tirsdag 3. august 2010

Èn kasse - flere bruksområder!

Hvis noen husker Lemonade-innlegget mitt, så nevnte jeg at jeg allerede hadde malingen jeg brukte.
Tidligere hadde jeg nemlig malt en av potetkassene mine, for etter å ha besøkt LiBe (må ikke forveksles med danske Liebe;) i byen, så ble jeg så betatt av fargen på et skap der, at jeg bare måtte spørre om fargekoden og male noe i samme farge. Og siden jeg ikke fant noe passende 'offer' på noen av bruktbutikkene jeg var innom etterpå, var det potetkassen som måtte forvandles!
::
Fort gjort var det også, og så kunne jeg jo ligge på den fine solmadrassen min og slikke litt sol innimellom strøkene:)
::
Fint mønster, ikke sant?
Da jeg kjøpte den, trodde jeg egentlig at det var et vatteppe, den lå nemlig sammenrullet, og det var ikke i tankene mine at det kunne være noe annet enn et teppe;) Pytt, pytt, den er deilig å ligge på, og mye finere å se på enn den vi hadde fra før;)
::
Etter å ha malt kassen, satte jeg hjul på den, og tenkte å bruke den på kjøkkenet til flasker eller noe...
Minstemor hadde tydeligvis andre planer, for kassen er nå dukkeseng på femte uka, og det ser ikke ut som om jeg får den igjen i nærmeste fremtid....
Vel vel, det er jo greit med flerbruksting;)

Klem B:)

11 kommentarer:

Datt sa...

Jeg har konkludert med at kasser kan brukes til absolutt alt jeg! Men tror noen må pusses å males for å ikke gi små barnehender flis! :P

Kaspara sa...

Hei Borghild
Nydelig turkistone!
Så artig å du var på Husflid i de gamle lokalene.
Jeg snakket en del med innehaveren, som fortalte litt om dette med flyttingen. Hun følte nå blant annet at hun kunne sette opp prisene littegrann. Det forrige lokalet lå i et relativt fattslig strøk og hun hadde ikke samvittighet eller trodde det hadde gått rundt med for høye priser på ting.
Dette lokalet var romslig og det var faktisk litt mer enn den store veggen med sengetøy også.
Himmel, hvor glad jeg er for å ha fått kjennskap til denne butikken!
Tenk at du har hatt mann jobbende i Køben. Kjedelig med en slik avstand, men når dere først skulle være adskilt måtte jo dette være drømmestedet å ha han utplassert, hi,hi,.
Ha fine dager!¨
Klem fra Kaspara

Bidle i sømrommet sa...

Kjempefin farge!

S & E sa...

Kjemplekker turkisfarge - kan du dele den eller???

Nina B. sa...

hihi så søt hun er, der hun står med "dukkesenga" ☺
Supert at den kan brukes da! Og når hun er lei av å leke med den, så kan jo du overta. Perfekt!

Nydelig farge ja, og passet jo perfekt til solmadrassen din! Som forøvrig var veldig stilig ☺

Ha en fin dag videre!
Klem Nina

Sissel sa...

Den turkisfargen var rålekker! Gir du bort fargekoden? Har nemlig et stuebord som trenger litt fornyelse - og man sier vel ikke nei takk til et turkis stuebord?! Jeg gjør iallefall ikke det, men vi får se hva mannen sier...;)
Som alltid veldig koselig å kikke innom bloggen din! Den er absolutt en av mine favoritter!

Klem Sissel:)

Kari sa...

Herlig turkisfarge! Vil du dele koden?

Kari :-)

MonaLisa sa...

He he... ja flerbruks ting er toppen av lykke! Hun tenker likt som mamma`n sin da?!?! En bra ting :)

Ha en alldeles strålende torsdag. Klem

PeneLene sa...

Knallfin!
Jeg slenger meg de som etterlyser fargekoden :)
Har malt mye turkis på mellomstens rom, men denne så friskere ut!

Hulda sa...

En super kasse! Ikke rart at jenta ville bruke den som dukkeseng. Det passet veldig godt, syns jeg. :) :)

Bringen Blomster sa...

Henger meg på resten her, nydelig farge :)
-synnøve-