onsdag 21. juli 2010

Is à la NRK Super

I forrige uke syntes storebror i huset at vi burde lage sånn is som han hadde sett på tv (Barnas Supershow, tror jeg?)
Så da gjorde vi det!

Vi fulgte historiens enkleste is-oppskrift ever, og kjørte sammen frosne jordbær, en spiseskje melis og en boks kremfløte i blenderen.

Her ser dere superkokken selv i aksjon:)

Jeg overhørte at superkokkene fra tv telte til ti mens blenderen jobbet, og det var nok på grunn av fløten, smør-is har vel aldri vært en hit på markedet...
Vips, så hadde vi iallfall fiks ferdig jordbær-softis!
Det var kanskje ikke den aller, aller beste isen jeg har smakt, men det var gøy å prøve:) Dessuten er jo estetikken i serveringen også viktig, og mitt nyeste innslag til Mano-samlingen ble brukt til å servere i.
Og mini-marshmellows var greit tilbehør syntes den yngre garde!
(To i Spann har ført Mano en stund, men nå har også
 Hansen & Co tatt inn både krus og skåler:)


Restene ble frosset ned i noen kule Lego-isformer kjøpt i Legoland i sommer.
Der ligger de enda, så om noen vil smake, er det bare å komme:)

Klem B:)

4 kommentarer:

mimmi-leone sa...

Alltid spennende å prøve noe nytt.

Ønsker deg en nydelig dag!

Hilsener fra Mimmi-Leone

Wunderbart sa...

Hvor ser det bare lækker lækekrt ud.. dejlige farver i isen også.. :)

Beate sa...

morsomt med hjemmelaget is!!

herlig blogg du har! her var masse inspirasjon og kreativitet!

klem beate

Kaspara sa...

Hei Borghild
Denne isen hadde gått rett hjem hos Gutta Boys her hjemme hos meg!
Farlig fristende!
Når deg gjelder ditt tips på favorittbutikk i København var det full scor for deg! Maken til butikk!
Jeg fant den via bloggen til Gasellene. Snakket med Kardemomme på telefon tidligere i dag, og hun nevnte at akkurat du hadde også nevnt denne butikken i et innlegg tidligere.
Innehaveren fortalte at det hadde vært sååå mange nordmenn innom henne i sommer.
Ha glade sommerdager!
Klem fra Kaspara