mandag 21. juni 2010

Bortreist...

...lenge nok:)

Vi har vært på ferie! Og jeg rakk aldri å lage et 'siste' innlegg før vi dro!
Og selv om vi bare har vært i Danmark en uke, så har vi vært i opptil flere land;
Legoland, lekeland, badeland og Monkey Tonkey-land:)

Vi har bodd i en av de flotte hyttene på Lalandia Billund, og har rett og slett hatt en skikkelig barnevennlig familieferie:)

Meeeen, jeg klarte selvfølgelig likevel å presse inn litt shopping;)
Vi hadde tenkt å ta turen til Århus, men valgte Vejle istedenfor, siden det var mye kortere å kjøre. Dessuten oppfylte Vejle kravene mine om Tiger, Søstrene Grene og Stof2000:)
Og det gjorde heller ikke noe at det var en utrolig koselig by:)
Billund sentrum var nemlig IKKE stedet å bruke pengene sine,
men inne i domen i Lalandia har de derimot en super interiør/klesbutikk (bl.a. Sia, Ib Laursen, Durance, Noa Noa, Pulz, Culture..)

Og her kommer bilder av noen av innkjøpene, og alt dette ble faktisk kjøpt på 'billigbutikker':

Lyslykter fra Bilka til 3.95 per stykk.

Jeg hadde også plukket opp et tips fra Karen om at de hadde oppvasksåpe fra Isabella Smith på Netto til 20 kroner! Den rosa oppvasksåpen er kjøpt i Danmark tidligere, og den gang etter tips fra Minmill:) Rosa oppvasksåpe kan iallfall ikke jeg motstå, og de på jobb ler av meg når jeg opprømt forteller at jeg har kjøpt både billig og fargerik såpe på tur i Danmark;) 

Og det blir slett ikke siste gang jeg tar turen innom Netto!
En stor sink-krukke til 149,- måtte jeg bare trykke inn i bagasjerommet (vi har alltid med takboks, men da vi skulle sette den på denne gangen, sånn ca 1/2 time før vi måtte kjøre til båten, så fikk vi ikke to av festene til å feste ordentlig, og måtte dra uten... Litt krise for noen som vanligvis fyller opp både bil og takboks!!!;)
Men det vil jo helst gå greit, og det gjorde det denne gangen også! Krukka ble iallfall med!!:)


Og til slutt dette teppet til 75,- som jeg også fant på Netto! Jeg kjøpte i tillegg en plansje med et verdenskart (som også kostet 75,-) men jeg får henge det på veggen før jeg viser bilder av det.

Vel, det var noen av 'funnene':) Det er vel fare for at det kommer bilder av fler;)

(Rart det der, jeg syntes ikke jeg hadde kjøpt noe særlig, men jeg ser nå at det ble litt likevel! Det føles kanskje sånn fordi jeg praktiserte speed-shopping!;)

Ha en fin uke! Klem B:)

15 kommentarer:

IJ sa...

Høyres ut som du har hatt ein kjempefin ferie, og fine skattar har du òg fått med deg! Kjekt når ein finn fine, billige ting!

God natt til deg!

SavanneTreet sa...

Så herlige feriefunn=)
Lurer på hvor du har kjøpt terasseteppet ditt? Så fin farge!
Ha en fin dag! Hilsen M

Marianne sa...

Gøy med shopping særlig når en finne så mye og at det i tillegg er rimelig.
Masse fint du har fått med deg.

Tirsdagshilsen fra
Marianne

jannepålanne sa...

Så masse fint du fant da! og ekstra gøy er det jo når det ikke koster så mye:)
Har du fått pakken i posten fra meg forresten?

Tuppelure sa...

Så mye fint du har funnet! Heldiggris! Det er virkelig gøy å shoppe i Danmark, kanskje derfor det er mitt feriested nr 1. Gleder meg til å se hva mer du fant:O)

Hege sa...

SÅ deilig å være norsk i Danmark sier jeg:-)
- nydelige ting du har kjøpt med deg:-)
Ha en fin dag hjemme:-),
klem Hege.

Sylvia sa...

BILKA er min favoritt i DK. der finner jeg alltid flotte ting til en rimelig pris.
Vi reiser på ferie om ca 4 uker, til DK. Skal ha en uke med storbyferie (Køben) og en uke på et rolig sted, der vi kan vandre på stranda, plukke skjell og kjøpe fisk fra en fiskebåt. Selvfølgelig blir det tid til litt shopping innimellom......gleder meg alt!!

cecilie-design sa...

Åh, jeg har også lyst til å reise til Danmark!

Det er litt rart - så nærme som vi bor, så har jeg bare vært der 3-4 ganger de siste 10 årene:(

Haust sa...

Du verda, så mykje fint - og billeg - dei har i Danmark! Eg får alltid lyst å reise til nabolandet etter dei fine Danmarksinnlegga dine! :)

Småbyliv sa...

Herlige farger - digger det teppet!! Og den prisen da...sukk...

det hvite hjerte sa...

heia,

her var det lenge
siden jeg hadde
vært på besøk ...!

herlig herlig ... ♥

ha en fin tirsdag!

det hvite hjerte

♥♥
♥♥♥

Hulda sa...

Så masse flott du har med deg hjem fra ferien! Det teppet var nydelig, og utrolig billig!! :) Vi skal en tur til Bodø i sommer, gleder meg til shopping i de flotte butikkene der.

Livet er heeerlig sa...

Fine ting du har funnet deg :)
Ha en strålende flott kveld
*Siv*

Anette Willemine sa...

Sååå deilig med en slik ferie! Å handle i Danmark ER morsomt! Bilen vår er aldri stor nok til å ta med hjem alt jeg finner. Har du gått på gartnerier og havesentre? Herlighet, de har så mye flott og så mye bedre priser enn her hjemme. Min svigermor er dansk, og hun tar meg med på alle de rareste og beste stedene å handle! Det ER deilig å være norsk i Danmark!

Sommerklem,
Anette Willemine

Anonym sa...

Sukk... Så mye fint:-) Hørtes absolutt ut som en fin butikk med priser jeg kan like :-)

Jane