lørdag 17. april 2010

Søm:)

I dag blir det bare et par bilder av ting jeg har sydd for andre:)

Jeg sydde flere slike kjoler til minstemor i fjor sommer, og det blir nok et par i år også. Med overlocken går det jo så mye fortere også, og så ser det mye penere ut:)

Og med jo-jo-lagere fra Stoff og Stil og Stof 2000, ble det jo-jo'er som ble brukt som pynt denne gangen.

Et par juleposer har det også blitt. Jeg har ikke symaskin som broderer (og ikke er jeg stødig på det til hånds heller;), så jeg fikk tilsendt et stykke lin med ferdigbroderte navn, og så var det opp til meg å kreere resten. Så da ble selve posen i lin også, og inni er det rødrutete bomull. Blir nesten litt smånervøs når man lager for andre, for for det første så vil man ikke 'ødelegge' stoffet man har fått tilsendt ved å klippe feil e.l., og for det andre så vil man jo at det ferdige resultatet skal bli fint også:)

Dessuten skulle jeg vel nå drevet og smilt fornøyd over shopping-kuppene mine fra Danmarksturen i går. Men det ble dessverre ingen Danmarkstur:(
Noen (=jeg) fikk ikke bestilt båtbilletten i tide, og dermed var det tomt for de rabatterte billettene, og det var liksom ikke aktuelt å bruke shopping-budsjettet på båtbillett når man kan få den gratis;) Derfor blir det tur neste fredag istedenfor (og den er allerede bestilt:)

Ønsker alle en fin helg! Klem B:)

20 kommentarer:

IJ sa...

Så fine ting du har laga!! Kjolen var heilt nydeleg!

Ann-Helen sa...

Utrolig søt kjole! Så mye fint du lager!!

Ha en flott helg:)

Klem

Hulda sa...

Nydelig sommerkjole. Likte veldig godt pynten på den også. Det ble jo kjempesøtt! Flotte juleposer også. De var fine med navn på. Båndet med Merry Christmas er en flott detalj. :)

Kallemillelente sa...

Nydelig kjole! Det er så fint med jojoer:)
God helg. Og tenk på at du nå har en hel Danmarkstur å se fram til!
:)

Mimilie ♥ a cup of tea ♥ sa...

For en nydelig kjole! Fantastisk fin form og stilig med jojo-blomstene:)

Ha en herlig lørdag!

Kristine sa...

Flotte ting du laver ;)
Dejlig, inspirerende blog.
Ha' en dejlig weekend.

Beppe sa...

Supersøt sommerkjole, og med blomstene, ble den helt perfekt :) Jeg elsker mønsteret du har brukt selv !! Klem Beppe

Barbros lille atelier sa...

Nydelige kjole! Skikkelig sommerlig og fin. Heldig liten frøken som får den:-)

Livy sa...

Heisann!
For en utrolig vakker kjole!! Du er sååå flink!

Ønsker deg en fin lørdag! klem fra Livy

FlorasFrue sa...

Å, den kjolen var utrolig fin!!! Så flink du er!!

Det blir sikkert like gøy med tur til Danmark neste helg :) Heldige deg :)

Ha en fin lørdag
Kjersti

Hyttehuset sa...

Å så flott kjolen var. Du er så flink til å sy, og eg diggar fargar og mønster som du brukar.

Kos deg mykje i Dnm., skulle gjerne ha vore der eg også.

Pia sa...

Den kjolen var helt skjønn!

Mitt lille hus på landet sa...

Så fine ting du syr!! Her var det mye inspirasjon:) Her vil jeg gjerne følge med!! Ønsker deg en herlig lørdag!!

G-Anette sa...

Utrolig nydelig kjole! Perfekt stoff til sommer :) Og neste gang jeg bestiller fra Stoff og Stil blir det jo-jo-lager med på bestillingen, det var jo så dekorativt!
Og juleposene var også så flotte! Helt i min stil. Og godt å se at det ikke er bare jeg som lager juleting i april :)

Fortsatt god helg :)

Familien vår sa...

Herlig kjole! Skulle ønske jeg hadde tid å mot til å prøve meg på noe slikt -flink er du :) (da regner jeg med symaskinen må pakkes opp av kassa først?!)

OdaAnna sa...

Så lekker den kjolen var! lager du slike for salg i nettbutikken din? Posen og var jo kjempefin, du er så flink! klart du ikke kan bruke shoppingbudsjettet på båtturen, ihvertfall ikke når muligheten melder seg for deg neste helg alt;)

Tonje sa...

Det var en superfin kjole. Her skulle jeg vært på spahotell og shopping i Riga i skrivende stund....Istedet ble det Stoff og Stil og sommerkolleksjon til frøkna i huset:)

Grip dagen sa...

Skjønn kjole. Gøy å lage mange ulike slik at en har en farge til hver anledning.
Jeg har også lovet å sy litt barneklær til min lille niese.
Søtt å se slike småklær henge på gangen.

Vårlig hilsen Marit

SynnePynne sa...

Kjolen var helt nydelig, skulle ønske jeg hadde litt mer sytalent.

Ha en fin uke!

Synne

Åpent hus sa...

så flink du er. ordentlig kreativ er du. og til forskjell fra meg får du faktisk ting ut i livet også! imponert. den kjolen var bare nydelig.
tar du opp bestilling?
lillemor mi på snart 3 hadde blitt euforisk av lykke over et slikt klesplagg! :)