onsdag 26. mai 2010

Retro i København

Endelig fikk jeg lastet opp bilder fra det lille digitalkameraet vårt! Der har det nemlig ligget bilder fra noen av turene til København før jul (derav julepynten;)
For de som husker det, så oppdaget jeg nemlig Hjertebankbutikken med stor H der (takk Hyttehuset:), og nå kan jeg altså endelig dele bilder fra butikken med dere.
Det er den eneste, og sikkert den siste, butikken jeg har spurt om å få ta bilder i (litt flaut sånt, vettu), men her kunne jeg bare ikke la vær!
Innehaveren var kjempeskjønn, jeg kunne ta så mange bilder som jeg bare ønsket, og storebror fikk til og med et tresverd av henne, bare fordi han virket som en så grei gutt:)
Men nok prat, her er bildene:

Kreativiteten ramler nesten ut døra når man kommer:)

Retro dynetrekk på rad og rekke. Når jeg ser bildene igjen nå, så skjønner jeg bare ikke hvorfor jeg ikke kjøpte flere!!

Minstemor sover blant bånd, garn, kosedyr mm.

Rett foran disken fantes flere stoffer:)
Og i bakgrunnen ser dere innehaveren av den fantastiske butikken:)

Ferdigsydde puter og dyr, for de som ikke syr selv.

Julestrømper, kuler, bånd, perler og strikkede barneplagg... Jeg kunne gått her i timesvis:)

Alt i alt et eldorado for kreative sjeler med retrosmak, og jeg vet iallfall at jeg ikke tar en tur til Køben igjen uten å gå inn her:)
Butikken heter Husflid, og ligger i Blågårdsgade 4 på Nørrebro.
Det er en liten spasertur fra sentrum, men på veien opp ligger også Stof2000 og et blomstermarked, så man kan slå flere fluer i en smekk:)

Oppdatering:
Snille Lille har gjort meg oppmerksom på at det finnes en Husflid på Blegdamsvej 124!! Jeg er derfor litt usikker på om butikken har flyttet, eller om de har åpnet enda en avdeling. Det kan iallfall være greit å finne ut av dersom man har tenkt å ta turen innom;)

22 kommentarer:

Hyttehuset sa...

Sukk, lengsla er stor. Fantastisk butikk, og obligatorisk for Københavreiser framover.

Vil nesten ikkje sjå desse herlege bileta for eg ser så mykje meir eg vil ha...

Lille sa...

Hei! Denne butikken tror jeg at jeg var i forrige helg! Kan de ha flytta? Den jeg var i het også Husflid, og hadde samme røde rundell med retroputetrekk, og jeg synes jeg kjenner igjen damen bak disken. Men den lå ikke i Blågårdsgate, men i Blegdamsvej oppe ved triangelet!:) Jeg er 99% sikker :)
Uansett, herrrlige bilder du!

IJ sa...

Å - så spennande! Me reiser til København på tirsdag - og har faktisk ikkje vore der før(kors på halsen..!!) - så eg tar med alle tips eg kan få;-) Denne såg kjempekjekk ut!

Lille sa...

Hei igjen. Ja du har helt rett, bildene dine viser en butikk med litt mer "liv", men hvis de har flytta så kommer det kanskje etterhvert? :) Lokalet var ihvertfall en god del større, men det betyr jo bare enda større plass til deilige stoffer! :)

Skjønner godt at du nøt hyppige turer ned, faktisk veldig godt. Men enda bedre skjønner jeg at det er best å ha mannfolkene i hus :)

Takk for koselig hilsen.
Hilsen meg

Anita sa...

HEI!! Herlighet er dette en drøm?? For en butikk!! Jeg blir helt syk etter å besøke denne vidundelige butikken. Jeg vil også ha en slik butikk og jeg sliter med å finne retrostoffer her i Trondheim. Blir tur til Køben..må bare få til det! Nå kjenner jeg at jeg blir så inspirert og er ikke i tvil om at jeg elsker slike glade stoffer/farger. Takk for titten. Nydelige drømmebilder!

Tante Bruun sa...

wow!!! Mye kult! takk for tipset om butikk. Skal snart til Køben!

Linda sa...

Oj,den må jeg prøve å finne.
Skal til Køben i morgen/dag.:))

En støvel og en sko sa...

Åh, skulle ønske jeg også skulle til København... Men det er litt mer kronglete fra Bergen. Ugh!
Men skal jeg noengang (10 år siden sist!) så er jo denne butikken et 'must'.
Bildene dine er veldig fine og du får med så mye på hvert bilde. Tusen takk!
Kan tenke meg at du gikk litt i stå her blant alle disse godsakene.
Ha en fin dag!
Klem, Sølvi

IJ sa...

Takk for tips om experimentarium - det må me kikke på på nettet;-)

Klem

Nina B. sa...

åååå fryd for øyet altså!
Skal definitivt kikke nærmere på Nørrebro neste gang jeg er i Køben. Håper det ikke blir lenge til....kanskje vi burde få til en "voksentur" i høst? hihi.
Takk for titt og tips!

Klem Nina

Anonym sa...

For en herlig butikk!
Og selvfølgelig ligger den i Køben! Det er jo bare fantastisk at noen i det hele tatt kommer på i idèen om å starte en slik nisjebutikk. Og så er det så flott når de også får den til å gå..
Tusen takk for tipset. Det er herved notert i min bok:-))

Tove sa...

Fy det er en butikk jeg gjerne skulle vært i ( med stappfull lommebok...) å handlet vilt!! Synd jeg bare er i København sånn ca en gang hvert 10ende år.., hihi

klem

Haust sa...

Oi, for ein butikk! Skulle gjerne hatt kloa i nokre av retrostoffa som hang der!

Ha ein god torsdagkveld! :)

Christina sa...

For en fin butikk!! :) Nydelige farger.. Tror jeg må ta meg en titt oppi posen med alt det gamle sengetøyet fra jeg var liten. Jeg fikk det av pappa for en stund siden... Hihi.. Kanskje det kan bli et sengeteppe?

Ha en fin helg!
Klem fra
Christina

Anonym sa...

Guri, for en fin butikk;)
Her skulle en hatt ubegrensa med money ja....
Liker bloggen din godt jeg...
Ha ei fin helg!
-Irene- sørlandet:)

Kardemomme sa...

Giiiisp!!!! Noe så FANTASTISK!!
For en DRØM å komme over en sånn butikk! Jeg har allerede notert meg adressene her. Skal til København i begynnelsen av juli og da vet jeg i hvertfall hvor jeg skal gå! Himmel og hav for et paradis for en stoffavhengig hihi!!
Jeg må kikke på alle bildene en gang til før jeg går ut herfra! HERLIG! Ha en fin helg! Klemmer fra Kardemomme :))

Minmill sa...

Hei på deg Borghild. Tusen takk for koselig kommentar. Jeg har det akkruat som deg for tiden. Lite kommentering, men likevel innom når du popper opp med et innlegg. Jeg var inne her i går og leste om Retro København, og tidligere en dag og leste om dine bokser. Sånn blir det. Kommenteringen tar så lang tid, men innimellom tar jeg et lite raid.

Takk for tipse om vasene hos Berghlin. Enten kjøper jeg dem der eller inne i Oslo. Jeg skal nemlig til Oslo på mandag og tenkte å slå ihjel noen timer med å rundt å kikke litt på egen hånd. Hva er da bedre å la disse skjønne vasene være målet... Jeg vet jo at du har dem, og de er jo sååå fine. Nå har jeg litt penger til overs, så nå kan jeg flotte meg litt.

Vi skal til København i sommer et par dager, så hvis vi er i nærheten av butikken du blogger om, skal jeg se om jeg kan få sneket meg inn der. Vi reiser jo med de to små denne gangen, så det er ikke meg som er første pri. :))

Jeg liker også de eskene du har tapetsert. Ære være to i spann for at de tok inn papirruller fra Rie Elise Larsen. Den butikken håper jeg overlever for de damene har skjønt det.

I dag reiser meg og store M til Kragereø på Spa Hotel. Vi skal treffe gamle kjente og kose oss i boblebad. Kan ikke bli bedre det etter en hektisk jobbeuke. Ønsker deg en god helg.

Klem Minmill

Anette Willemine sa...

For en farvebombe av en butikk! Her må man jo bare bli i godt humør av å komme inn!!

Ønsker deg en deilig helg!

Klem,
Anette Willemine

SiriR sa...

Oj, oj, oj!! Utrolig masse fint!!

MollyMy sa...

WOW, mister helt pusten, den butik kunne jeg godt bruge et par timer i :))
Kh Birthe

Sylvia sa...

Er det ikke gøy å finne slike herlige butikker. Denne er ikke helt "min" type butikker, for stoffer bryr jeg meg desverre ikke om. Men jeg blir kreativ av å se hva andre har laget, så jeg hadde nok gått innom alikevel.
jeg drar til Kbh på fredag som kommer, men desverre i et helt annet ærend, jeg skal i en begravelse. Så shopping får jeg ta en annen gang.

cecilie-design sa...

Ser jo helt fantastisk ut! Skal vi ikke bare åpne en sånn i Kristiansand? ( Problemet er vel at vi hadde beholdt alle stoffene selv...)