søndag 28. mars 2010

Byttebluse!

Minstemor har fått ny bluse!
Stoffet har jeg fått fra Helle i en byttehandel, og det er skikkelig jentete og sommerlig:)

Jeg knoter fortsatt litt med symaskinen min, trådspenningen oppfører seg ikke helt som den skal, så sømmen på skråbåndene blir ikke den aller fineste:(
Jeg burde nok ha levert inn maskinen på service (det har jeg sagt lenge), men hva skal jeg da gjøre?;)

Men nå har iallfall minstemor ett plagg klart til sommeren:) Det må nok noen flere til også, rart det der hvor de vokser...;)

Nå skal vi straks spise her, men i kveld skal jeg ha meg en besøksrunde i Blogglandia. Det er stadig flere nye bloggere som legger igjen spor etter seg, og det synes jeg er sååå gøy! Dessverre får jeg ikke alltid kommentert tilbake, men det betyr ikke at jeg ikke setter pris på ordene dere legger igjen:)

Ha en fin søndagskveld / påskeferie (for de som er så heldige!;) Klem B:)

30 kommentarer:

victoria (huset i byen) sa...

Så flott tunika, skulle virkelig få finna fram symaskinen selv så jeg kunne sydd noen plagg til lille frøken, hmmm kanskje jeg klarer å få rotet den fram i løpet av påsken.....
ha en super søndag og en fiiin påske
klem victoria

Beate sa...

Kjempefin blogg du har! Jeg er så nysgjerrig på overlocken din... Jeg hadde blitt kjempeglad om du skrev litt om hvordan denne "nye verden" er... Jeg har ventet litt på innlegg om det, skjønner du;)

jannepålanne sa...

Suupersøt bluse!
Ha en riktig god påske!

susanne sa...

Så skjønn bluse te vesla:) Kjempe koselig blogg, med masse inspirasjon.
klem fra husøy

G-Anette sa...

Det var en nydelig topp, med fantastiske farger! God påske :)

stjerneglass sa...

Oi, for en fin bluse! :)
Elsker rosa og oransje sammen!

Har en drøm... sa...

Nydelig tunika, herlige farger ♥ Skulle ønske jeg kunne trylle slik med maskinen, hadde vært gøy med hjemmelagde tunikaer til prinsessa:o))

Ønsker deg og dine en herlig Påske!

Klem Line

Haust sa...

Så skjønn den er!

Ha ein god søndagskveld!

Hulda sa...

Virkelig en skjønn liten bluse. Så fine farger også.

En fugl i hånden... sa...

Så fin en bluse, og så fint at se "mit" stof i brug. Jeg er slet ikke kommet i gang med at være kreativ siden vi byttede sidst - næsten ikke i alt fald. har så travlt med specialeskrivningen :)

God påske herfra
KH Helle

salige lavendel sa...

Kjempesøt og jentete bluse. Flink du er med symaskinen!

Bo med barn sa...

Blusen ble supersøt! Ønsker dere en flott påske:)

kallemillelente sa...

Veldig søt bluse!
Jeg kjøpte oppskrift på Stoff og Stil og startet så ivrig med symaskinen, en dag sånn rett i etterkant av O Store Merkedag 18 februar (da de åpnet i kr.sand).
Nå ligger blusene og buksene i en brun boks (sammen med mye annet halvferdig.)
Men nå ble jeg litt inspirert!
Jeg tror jeg skal på boden og finne fram igjen sytøyet!
Og det er slettes ikke første gang jeg blir inspirert av bloggen din!
GOD PÅSKE! :)

Beate sa...

Hei igjen!

Takk for tilbakemelding om overlocken! Beklager at det hørtes ut som jeg har spurt før om det, for det har jeg ikke.... Jeg har bare håpet at du ville skrive litt om den og derfor hatt det i bakhodet når jeg har tittet innom bloggen din:) Ikke meningen å mase!;)

Jeg har også lyst på en overlock, tror jeg... egentlig har jeg haugen av funksjoner på symaskinen jeg ikke har brukt enda, så dette begynner å likne litt på mannlig utstyrs-behov. Tror ikke egentlig jeg trenger en, sånn egentlig! Men det ser gøy ut. God påske!

Janne sa...

Søt-søtere-søtest!
For en heldig liten jente som får hjemmesydde klær!
Klem, Janne

Den gode feen sa...

Så flott tunika du har sydd. Veks, ja. Eg syns ungane veks ut or eit plagg kvar einaste dag omtrent. Merkar det veldig nå at det plutseleg er tre ungar å kjøpe til :) Tre vinterdressar gjer for eksempel eit mykje større innhogg i kontoen enn berre ein ;)

Nå fekk eg lyst til å sy til Alma. Har jo hatt planar lenge. Vil sy ein buksedress som er sånn rynkete oppe i livet vettu. Har bestilt noko stoff frå Stoff og Stil, då kanskje det vert ordnings på det når det er i hus. Ha ei flott veke, klem frå Linda (som er aldri så lite misunneleg på bokstavane dine (legg dei ut for salg i bloggen om du vil bli kvitt nokon ;)).

Den gode feen sa...

klem frå Linda skulle forrige kommentar avsluttast med - var litt for rask på avtrekkaren her. God natt :)

Datt sa...

Næh, så søt! :D

Anita sa...

kjempefin !! :-)) jeg også ble superinspirert til å sy tunika til mine to små jenter! GOD PÅSKE!! Mvh Anita

prettoflamingos sa...

Vilken underbar blus du sytt! /petra

Den gode feen sa...

Tusen takk for knas kommentar. Aha, så det er grunnen til at ordren min frå S&S har tatt så lang tid. Eg bestilte nemleg tre meter med det lilla stoffet med blomstrar. Skal bruke det til å sy gardiner i køysenga med, og håpar sjølvsagt at eg får litt til overs ;)

Her vert det heimepåske i år, og nå skal me ut å handle inn ting og tang slik at me ikkje går tom verken for det eine eller det andre ;)

Ha ei flott påske, klem frå Linda

Pia sa...

Så skjønn bluse - virkelig herlige farger!
Ha ei flott påske!

huset med det rare.. sa...

Blusen er kjepesøt! Kunne ønske jeg fikk igang pågangsmotet til å sy barnetøy.. jeg har jo så lyst, men er jo så nybegynner!! Koser meg med sy-innlegg i blogglandia da, hehe!
Kos deg i påsken!

Minmill sa...

Hei igjen Borghilde. Nå er jeg nydusjet og her jeg sitter i stua foran pc'en. Enn så lenge, skal i gang med litt sparkling og pussing litt senere, men nå en pause. Må innrømme at det er litt fri for meg å være alene hjemme og pusse opp. Høres kanskje dumt ut, men det er ikke ofte jeg er borte fra familien min så lenge av gangen. Det hørtes ut som dere har veldig lyst til å gjøre noen med den nederste trappen deres ja. Tenk å ikke fylle opp hele trinnet med laminat når man først er i gang? Sånt skjønner ikke jeg. Men folk er forskjellige det er helt sikkert. Hun damen som bodde i dette huset før oss, hadde malt alle dørkarmene i huset med akrylmaling og med rulle. Malingen lå i tykke lag. Jeg har irritert meg over det og skjønt at det er ikke alle som er så petimeter som meg. Well, må også si at jeg tok tak og pusset ned alle dørkarmene, 12 stk, så nå er de skinnende og malt med oljemaling.

Jeg har også oppdaget Ad Undas butikken. Jeg er så begeistret for den butikken. De har et merke som heter Line Of Oslo som jeg synes er så flott. Og så har de masse Odd Molly. Helt supert synes jeg. Odd Molly tunikaen i innlegget hos meg er kjøpt der. Hvis meg og deg hadde gått på shopping runde i byen, tror jeg vi hadde blitt veldig blakke. Hehe. Tror vi liker mye av de samme tingene i både klær og interiør.

Blusen til din datter ble helskjønn. Du er så flink til å sy. Det må jo være flott å kunne sy mye av tøyet til ungens selv, og få skikkelig særpreg på det. Nå har jeg svidd av så mye penger på meg selv og på huset at ungene får nøye seg med arve-klær og H&M. Tror ikke de bryr seg, men jeg har jo litt dårlig samvittighet da.

Ønsker deg en fin mandag videre. Klemmer fra malingsruset Minmill

Beppe sa...

Hærlig stoff til en supersøt bluse :) Gleder seg til sommeren, når slike farger dukker opp <3 God påskeklem fra Beppe

Torilpia sa...

Heisann!

Er innom som snarest for å ønske deg ei riktig god påske - jeg kommer sterkere tilbake senere :o)

Klem!

Hege sa...

Kjempesøt uansett Borghild!,
- du er flink:-)
Klem, Hege.

Anka sa...

Så søt topp. Nå kan sommeren bare komme:) Hadde jeg hvert flink på symaskinen skulle jeg sydd meg kjoler, topper og tunikaer. Så mye fint man kan lage. God påske til deg fra meg.

tintin sa...

Kjempesøt bluse. MÅtte le når du skriver at du skulle hatt symaskinen på service, og hva du skulle gjøre da??? Akkurat sånn har jeg det og. Symaskinen skulle absolutt vært en tur på service men jeg klarer jo ikke å levere den fra meg!!!!! Kommer til å få sy abstinenser er jeg helt sikker på :-) :-) :-)
God påske, fin blogg du har

Gro M. A. Krüger sa...

Hei! Jeg dumper stadig innom bloggen din, og vil legge igjen en liten hilsen. Der er så inspirerende å se på bildene dine:) Tunikaen her var skjønn! Gult og rosa er nyydelig sammen!