søndag 30. mai 2010

Tre år!

Det er svaret du får dersom du spør minstemor hvor gammel hun er nå:)
Vi har feiret både familiebursdag og barnebursdag, men jeg må ærlig innrømme at jeg koser meg mest med å stelle i stand til de minste:)

Voksduken er fra Stoff og Stil, og ble kjøpt i Danmark for 1 1/2 år siden. Jeg dro med meg halve butikken hjem dengang, lite visste jo jeg om at de denne våren skulle etablere seg i Kristiansand;)
Pappkoppene, -tallerknene og serviettene ble også kjøpt for en stund siden (minstemor var vel bare noen måneder, tenker jeg). På en flott butikk i Lillesand som dessverre skulle legge ned og solgte ut alle varer med 70%. Kjekt å ha, tenkte jeg, og har nå utstyr for flere barnebursdager framover;)


Minimuffins er blitt en hit blant jentene på minstemors barnehageavdeling! Mens kaken stort sett får stå i fred, så kaster de seg over disse her som går ned på høykant;)

Hello Kitty er jo selvfølgelig poppis blant 3- og 4-åringer, og det var nettopp Hello Kitty-kake minstemor ønsket seg. Så da lager mor det;)
Ikke i det hele tatt perfekt (jeg kom på like før selskapet at jeg hadde glemt å lage HK-ansiktet, så det måtte skje litt fort;)
Men det lignet jo litt på en katt, da!
(Ikke som i fjor, da storebror ønsket seg Hulken-bursdag, og kakene endte opp med å se ut som frosker).

Godteposene var hjemmesydde, og alle fikk navnene sine på.
Oppi lå det godtesmykker, drops og hjemmelagede hårspenner (altså ikke helt sukkerfritt;)

Her er hjerteproduksjonen i gang! Denne type 'småhåndarbeid' har egentlig ikke helt vært noe for meg, men det var faktisk gøy, og jeg koste meg med å lage spennene:)

Her er alle spennene på rad og rekke, klare til å legges i posene.

Og 3-åringen selv var storfornøyd med dagen:)
Da gjestene var gått måtte hun teste ut det nye hage-settet hun fikk, og spesielt vannkannen er blitt godt brukt de siste dagene;)

Ønsker alle en fin, ny uke! Klem B:)

16 kommentarer:

Pia sa...

Gratulerer så mye med treåringen! Ser ut som det var en flott bursdagsfeiring - imponert over godteposene!

Cecilie sa...

Er det mulig?!?!?Nesten irriterende supermamma:):) Hjemmesydde godteposer med hårspenner! oioioi.

Det er alltid inspirerende hos deg. Og gratulerer så mye med tre-åringen. Her har minsten blitt 2 -men nekter fortsatt og sier "æg æ ett år!"

Hyttehuset sa...

Åh, dåån! Ja, heimesydde godteposar med hårklemme i... Eg ville gjerne ha vore gjest til treåringen din!
Men korleis lagar du dei namnebanda?

Passelig dose sa...

åh! Så fine godteposer! Det er slikt jeg kan ha ambisjoner om, men som det liksom ikke blir noe av, likevel.

Familien vår sa...

Gratulerer med 3-åringen!! Og så flott det så ut!! :)
En slik godterpose kunne jeg godt tenkt meg selv også! Hvordan får du forresten navnet på? (Jeg lagrer alle gode idéer til når jeg tror jeg en gang for myyye bedre tid -hehe)

Karen sa...

Ej hvor er du bare god til at få alt til at ligne en hel million.
Bordet, hårspænder og poser vidner om hvor flittig du også er.

Søndags hilsner her fra
Danmark
Karen

MusMei sa...

Gratulerer med tre åringen! Må si jeg er imponsert over innsatsen din!! Hjemmesydde godteposer og hårspenner er jo helt fantastisk!
Klem

Hulda sa...

Så flott du har gjort det til bursdagen! Nydelige de posene du har laget til hver gjest, litt av en jobb du har hatt med hårspenner og det hele. :) Flott bord, og gode bilder!

yesheimen sa...

Gratulerer med dagen til veslejenta. Så forsegjort og fint du har stelt istand. Har ikke hatt overskudd til sånne fine "homemade" ting jeg, men helt sikkert en god idè til mange. Kaken var jo superfin.
Ha en flott ny uke.
Klem Ann<3

Bea sa...

Grattis med den søte 3-åringen. Stillige godisposer du har laget. hmmm lurer om jeg skal prøve å huske det til min lille 2-åring fyller 3 år.
PS: det nederste bilde er så herlig. Så søtt at hun har tatt på seg skoene selv. Hva er det som gjør at alle barn bytter om på skoene sine:o) hihi

Klem fra Bea

PeneLene sa...

Jeg er så imponert!
For en flott bursdag til er skjønn 3-åring!

Nina B. sa...

Hipp hurra for 3 åring i hus!
Nydelig jente, og for en bursdag!
Knallstilig engangsservise, og de posene. omg. Hjemmelaga til 1000 her, så GØY! Kjekt å ha noe som kan brukes senere også, og ikke bare havner i søpla. Fantastisk!

Ha en fin uke ☺ Klem Nina

Anita sa...

Her var jo både kaken og muffinsene HELT perfekte!! Skjønner at de var en suksess :0)) Ha en flott ny uke!

SiriR sa...

Men wow!! Helt imponert over hjemmesydde godteposer med hjemmelaget innhold. godt jobba.

Og Hello Kitty kake, wow igjen!!

Christine C sa...

Ojoj, for en flott bursdagsfeiring da :-)) Hjemmelagede godteposer og innhold - jeg er superimponert!
Nydelig dekket bord også, og fine kaker. Skjønner godt at 3-åringen din ble fornøyd.

Ha en finfin uke.

Lille sa...

Ser ut som en bursdag jeg hadde hatt lyst til å komme i selv :) Helt nydelig, spør du meg! :)