søndag 6. juni 2010

Mannens kokkeleringer:)

I går var det mannen som stod for både middag og dessert her hjemme, og siden han nylig har lært seg å lage panna cotta fra bunnen av, så var det selvfølgelig det han briljerte med;)

Retten var upåklagelig, både i utførelse og smak, og selv om han forklarte meg grundig hvordan han hadde laget den, så lyttet jeg bare med et halvt øre, for når panna cotta skal lages neste gang, så er det selfølgelig han som bør lage den! For hans smakte jo sååå godt, og han var jo sååå flink, og det er ingen grunn til at jeg skal kødde det til!!;) He he...

Ellers så blomstrer det fortsatt på terrassen vår:)
Jeg har kjøpt nytt oliventre fra Rema1000 i Sørlandsparken til 139,- og den rosa blomsten i forgrunnen (Kosmos / Cosmos) ble jeg tipset om av denne damen, og den har allerede blitt en stor favoritt. Jeg har tre slike til i en sinkbalje ved inngangsdøra vår, og jeg synes rosafargen er nydelig mot de knallgrønne bladene!

Dessuten har jeg sydd tre slike sett med a-b-c-stoffposer, og de kan kjøpes her

Ha en riktig fin, ny uke! For min del er det ikke lenge til ferie, jippi!!!:)
Klem B:)

11 kommentarer:

Hege sa...

Nydelige bilder og fine poser du har sydd!:-)
Ha en fin uke,
klem Hege.

Kvirrevitt sa...

Ingenting er som en mann som kan lage mat! Jeg tenker det samme her hjemme selv - ingen vits i å kødde det til, når han både liker og klarer det mye bedre enn meg..:D
Flotte bilder fra verandaen, og fine poser!

Barbros lille atelier sa...

Så heldig du er som har rosa verktøykasse OG en mann som kan lage mat:-) Skulle ønske det var meg...

Veldig koselig på terrassen din! Nydelige blomster! Og posene du har sydd var bare helt skjønne. Du lager så utrolig mye fint!

Ønsker deg en fin uke!

Klem

camillaslykke sa...

Hei, Borghild.
Så koselig dere hadde fått det på terassen. Liker så godt de kurvene sammen med sink-NYDELIG:)

Oliventre til 139kr. Har jeg også fått handlet meg. Jeg har det inne, men en kan jo faktisk ha det ute. Kanskje litt bedre det:)

Så skjønne A-B-C poser. Jeg må få sydd noen lignende, de er så greie å ha på jobben til så mangt..

Og da er det bare å ønske seg en mann som deg, som lager deilige desserter... ha ha

Ha en fin mandag, klem:)

tempo.dk sa...

Penna cotta'en ser utroligt lækker ud. Ham der din mand må bare fortsætte med det. Poserne er også fine. Ønsker dig en god uge. Hilsen Bente

Sylvia sa...

heisann
Så godt dette så ut! Pannacotta er en av mine favoritter når det gjelder dessert, så send mannen din ned til meg, er du snill! ;)

Så koselig det er hos deg på terrassen da. Jeg kjøpte meg netopp to oliventrær, men de er lave og står i vinduskarmen inne. Skal lufte dem litt ute i sommer....
I helgen som var, var jeg en snartur i København. Men jeg skulle i en bisettelse, og så var det stengt på nasjonaldagen deres. Men jeg fikk sitte på Nyhavn og nyte solen. Herlig!
Men om 1.5 mnd drar jeg til København på ferie. Skal bli herlig!

Barn i heimen - Cecilie sa...

Haha - fra nå av kan du bare la han få lov til å lage desserten, ja! Så godt ut.

Oliventre på Rema1000 rett og slett. Ska sei! Der blei veldig koselig på terrassen, og posene va søde. Du e så flinke med symaskinen. Sko så gjerna hatt ein liden del av kompetansen - så greit med ting som kan ordnes og lages sjøl. Og fint!! Lige så godt bleieposen fra deg - sjøl om an nå blir brukt te andre ting. Enn så lenge.

Ha ei fin uke. Sikker godvær på sørlandet..:)

SiriR sa...

Åh, sikle sikle, det så jammen meg godt ut!!

Og så koselig der ser ut på verandaen hos dere:)

Nina B. sa...

Mmmm deilig!
Du syr og han lager panna cotta - grei fordeling det vel ;)
Hi hi! NOEN spesialiteter må en ha!

Så koselig dere har det utenfor. Enig i at de blomstene var supersøte.

Straks ferie her også! Bare 4,5 arbeidsdager igjen! Jippi ☺

Nina

HildeP. sa...

Det så kjempegodt ut! Praktisk med en så flink mann! ; ) Koselig terrassekrok dere har! Ha en flott kveld! : )

Klem Hilde

Pia sa...

De posene var kule!
Og du er heldig med mannen!