tirsdag 3. august 2010

Tøff i trynet!

I går var vi en tur i Dyreparken.
Vi har såklart årskort, selv om en familie hadde 'lånt' kortene våre noen dager. Vi hadde mistet / blitt frastjålet kortene våre sist vi var der, og merket ingenting før en uke etterpå da 1: Parken sendte oss to kort (ungenes) i posten (noen hadde sikkert funnet dem og levert dem inn), og 2: Parken ringte og sa det var en familie som brukte våre kort, og som i tillegg hadde sagt at de hadde 'mistet' kortet til barnet sitt og ba om at hun/han måtte komme inn gratis. Ikke bare var de frekke, men de var tydeligvis temmelig dumme også!

Jeg vet at det er mange med årskort som lar være å gå i høysesongen. Det er riktignok da det er mye folk (tidvis alt for mye folk!), men det er jo også da alt er åpent!
I går var det tydeligvis mange som brukte dagen til hjemkjøring fra ferie (fortrinnsvis rogalendinger, he he...), og det var helt passe med mennesker der.
Storebror og jeg koste oss en stund med mating av geiter på barnas bondegård, mens minstemor ropte 'Dumming' (til geitene, ikke rogalendingene), og insisterte sterkt på å gå ut!
Mannen måtte ofre seg og gå med henne ut, mens jeg (bondedatter som jeg er) ble igjen med storebror.
Storebror er blitt litt tøffere med årene, og synes nå det er kjempegøy å gi geitene mat. Det gjorde jeg også, selv om jeg gikk ut derfra med et par nye blåmerker (de hopper høyt, disse dyrene;)

Dessuten synes jeg også jeg var litt ekstra tøff i trynet når jeg la ut så mange bilder av meg selv:)

God uke! Klem B:)

6 kommentarer:

silje-sin sa...

Så fine bilder! Dyreparken er et herlig sted:) Så fin du er også:) klem fra silje.

stjerneglass sa...

Så frekt å bruke kortet deres, da! På vegne av alle oss Rogalendinger: Beklager at vi okkuperer hele Sørlandet hver sommer.
Nå skal jeg snike meg bort fra pc-en for å pakke til helgens hyttetur i Lyngdal... Hihi!

Lillamamma sa...

Så kjekkt å kunne ha dyreparken så nær, og bruke den mye. Dyreparken står alt på lista over forslag til neste års ferie. Flotte bilder.

Anita Kristin

Lillamamma sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Huset i skogen sa...

Så heldige dere er som har dyreparken så nært! Her har det vært spørsmål om å reise dit hver sommer, men vi har ikke somlet oss til det ennå.
Når jeg ser bildet av deg nå, så vet jeg hvem du er:) Du er utrolig lik moren din! Tror faktisk vi er i slekt også? Iallefall faren min og moren din...er ikke helt sikker, må finne ut av det.

Ha en flott dag videre:)

ninaslykkeliten sa...

Det høres ut som om dere hadde en kjempekoselig dag. Vi tenkte oss egentlig også en tur dit i ferien, men folkemengden skremmte oss. Vi skall har en tur til høsten. så kjørte vi heller til gøteborg :-)) og besøkte Liseberg........ samme folkemengde men god utvalg med bruktbutiker....hi hi