onsdag 30. juni 2010

Verdens beste bursdag!

Hvis noen skulle lure på hvordan man lager verdens beste bursdag, er oppskriften som følger:

* Vekk bursdagsbarnet med muffins på senga (eller i vårt tilfelle: beordre bursdagsbarn som har våknet tidlig, opp i foreldrenes seng, lukk døra, hent muffins og 'fyrverkeri' og gå inn mens hele familien synger bursdagssangen)

* Gi bursdagsbarnet en stykk gave som kan åpnes før frokost (fotballspill for fotballgutter anbefales sterkt!)

* Feir bursdagen med besteforeldre, tanter, onkler, kusiner og fettere osv, og gå til slutt ut med kakerestene til naboungene

* (Ok, dette bildet skulle bare vise verdenskartet som midlertidig henger på feil kjøkkenvegg. Jeg har drømt om verdenskart på kjøkkenet siden jeg var au-pair i 1994. Vertsfamilien til venninnen min hadde det, og så hadde de satt inn nåler i landene/byene de hadde besøkt, og da tenkte jeg at: -Det skal jeg også ha en gang... Og nå har jeg det!;)

* Et par dager senere: Avtal fotballbursdag med bestevenn på Sør Arena.

* Få bestevenns pappa til å lage tidenes kuleste kake...

...med bilder av bursdagsbarna på!

* Hold to stykk lillesøstre i aktivitet med ballonger (eller vannpistoler fra godteposene)


* Kjør hjem med en stykk svett, men storfornøyd bursdagsgutt!
(Innimellom alt dette kommer selvfølgelig pølsespising, fotballspilling, vannkrig, og enda mer fotballspilling!:)

Gratulerer med 6-års dagen, Sander!

(Og nei, mamma, han har fortsatt ikke klippet seg;)
Ønsker alle en super uke! Klem B:)

9 kommentarer:

Har en drøm... sa...

Gratulerer med storegutten:)
Og for en fantastisk kuuul bursdag! Han ser meget fornøyd ut på siste bildet her...:))

Klem Line

Hyttehuset sa...

Herleg innlegg som eg fryda meg over å lese. Bursdagen må ha vore midt i blinken! Gratulerer med vel overstått dag.

Veit du, eg har mista den eine bleieposen eg kjøpte hos deg. No ligg det sannsynlegvis ein b-design-pose på Moi ein stad. Sukk.

(Syr du fleire eller?)

Det ligg forresten ein award til deg hos meg. Ha ei fortsatt god veke!

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

gratulerer med bursdagsgutten :0)
Kul bursdag !Og kjempetøff kake !!

Ha en super uke videre:o)

Tuppelure sa...

Hei!
For en super bursdag for en fotballgutt. Kjempeide å ha det på fotballbanen. Så flink du er å ordne, heldige unger.

Synes forresten gutten din er fin med det lange håret jeg..;O)

Liker godt bloggen din, ble veldig inspirert av arbeidsrommet ditt. Har det i bakhodet når jeg nå holder på å planlegge mitt eget arbeidsrom i kjelleren.

Ha en fin dag!

Pia sa...

Gratulerer med en flott gutt! Det så jo ut som en bursdag som var midt i blinken! Og herlige muffins og ikke minst kake!
Og jo lenger dere venter med klipping, jo vanskeligere blir det å få gjennomført det...(Altså, jeg synes det er kult med langt hår på gutter. Men har en som jeg gjerne skulle ha fått stussa litt på, men det er ikke snakk om...)

pippilotta sa...

Du og du jeg får prestasjons angst:)) Litt av en feiring, kan tenke meg gjestene kosa seg like mye som jubilanten selv:)

Du er så flink til å lage det koselig rundt deg, beundrings verdig!

Klem!

Snuppimamma sa...

Høres ut som en super oppskrift ja :) Gratulerer med sønnen, som jeg formoder snart blir skolegutt også!!

Hårklipp? Hvorfor det?? Han er jo superfin:)

SiriR sa...

Oj, høres ut som en serdeles vellykket bursdag!
Gratulerer så masse med 6 åringen:)

Familien vår sa...

Det hørtes ut som en drømmebursdag ja!!!!