søndag 11. april 2010

Hermegåsa!

De flotte papirarkene fra et tidligere innlegg har resultert i noen fugler:) Jeg har overhodet ikke vært nyskapende, men jeg har rett og slett hermet etter Rie Elises design så godt jeg kunne;)

Broderitråd i friske farger ble brukt til oppheng og treperler fra danske Tiger + lilla 'jinglebells' fra Søstrene Grene ble festet i enden. Både perlene og 'jinglebells'ene' er slike typiske ting som man bare MÅ kjøpe når man står i butikken, men som man ikke aner hva man skal bruke til - før det bare er krystallklart:) Selvfølgelig skulle de henge på fuglene!!!

Fuglene ble hengt opp i en av de nye uro'ene fra den samme Rie Elise, og i påsken hang den i lampa over spisebordet. Minstemor lagde også et par smykker av resten av treperlene, og det ene smykket kan skimtes rundt halsen hennes:)
Det var da jeg satt med disse perlene, at jeg skulle ønske at jeg hadde kjøpt flere. Tiger solgte dem til ti kroner posen, og de var knallfine! Tre poser var da absolutt ikke 'nok', og jeg tok meg selv i å ønske at vi snart skulle ha oss en danmarkstur igjen... Men så tenkte jeg; jeg kan jo reise på danmarkstur... jeg kan reise på dagstur!! Jeg har fri annenhver fredag, jeg har til og med gratis bilpakke til Danmark med Color Line, båten fra Kristiansand til Hirtshals går 0800 og hjem igjen 2130, og det vil si flere gode timer i det dejlige Danmark!:) Så nå drar jeg med en venninne på husmordag til Danmark på fredag, og jeg gleder meg villt!!!!!:D
Det er fare for litt shopping, ungene trenger blant annet nytt vårtøy, og hva er vel bedre enn å kjøpe det i Danmark?:)
(Selv om jeg svidde av noen kroner inne på PompDeLux i går kveld;)

Litt flere hermerier har jeg også på samvittigheten:)
For en stund siden viste Haust frem noen egg-former hun hadde kjøpt på e-bay. Jeg falt pladask, og tenkte at disse var jo skjønne til påske. Former ble bestilt, og jeg smiler hver gang jeg ser disse herlige figurene:) De er fine til hverdags, men enda finere til påskebruk!;)

Til slutt vil jeg bare spørre dere DANSKE lesere: Jeg har vært flere ganger i Ålborg, og har fått mine 'faste' butikker. Jeg er likevel sikker på at det er MANGE flotte butikker jeg ikke vet om, og dermed går glipp av. Hvis dere har anbefalinger å komme med, så blir jeg kjempeglad, og hvis dere har tips om bruktbutikker hvor jeg muligens kan finne retrostoffer, så blir jeg superglad!!:)

Ha en finfin søndag! Klem B:)

17 kommentarer:

IJ sa...

Så koseleg kommentar frå deg ikveld!

Måtte innom deg att for å kikke litt... Så utruleg kjekt med Københavntur, og så dagstur da gitt
:-) Eg skal dit i juni, og tar gjerne imot litt tips!! Har nemleg aldri vore der før - kan du tenke deg..

Forresten flott uro - av og til er d vel heilt greit å herme? Du tar jo ikkje æren av det sjølv heller, så då gjer d ingenting! Fin var den! Og herlege gule "mano"-koppar!

Klem

Jill sa...

KJempeflott uro!
Jeg fikk jo en sånn flotters fugl av deg sammen med pakken med gamle trespoler og den henger pent på veggen på gutterommet :-)
KJenner jeg er litt misunnelig på nærheten din til Danmark her.. :-)
Dagstur til Danmark høres kjempegøy ut!!!
KOSE deg masse!!!!!
Klem

Fru Fjeldhammer sa...

Se her ja.. så koselige bilder!

Ha en fin søndag...
klem

Anka sa...

Hei, hei. Dette var et innlegg til å bli glad av. Uroen var kjempe søt og sånnt jeg ikke hadde tenkt på å lage selv:) Jeg skal nå på e-bay å søke på disse egge formene for de var dødskule!!!

God tur til Danmark heldige du:)

Mimilie sa...

Uroen ble jo kjempesøt, eggene også:)

God tur til København:)

tove sa...

Så morsom den uroen ble....
Kjempefin.

Tove

Christine C sa...

Fargerik og kjempekoselig uro :)
og de eggene er jo bare knallsøte!

Ha en fin søndag!

Kallemillelente sa...

Veldig koselig uro:)
Det ligger en liten butikk ved Bilka som heter Living. De har masse koselig, til koselige priser. Tror de først og fremst fører Green Gate, rice og Maileg.
Jeg husker ikke adressen. Men søk etter Living interiøs på google.dk, så dukker de jo opp.

Den lille gaten hvor Noa Noa ligger har noen koselige barnelekebutikker, men den ene er faktisk litt dyr, synes jeg.

Til slutt fører jeg på byen over alle danske byer: Lønstrup:)
Ingen over, ingen ved siden;)

KOS deg masse på tur!

Datt sa...

Søte, søøøte fuglene! :D

Familien vår sa...

Søte fugler! Og Tiger selger så utrooolig mye fint til enda bedre priser! Kom helt tilfeldig over den på forrige Danmarkstur... og mannen ble litt skremt da jeg kom ut med sååå mange poser (men jeg burde ha kjøpt enda mer ja :))

Haust sa...

Knallfin uro! Og så heldig du er som kan ta dagsturar til nabolandet! :)

Ha ei fin veke!

idyll sa...

Fugelene ble kjempesøte der de hang og koste seg.. Åh.. misunnlig på Danmarkstur:) Å for en artig eggeform.. Hvor har du kjøpt den?

Ha ein fin søndagskveld, klem fra Idyll

Sylvia sa...

Heisann
For en flott uro du har laget, og med det hyggelige frokostbordet, hadde jeg aldri klart å bli ferdig!!
Ja, ikke sant! Det er bare å ta en svipptur til DK nå som det går hurtigbåter dit. Jeg ønsker deg god tur!
Jeg har pleid å ta noen avstikkere fra hovedgaten, og plutselig oppdager jeg andre butikker og gallerier. Det er bare å "gå seg litt bort", det vettu! ;)
God tur på fredag. Gjett hvor vi skal til sommeren? København, selvfølgelig!
Ha en fin uke, Borghild.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan!

Så gøy den ble, utrolig skjønn uro!

Klem

Nina B. sa...

Hei ☺

Fant bloggen din via Den Gode Feen, og glad er jeg for det!
For en fargerik og herlig blogg du har! Masse selvlagte herlige ting, og salgsbloggen din har jeg også avlagt besøk ;)

Titter innom igjen her!

Ha en fin dag videre!
Klem NinaB

Anette Willemine sa...

Supersøt uro!
Ønsker deg en deilig helg!

Klem,
Anette Willemine

Camilla sa...

Hei
regner med at du har gått gågaten helt til enden ved oksen og så krysset over gaten? der ligger et fint område med små fine butikker som Fru Rohnne, heeeeelt i andre enden ligger en retrobutikk inn i en bakgård ved modellflybutikken...det gyldene rådyr eller noe sånt.. kaffe i bakgården og butikken opp en snirklete trapp. enda lenger ned ligger "afrika butikken" som er brukt. har funnet retro sengetøy der. da er gaten slutt men svinger du til høyre finner du to fine og stinkende bruktbutikker :) hva er dine tips? har hytte i nærheten og er der selv titt og ofte :)