onsdag 23. juni 2010

Mitt sy-rom

Sy-rom, krea-rom, hobbyrom...
Kjært barn har mange navn:)
Jeg er så heldig å ha et rom som bare er mitt! Der står symaskinene mine, og der har jeg stoffsamlingen min og andre livsnødvendige ting;)
For litt siden kjøpte jeg en ny reol til å ha der inne. Jeg hadde tenkt å vente til Ikea kom til Sørlandet, men så ble jeg bare så fryktelig utålmodig! Så da kjøpte jeg en reol på Jysk istedenfor. Og da fikk jeg også et sårt tiltrengt spark bak, og jeg fikk ryddet, rensket ut og ommøblert litt:)

Samlingen av retrostoffer vokser sakte, men sikkert:)

Og nederst står hobby-, inspirasjons- og interiørbøker lett tilgjengelig.

Bordet under vinduet er et gammelt Fretex-funn, som jeg tidligere brukte som plantebord. Da var det grønt, og nå er det lys rosa. Det lange sybordet er fra Ikea, og etter min mening så kan man ikke få langt nok sybord!!:) Den stygge blå stolen får også fyken når jeg finner en ny gammel en (eller når Ikea kommer;)

Dessuten ble jeg for en evighet siden utfordret til å vise fram mitt beste loppefunn; her er det! Et skap kjøpt på speidernes loppemarked på Lund for to år siden. Jeg synes det er kjempefint, og bildene gjør det virkelig urett! Mye finere i virkeligheten! 

Inni skapet finnes flere stoffer, men her ligger bare de 'nye' stoffene:)

Dessuten har jeg lyst til å male veggene i rommet, tror jeg...
Jeg har alllerede malt dem én gang, men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker blåfargen eller ikke...
Hvis noen har meninger om, eller forslag om ny farge, er det bare å komme med dem!

God onsdagsnatt alle sammen! Klem B:)

31 kommentarer:

Châtaigne sa...

For et FANTASTISK syrom du har - jeg blir helt mo i knærne. Et rom jeg kunne puslet i i timevis:-)

Supersøte reinsdyr - har du sydd dem selv? I så fall imponerende flotte.

Ønsker deg en fin sommernatt, klem fra Kastanjedamen

Hulda sa...

Virkelig et kreativt rom du har! Så masse herlig i hyllene. Her må det være en fornøyelse å arbeide. :)

Bringen Blomster sa...

For et flott, og ikkje minst organisert hobbyrom:) Syns blåfargen var fin, men nå er jeg jo svak for sukkertøyfarger ;)
-Synnøve-

grønn sa...

For et herlig hobbyrom, med mange fine stoffer i hyllene. Jeg drømmer om å få et slikt rom en gang!

Mitt lille hus på landet sa...

For ett utrolig herlig syrom!! Og så masse herlige stoffer!

Kathrine 'Glimt' sa...

digg med eget puslerom da ! Det står HØYT oppe på min etterhvert lange ønskeliste ;)
Jeg kan ikke sy - men på den samme liste står symaskin ( m kurs ) ... for jeg har begynt å samle på stoff... så noe bør jeg jo bruke dem til etterhvert ;) hihi

Fargen på veggene dine er ganske fin.
Jeg personlig ville valgt hvite vegger ( letthet ) og en vegg i isvann ... ta en titt på kjøkkenet mitt så ser du hvorfor ! haha mine favoritter!

En støvel og en sko sa...

Hei!
Ja, her må det være godt å sitte og sy og føle kreativiteten blomstre. Nydelig rom!!
Jeg sysler med tanken på å lage kontoret vårt om til kombinert kontor og syrom... For tiden har jeg et syskap i gangen og så syr jeg i stuen eller på kjøkkenet. Det må være herlig å ha eget syrom. Og det nydelige skapet ditt....ja, nydelig!!
Ha en fin kveld.
Klem, Sølvi

STRIKKEMOR(O) sa...

Kjempefint, ryddig og kosleg hobbyrom!! Synest blåfargen på veggane er fin.

Grip dagen sa...

Det er deilig å ha sin egen kreative hule!
Gjett stortrives når jeg setter meg ned på mitt syrom også.
Det er inspirerende å ha alle slags vakre materialer rundt seg.

Jeg har tilbragt dager og netter på syrommet denne uka. Har nettopp blitt ferdig med en stor bestilling.

Hylla di med retrostoffer ligner på forveksling mammas lakenskap på hytta... Samme slags stoffer!
Fikk litt flashback når jeg så mønsterne og fargene.

Da får du komme deg i arbeid. Du har vel mange planer i det kreative rommet ditt?!?

Sommerhilsen Marit

SiriR sa...

For et flottt syrom du har! Masse fine stoffer, flott gammelt skap og plass til mye kreativitet:)
Herlig!!

Hege sa...

Heisann:-)
Så fint syrom du har!
- og veldig praktisk!
Farve ja.., tror jeg vil ha det helt lyst(kremhvitt)på mitt eget(holder på nå!):-)
Fordi stoffer og andre ting tar så mye farve!
- så får jeg se da hva du gjør;-D
Ha en fin dag,
klem Hege.

Vicki sa...

Wauw waow waow - hvor er det et fint rom du har dig - så heldig...
Bare mit være lige sådan - masser af stoffer, bøger plads og ja det hele. super flot!

Rigtig god dag:)

g u r o sa...

Misunnelig!! For eit HERLEG rom, med plass, lys, luft, fargar og utstyr nok til å finne masse INPIRASJON og SKAPERGLEDE!

Trur jammen at eg likte alt eg såg der inne (ja, bortsett frå den blå stolen sjølvsagt...hihi!).

Kos deg vidare med sommaren, lyset og lange dagar!
Klem

Haust sa...

Åh, no vart eg inspirert! Det må vere herleg å stå framfor den nye hylla smekkfull av herlege stoff, bøker og fine boksar! Kos deg på syrommet ditt! :)

viviann sa...

So kjempeflott syrom du har!! Kjempefine mobler og alle dei flotte stoffene.. Heldiggris! Trur eg maa ta meg ein opprydning paa mitt her..;) Ein klem fra Viviann:)

Lykkelinn sa...

WOW! Så flott det var - nå ble jeg rent misunnelig! På våre 70 kvm er det ikke plass til noe sånt, så mitt hobbystæsj ligger i esker og bokser. Men en dag, en vakker dag, da skal jeg også ha sånt fint rom som deg!!

Kos deg - og la kreativiteten flomme på rommet ditt!

Bjørkely sa...

hei hei!
for et fantaskisk flott hobbyrom. Her har du jo alt du trenger! Ja, blir du ikke inspirert her så vet ikke jeg :)

anneskreative sa...

For et herlig rom,,,,,,slike bilder blir jeg glad av.
Skjønner at du koser deg her.
Ha en fin torsdagskveld.
Anne

Butterfly sa...

wow! for et FANTASTISK flott syrom du har. Det syder av kreativitet! Bildene er så klare og fulle av flotte farge, så man bare må bli glad :O)

Ha en rikitg fin torsdagskveld :O)

klem

atinybitofheaven sa...

WOW og dobbel WOW!!!!! Fantastisk rett og slett!!

Flinkesen!!!

Klemmer fra Wien

Tonje Michelle sa...

Åhhh så fint!! Pittelittegranne misunnelig på dette rommet ja:)

Fru N sa...

Hei! Så kjekk blogg du har! legger deg til på blogglista mi:)

Fru N sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Vibeke sa...

Åhh..nå ble jeg virkelig misunnelig! For et flott og organisert syrom du har...Nydelig =)

Kallemillelente sa...

For et helt fantastisk syrom! Og for en orden, da!
Jeg har nilest om Danmark nå. Skal være der i nesten TRE uker i sommer!
Dessverre kom det melding i posten i dag om at vi var en av dem som fikk skattepenger ETTER 22 OKTOBER...!
Men da blir det Netto, da. Så noen som hadde det teppet i går, og tenkte nok det var fra Danmark:)
Ellers tipser jeg om at Bilka (a-z) har sommertepper til 100 DK hver sommer. Har 11, men trenger stadig flere:)

Mária sa...

Pekný deň prajem zo Slovenska. mám rada Váš blog, a rada sa tu stale prídem pokochať a poinšpirovať. Tato pracovňa je prekrásna, prehľadna, pestra, všetko ma svoje miesto, radosť v nej šiť.
Všetko dobré prajem, zase niekedy nabudúce napíšem. ahoj. Mária

Flittige hender sa...

For et fantastik syrom....takk for inspirasjon...nå må jeg få ryddet og ordet syrommet mitt. Masse herlige stoffer, det er så herlig å se på stoffer og bøker...digg.
Ønsker deg en fin helg. Jeg har ikke vært på din blogg før, synes den er kjempe koselig - satte meg opp som følger - så jeg kommer igjen. HEI!

giraffmamma sa...

Oi oi for et drømmesyrom! For et utvalg og system! Dette var noe å bli inspirert av. Supert :)

Agneta sa...

Åh vilket rum! Och så städat det är! Hur klarar du det? haha...

IJ sa...

Ajaj - for eit kjempefint syrom! Tenker det er kjekt å vere der inne:-)
Er litt enig med deg i blåfargen, syns kanskje den er litt trist..? I desse pastell-tider, ville eg nok gått for noko i den kategorien. Passar godt til sukkertøyet i skap og hyller òg!

Ha ein fin dag!

Beppe sa...

Så utrolig flott syrom du har :) Tror jeg må inn og få litt orndings og rydde litt på mitt etter dette besøket :) Hi hi ... Klem Beppe