onsdag 14. juli 2010

Hjemmelaget lemonade

Jeg vedder på at mange av dere ofte tenker det samme som meg når dere ser noe i et butikkvindu. Nemlig at
-Det trenger jeg ikke kjøpe, det kan jeg lage selv.

Men så går dagene, og jeg har fortsatt ikke laget det selv!

I flere uker har jeg sett på disse Lemonade-kassene til House Doctor (er det ikke?), og har hatt kjempelyst på en. Men så synes jeg de har vært litt dyre til kun å ha vært en malt trekasse, så jeg har latt være.

Men så synes jeg det blir for dumt også, for det blir veldig mye som ikke blir laget! Så jeg bestemte meg for å gå ned til Den Blaa Dør og bare kjøpe en likevel. Så var de selvfølgelig utsolgt!! Sååå typisk!

Men så svippet jeg innom en bruktbutikk i går, og der stod en perfekt trekasse og ventet på meg. Riktignok ikke i lys grønn eller turkis, men den malingen jeg trengte, hadde jeg hjemme, så det var bare å svinge malerkosten + lage en sjablong.

Så da ble det rett og slett hjemmelaget lemonade-kasse likevel:)

Og kassen står på det nymalede spisebordet vårt!!:) Det gikk fra mørkt brunt til hvitt, og jeg er veldig fornøyd altså! Stolene skal også byttes ut etterhvert:)

'Lemonaden' i flaskene er rett og slett iste med guava (den rosa) og te med lind (den gule). Sistnevnte har jeg ikke smakt før, skal bare vente til den avkjøles, for jeg liker iste best:)


Må samtidig takke for alle koselige kommentarer! Jeg har vært superdårlig til å svare på både kommentarer og mail, men håper jeg kan få tatt en runde i kveld!

Nå skal vi til Dyreparken!!! Klem B:)

21 kommentarer:

Idun.. sa...

Herlig lemonade-kasse! :D
Jeg tenker også ofte at en slik lager/syr/mekker jeg selv.. Men uff.. blir altfor sjelden..

*sommerklem*

PS; noterer meg at du hadde kjøpt superkul verdenskart-plansje billig på Netto.. Vi reiser til Danmark over helgen og et slikt vil jeg også ha :D

Fanny sa...

Så flott kasse da! Jeg har den "originale" fra Den Blaa Dør- men din var just like fin!

Hvordan lager du sjablonger?

P.s. De har masse House Doctor på Randesund Lysstøperi- har selv hatt et lite raid der:-))

Camilla sa...

Ååååååååå, så fin:-) Lager du en til meg også? He he. Hvor får du kjøpt den teen?

En støvel og en sko sa...

Heisan!
Kjempefin kasse! Ja dette fikset du så klart. Og disse bildene er utrolig skarpe, knallfine!!
Klem, Sølvi

Magi© sa...

Wow! Koss laga du sjablongen?
Såg ikkje heime laga ut i det heile tatt! Kanon stilig! Der sparte du dipenga! ;)

Datt sa...

Oh, den ble knallfin altså, digger den!! :D Ha en forsatt turkis og gul sommer! :)

Christine C sa...

Knallfin lemonadekasse!! Selvgjort er velgjort :) Så veldig god ut den isteen din også - strålende farger.

Ha en fortsatt fin julikveld.

Christine C sa...

Knallfin lemonadekasse!! Selvgjort er velgjort :) Så veldig god ut den isteen din også - strålende farger.

Ha en fortsatt fin julikveld.

Pink lady sa...

Kjempestilig!!

Uten at jeg har sett "orginalen" så sier jeg at det var et godt valg å lage selv;)

Klem Pink lady

Pink lady sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Pink lady sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
IfraLahell sa...

Åhhh. så herlige bilder. Og ingenting er vel egentlig bedre enn å lage selv. Kjempe herlig farge. Jeg skal gå til innkjøp av gamle saftflasker og lage rips saft. Inspirert ;)

Ha en god kveld
:)IfraLahell

Haust sa...

Så FIN den vart! Å, eg har lyst på - både kasse og iste! :)
Friske, sommarlege foto.

Minmill sa...

Heeeelllluuu Borghild. Du har et godt poeng her. Jeg tenker til stadighet sånn som du skriver om. Det er mange ting jeg har gått forbi og tenkt at jeg vil lage selv. Det var synd at de var utsolgt for den kassen du ville ha. Men den du har laget var jo fantastisk fin da. Jeg likte godt den skriften du har laget på den. Du imponerer. Jeg har veldig lyst på sånn et flaskestativ jeg (sånn med plass til 6 flasker og laget i sink), men jeg må tenke på at det skal stå et sted, og kjøkkenet vårt har ikke plass til sånne litt unødvendige ting. Hehe. Det kan jo være jeg ender opp med et likevel.

Kos deg videre i sommervarmen. Klem

Ruter & Hjerter sa...

Fikk helt vann i munn da jeg så bildet av di skjønne flaskene med så friske farger:) Du har gjort en knall jobb med boksen:)

erry sa...

Åh, så läcker!! Finfina färger! Om du vill göra lite egen pink lemonade så kan du kika in hos mig, jag la in ett recept häromdagen. Enkelt, vackert och mycket GOTT!! :)

Sommarkram, erry

Namaste sa...

Tenke ofta det samma så du ja :o)

Blei skikkelig flott og dekorativ kasse da! Flink du e :o)

Sylvia sa...

Hei, så artig! samme tanken men til forskjellig bruk! Jeg har også vært på utkikk etter slike, OG funnet, men ikke kjøpt! (angrer) Men mine må være litt solide til det jeg skal bruke dem til. Bare vent å se!!!!
Om en uke er jeg i København!!!! Måtte bare nevne det for deg, siden jeg vet du også er fan av den herlige byen!!!!

Brita sa...

Hihi, sånn kan det gå:)
Kassa di ble kjempefin!

Lotta sa...

Ah superkul den kassa di:) Du er flink!!!

Ja Annas Rom er en drøm..Jeg var så optatt med å ta bilder jeg, så oppdaget ikke feks den superfine sorte dørmatta før jeg kom hjem og postet innlegget!!!!! -haha..Men fikk svidd av noen kr for det...

Ønsker deg en fin kveld og helg!
Klemmer:)

mimmi-leone sa...

Nydelige farger sammen og flotte bilder!

Ønsker deg en fin helg!

Mvh Mimmi-Leone