så
gjerne ha være med
selv også. Men dene
gang ble jeg og
ungene hjemme i vestfold.

Herlige puter du har
sydd! Nå kan bare
våren komme spør
du meg.

Ønsker deg en fin
søndag ♥

Lene

Minmill sa...

Javel der til deg også! Takk for oppdateringen. Da slapp du å sende blomsterbuketten din hjem til meg. Synd det. Jeg har nemlig ikke fått blomster i dag. Jeg fikk en eske konfekt fra mannen som han hadde snappet med seg fra en bensinstasjon på vei hjem fra hytta. Jeg har klart å fortære et par av dem etter at jeg satte til livs to boller fullstappet med krem. Ah, jeg er mett enda. Det er forresten bilde av bollene på bloggen min, hvis du vil titte.

Nå blir det jobbing fram til jeg skal legge meg. Ha en fin kveld videre sammen med blomstene dine.

Klem Minmill

Marlene sa...

Jeg ble helt lykkelig bare av å se den gule puta!
Så herlig!
Og så vårlig!
God trippel-søndag!

MiaNostalgia sa...

Herlige puter! Er blitt så glad i farger igjen, etter en veldig hvit/grå/beige periode.
Håper helgen har vært fin.
Klem fra MiaNostalgia

PS: Trondheim er en av de hyggeligste byene jeg vet om i Norge :-)

Den gode feen sa...

Så kjempefine puter du har sydd. Heilt enig i fargevalet :) Fiducia-vasanae er kanonfine, og eg kjenner meg aldri så lite misunneleg på desse ;)

Borte bra, men heime best. Me reiser til mamma på vinterferie neste veke. Gledar meg :)

Ha ei god veke, klem frå Linda

Linda sa...

Deilig å se slike fargeglade puter.
Ha en fin uke! :))

Haust sa...

Herlege puter! Eg vert rett munter av å sjå på desse bileta! :)

Ha ei fin veke!

Bea sa...

Så fine putene var. Gleder meg til syånden kommer å besøker meg igjen. Symaskinen har dessverre fått stått urørt siden jul...

Håper turen til trøndelag var bra og velkommen tilbake.
Kjente jeg fikk litt hjemlengsel når jeg leste forrige innlegget ditt, men heldigvis drar jeg oppover til Trondheim neste helg. ;o) + mamma kommer nedover på besøk på onsdagen. (kajsa blir 2 år 21 feb.)

Klem fra Bea

Ninas Drops sa...

AH!!
Herlige farger her...bare digger turkist og gult sammen...Nice.
Også har du den vasen ja...hm...Tror den skal på ønskelisten min til bursdagen (vel, 4 måndeder til...grr.... Den er bare knallfin.
Drops

Hege sa...

Herlige puter i skjønne faver - en riktig vitamin-bombe:-D
Ha en fin kveld, klem Hege.

Torilpia sa...

De putene var kjempeflotte - herlige og friske farger :o)

Håper du har hatt ei fin helg og at den nye uka blir minst like bra .. :o)

Karen sa...

Åh, hvor de er blevet fine.

En fugl i hånden... sa...

Hei

Vil bare sige, at jeg ikke har modtaget en mail fra dig så vidt jeg kan se... Vil du mon prøve igen? :)

Hilsen Helle

Anita Kristin sa...

Dei putene var skikkelig herlige og friske i fargane.

Ha ei flott veke!

Anita

kallemillelente sa...

Hei
Har fulgt bloggen din en stund, og ville bare ønske deg lykke til med åpningsdagen i morgen! At Stof og Stil nå kommer til Kristiansand (pluss Pandurobutikk med masse tildastoffer), er grunn god nok til å fortsette å bo her:)
Har kikket litt etter bleiepose hos deg som jeg ville kjøpt til venninne som venter barn nå om dagen. Ser det er en rosa igjen med sommerfuglmønster - men det er ikke noen mulighet for at det blir lagt ut en pose i mer "nøytralt" stoff i løpet av de neste ukene?
Jeg synes møsteret er veldig fint, men vet ikke om det passer helt til mottakeren:)
Med ønske om gode stoff og stil-dager!
Synes forresten bloggen din er veldig fin:)

Christina sa...

Gult er kult! Sier jeg! Hihi.. :)
Håper du hadde en strålende søndag sammen med mann og barn..

Stor klem

Sylvia sa...

Så deilig å se slike vårfarger, og gult er jo kult, da.....

Vibeke sa...

herlige bilder, skikkelig gla'farger :)

fin lørdag til deg,
vibeke

SavanneTreet sa...

Ah, Fiducia i mitt hjerte <3
*sukk*
=)
Nydelige bilder!!
KLem M

Heidi {FruFly} sa...

DEILIGE farger! Ah o a ja, den Fiduciaen frister!:) - Heidi♥

Janicken sa...

Så fine puter! Ble i skikkelig vårstemning av dem :)